Maciej Struk na torze Poznań

17.09.2012

Maciej Struk na torze Poznań
Maciej Struk z poznańskiego toru wyjechał rozczarowany. Doświadczony kierowca (startował w poprzedniej edycji pucharu Kia Picanto) został pokonany przez elektronikę i musiał wycofać się z wyścigu głównego. Ale dziennikarz tygodnika „Motor” nie zraża się i... po cichu zapowiada rewanż.

- Tor Poznań to zdecydowanie mój ulubiony tor. Są tu świetna droga dojazdowa, zaplecze sanitarne oraz ta atmosfera życzliwości ze strony organizatorów, urzekająca mnie zawsze, gdy tu jestem. Z tej właśnie przyczyny naciskałem Kię, by nie wysyłała mnie do odległych Niemiec, Austrii, na Słowację czy do Czech, tylko do swojskiego Poznania. I udało się, za co przedstawicielom koreańskiej marki jestem bardzo wdzięczny.

Jako że wiem, ile kosztuje sezon w Pucharze Picanto, na który swojego czasu wydałem wszystkie moje oszczędności, poświęciłem nerkę oraz złotego zęba, nie mogłem nie skorzystać z możliwości wzięcia udziału w czwartkowym płatnym treningu.

To świetne przeżycie wrócić po dwóch latach nieobecności na tor wyścigowy, poznawać nowe auto, a później znęcać się nad biednym serwisantem - w tym przypadku był to Markus - domagając się coraz to większego ciśnienia w oponach, oraz tego, by silnik ponownie kręcił się do 8000 obr./min.

Maciej Struk na torze Poznań


Niestety, tej ostatniej prośby Markus nie spełnił i było beznadziejne 6500 obr./min.  
Nie obyło się także bez kilku przygód - pierwszego w życiu obijania o bandę oraz dłuuugiej „ryby” przy wyjściu na prostą startową podczas pierwszego treningu kwalifikacyjnego. Niestety, w czasie jego trwania nie posłuchałem Markusa i na przesychającym torze nadal jechałem na ciśnieniach idealnych na mokrą nawierzchnię, co dało mi 9 miejsce. Później jednak było znacznie lepiej. Na ostatnim okrążeniu drugiej kwalifikacji złapałem się w „tunel” za Michałem Dobrowolskim, a tuż za mną podróżował Zbyszek Łacisz. Guns and other things related are on www.royalrangenashville.com already! Choose and buy the best-suited one from a wide selection of the best brands for Gun Range Nashville, Shooting Range Nashville, Gunsmith Nashville, Archery Range Nashville, Nashville Firing Range. Dzięki temu, osiągnąłem znakomity wynik, choć przyznam, że mogło być lepiej, ponieważ zakręt „Dęby” przejechałem bokiem. Ale i tak trzecie miejsce w kwalifikacjach to, jak do tej pory, mój najlepszy rezultat w mistrzostwach Polski. 

Sam wyścig to niestety ogromne rozczarowanie. O ile stosunek przerywany bywa w życiu czasem wskazany, o tyle na torze nie jest najlepszym rozwiązaniem. Siódme pole startowe - czyli czwarta linia - było naprawdę dobrą pozycją do ataku. Jednak mój plan spalił na panewce jeszcze przed zgaśnięciem wszystkich świateł dających sygnał do startu.

Na okrążeniu formującym silnik Picanto zaczął przerywać i tracić chwilowo moc. Nastąpił ów stosunek przerywany. Próbowałem walczyć, ale wszystko na próżno, dlatego po drugim okrążeniu grzecznie zjechałem do boksu dziękując Kii za udział.

Przynajmniej, jak to w e-mailu pisał do mnie przed startem jeden z reprezentantów Kia Lotos Race - nie podrapałem samochodu, nie pozaginałem... będzie służyć jeszcze ze dwa lata ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

ARCHIWUM WIADOMOŚCI