Sprzedaż grupy Renault

11.02.2013


Nowe Clio Grandtour
W Polsce grupa Renault, czyli Renault i Dacia razem zarejestrowały o 1287 samochodów więcej niż w poprzednim roku co pomimo ogólnej trudnej sytuacji na rynku samochodów dało wzrost udziału w rynku o 0,63 p.p. a marka Dacia odnotowała największy wzrost sprzedaży.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost. Przy ogólnym spadku tego rynku o -1,5% zarejestrowano o 6,4% więcej samochodów marek Renault i Dacia w porównaniu do roku ubiegłego. Należy zwrócić uwagę na duży udział Dacii w tym wyniku: 9 572 zarejestrowane samochody, co oznacza wzrost o prawie 97% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wzrost udziału w rynku jest dużą zasługą marki Dacia, która cieszy się rosnącym uznaniem polskich klientów. W ciągu ośmiu lat obecności Dacii na Polskim rynku do sprzedaży wprowadzono osiem modeli: Logan, Logan MCV, Logan Pick-up, Logan Van, Sandero, Duster, a od roku 2012 Lodgy i Dokker oraz Dokker Van. Dacia stała się marką o największym wzroście sprzedaży na rynku polskim. W porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaż marki Dacia wzrosła o ponad 86%.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce dla marek Renault i Dacia utrzymał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym (mniej o 58 szt.), co na rynku, który odnotował duży spadek (o - 8,7%) pozwoliło na wzrost udziału Grupy Renault o 1,1 punktu procentowego. Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce.

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce. Udział w tym sukcesie mają również stacje PRO+ (Centra Obsługi Firm), których jest już piętnaście w całej Polsce. W roku 2012 sprzedano 2424 samochody Renault i Dacia zabudowane przez autoryzowane firmy nadwoziowe, co daje 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Na rok 2013 Renault zaplanowało kolejne premiery, w tym kontynuację rodziny Nowego Clio, które już w grudniu 2012 roku (miesiąc po wprowadzeniu do sprzedaży) okazało się hitem sprzedaży indywidualnej w segmencie B.

Już można składać zamówienia na Nowe Clio Grandtour, a samochody pojawią się w salonach z końcem marca, miesiąc później w sprzedaży pojawi się Clio R.S. W połowie roku do sprzedaży trafi również Nowe Kangoo Express. Najważniejszą premierą 2013 roku będzie zupełnie nowy model - Renault Captur, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w pierwszej połowie tego roku. Wśród nowości pojawi się m.in. Nowy Scenic oraz pojazd elektryczny Twizy.

Świat

Innowacyjność oraz rozwój na rynkach pozaeuropejskich to obecnie jedne z najważniejszych punktów strategii Grupy Renault, pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej. Przyjęta strategia to m.in. starannie opracowana ścieżka wdrażania nowych projektów, utrzymanie, a nawet zwiększanie budżetu na rozwój i badania w trudnych ekonomicznie czasach oraz zaangażowanie w rozwój kategorii samochodów elektrycznych.

Alians Renault-Nissan zainwestował ponad 4 miliardy euro w badania i rozwój samochodów elektrycznych. Obecnie Renault jako jedyna firma na świecie posiada w ofercie pełną gamę samochodów elektrycznych: kompaktowe ZOE, sedan Fluence, dostawcze Kangoo i miejski pojazd Twizy. Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie, w którym posiada 28% udziału.

W 2012 roku Grupa Renault pobiła kolejny rekord sprzedaży poza Europą, sprzedając 1 279 598 samochodów (+ 9,1%). Po raz pierwszy w historii sprzedaż na te rynki stanowiła ponad połowę łącznej sprzedaży Grupy. Niemniej międzynarodowy sukces nie pozwolił na skompensowanie 18-procentowego spadku sprzedaży w Europie. Łączna sprzedaż Grupy na świecie wyniosła 2 550 286 samochodów, co daje spadek o 6,3% w stosunku do 2011 roku.

Europa

W sytuacji kryzysu na rynku (- 8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii Grupa uzyskała 9,1% udziału w rynku (- 1 punkt), a jej sprzedaż wyniosła 1 270 688 samochodów, co oznacza spadek o 18%. Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych.

Renault po raz 15 z rzędu jest liderem na rynku samochodów dostawczych w Europie, zdobywając 15,5% udziału w rynku na koniec 2012 roku.

0 komentarze:

Prześlij komentarz