Kia Motors laureatem czterech nagród za design w Automotive Brand Contest

24.08.2011

Kia Motors Corporation znalazła się w gronie najważniejszych laureatów pierwszej edycji Automotive Design Contest. Ten nowy, otwarty dla wszystkich producentów motoryzacyjnych międzynarodowy konkurs designu zorganizowany został przez Niemiecką Radę Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), w której gestii leży także Niemiecka Nagroda Wzornictwa (Designpreis der Bundesrepublik Deutschland).
  • Tytuł „Best of Best” w kategorii generalnej
  • Wyróżnienia dla trzech modeli Kia za stylizację nadwozia
  • Nowy konkurs ABC pod auspicjami Niemieckiej Rady Wzornictwa
Werdyktem jury konkursu ABC Kia Motors została wyróżniona w dwóch kategoriach. Najwyższe wyróżnienie „Best of Best” za strategię i ukierunkowanie designu marki Kia otrzymała w kategorii generalnej Brand Design. W kategorii stylizacji nadwozia (Exterior) zwycięzcami okazały się trzy modele Kia: kompaktowy SUV Sportage, nowe Rio segmentu B (w sprzedaży w Polsce od września br.) oraz Kia Optima − nowy sedan segmentu D (w sprzedaży od listopada 2011). Kia Optima i Kia Sportage uhonorowane zostały już poprzednio prestiżowymi nagrodami ‘red dot award’ („Best of the Best” dla sedana) oraz ‘if product design’.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z sukcesu Kia Motors w tym nowym konkursie, tak ważnym dla producentów motoryzacyjnych.” − powiedział Peter Schreyer, naczelny stylista (CDO) Kia − „Zmieniając kierunek designu nadaliśmy tej marce nowe oblicze i charakterystyczną, znaną już szeroko tożsamość.”
„Tytuł ‘Best of Best’ dla nowej tożsamości Kia w kategorii generalnej to wyraz wielkiego uznania dla kreatywności i profesjonalności naszego międzynarodowego zespołu projektowego. Odzwierciedleniem naszej konsekwencji, by utrzymać najwyższy standard designu są niedawne nagrody dla Kii Sportage i Optimy, a teraz ta pierwsza dla nowego Rio. Wszystkie cztery wyróżnienia ABC stanowią potwierdzenie przyjętej przez nas strategii traktowania designu jako markowej wizytówki Kia.” − dodał Peter Schreyer.

Trzy zwycięskie modele Kia: design z myślą o przyszłości
Czwartej generacji Kia Rio, której sceną światowej premiery był tegoroczny salon samochodowy w Genewie, nie jest zwykłą ewolucją poprzednika lecz konstrukcją nową o własnej indywidualności. Odrywając się od przeszłości, ten nowy samochód segmentu B uosabia transformację Kia w kierunku marki zorientowanej na design i jakość wykonania. Skonstruowana pod kątem zasięgu globalnego, nowa Kia Rio dostępna będzie na rynkach Europy w wersji trzy- i pięciodrzwiowej oraz cztero- i pięciodrzwiowej w pozostałych regionach świata.

Nowa Kia Optima to samochód, który nie nosi śladów podobieństwa do wcześniejszych pojazdów Kia w segmencie D. Jej design jest dziełem centrów projektowych Kia we Frankfurcie oraz Irvine (USA) pracujących pod nadzorem Petera Schreyera. Warto podkreślić, iż Kia Optima była pierwszym modelem z logo Kia, który zaraz po debiucie na rynku Koreańskim, w połowie 2010 roku, zdominował lokalny segment D.

Sportage trzeciej generacji przynosi dogłębną zmianę wizerunku tego poszukiwanego, kompaktowego pojazdu typu SUV. Kia Sportage łączy podstawowe elementy do jazdy off-road − a więc zwiększony prześwit, podwyższoną pozycję kierowcy oraz głębsze poczucie bezpieczeństwa − z elegancką stylizacją typu miejskiego (‘urban-friendly’). W realiach europejskich najbardziej ekologiczna wersja Sportage 1.7 CRDi z napędem na koła przednie (2WD) i systemem Start/Stop silnika emituje zaledwie 135 g dwutlenku węgla na kilometr.

Prezentacja laureatów na salonie samochodowym IAA 2011 we Frankfurcie
Niemiecka Rada Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), organizator nowego konkursu Automotive Brand Contest, powstała w roku 1953 z inicjatywy federalnego parlamentu Niemiec, a obecnie zalicza się do wiodących instytucji światowych propagujących przepływ wiedzy i komunikacji w zakresie wzornictwa.

Niezależnej działalności Rady patronuje 170 firm niemieckich i zagranicznych, a organizowane przez Radę konkursy (m.in. o najwyższą oficjalną nagrodę wzorniczą Niemiec Designpreis Deutschland), wystawy, konferencje, seminaria i warsztaty służą szerokiej popularyzacji wiedzy o wartościowym wzornictwie przemysłowym. Nowy konkurs Automotive Brand Contest otwarty jest dla wszystkich firm działających w przemyśle motoryzacyjnym, ich poddostawców oraz partnerów w dziedzinie designu i związanej z reprezentowaną marką komunikacji.

Prezentacja pierwszych laureatów konkursu ABC odbędzie się podczas Nocy Designerów Motoryzacyjnych (Automotive Designers’ Night), 13 września 2011 roku podczas salonu samochodowego IAA 2011 we Frankfurcie (pierwszy dzień prasowy).

0 komentarze:

Prześlij komentarz

google.com, pub-0972404289274348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

ARCHIWUM WIADOMOŚCI