Kia Rio
29.09.2011
Czwarta już generacja modelu Kia Rio, która miała światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2011, ma za zadanie wstrząsnąć segmentem samochodów kompaktowych i zintensyfikować wzrost sprzedaży marki Kia w Europie
Oprócz atrakcyjnego wyglądu, odpowiadającego na estetyczne potrzeby kierowców, nowa Kia Rio wykorzystuje szereg przodujących rozwiązań proekologicznych i obniżających koszty eksploatacji.
„Nowa Kia Rio to rewolucja, a nie ewolucja w stosunku do poprzednika. Model Rio od początku osiągnął sukces komercyjny, a jego nowe wcielenie to atrakcyjny samochód o sportowym zacięciu – samochód, który kierowcy będą chcieli kupować ze względu na wygląd, ale też z powodu jego właściwości ekologicznych”, podkreśla Benny Oeyen, Wiceprezes ds. Marketingu i Planowania Produktu w Kia Motors Europe.
Nowy model jest dłuższy, szerszy i niższy, a jego rozstaw osi został wydłużony o 70 mm, co znacznie zwiększa przestrzeń dostępną dla pasażerów i na bagaż. Dzięki całkowitej wysokości 1455 mm, nowe Rio ma jedną z najniżej poprowadzonych linii dachu w europejskiej gamie modeli tej marki, co podkreśla jego wyrazistą sylwetkę.
Dostępne po raz pierwszy w Europie w wersji pięciodrzwiowej i trzydrzwiowej, nowe Rio ma od nowa określić swoją pozycję w jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów. Wersja 5-drzwiowa dostępna będzie w Polsce w sprzedaży od września. Od września będzie można również składać zamówienia na wersję 3-drzwiową jednak realizacja tych zamówień nastąpi pod koniec pierwszego kwartału roku 2012. Prognozowany plan sprzedaży nowego Rio w Polsce na rok 2012 to 1600 szt. Obie odmiany będą produkowane wyłącznie w zakładzie Kia w Sohari w Korei.
Nowa generacja Rio to całkowite odejście od poprzednika, doskonale wpisujące się w odnowioną rodzinę samochodów Kia.
Z przodu samochód prezentuje swoją własną, unikatową interpretację charakterystycznej dla marki osłony chłodnicy, zintegrowaną z przednimi reflektorami.
Z boku odpowiednia proporcja szyb do karoserii wraz z pochylonym do przodu, klinowatym kształtem pojazdu i niską linią dachu tworzą dynamiczną, sportową sylwetkę, podobnie jak miało to miejsce np. w przypadku nowego Picanto. Model podkreśla też związek z większym Sportage mocnym i stabilnym tyłem, wysoko poprowadzonymi nadkolami i ostrym kątem tylnej szyby.
Podobnie jak w innych, niedawno wprowadzonych, modelach marki Kia, zachowano charakterystyczny układu wnętrza – z trzywskaźnikowym zestawem zegarów i precyzyjną grafiką instrumentów o wysokiej funkcjonalności. Poziomy układ deski rozdzielczej podkreśla wrażenie szerokości i przestrzeni. Nowością są przełączniki na konsoli środkowej, zgrabnie zintegrowane z ogrzewaniem i sterujące różnymi dodatkowymi funkcjami.
W zależności od wersji wyposażenia klienci mają do wyboru trzy kolory wnętrza– brązowy, czarny i pustynny beżowy.
Zgodnie ze strategią oferowania szerszego wyboru opcji, rozwiązania dostępne na rynku polskim będą obejmować: diodowe reflektory do jazdy dziennej, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatycznym suszeniem szyb, radio z systemem RDS i odtwarzaczem CD kompatybilnym z plikami MP3, wyposażone w gniazdo AUX, iPod i USB, system głośnomówiący Bluetooth® (z układem rozpoznawanie głosowego dostępnym od grudnia 2011 roku), podgrzewane przednie fotele i kierownice. Deska rozdzielcza może być wyposażona w instalację do montażu opcjonalnego systemu nawigacji.
Nowe Rio dostępne będzie w Polsce z trzema bardzo wydajnymi silnikami trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM.
W wielu krajach jednostka wysokoprężna jest preferowanym napędem w tym segmencie i dlatego Rio będzie dostępne z trzycylindrowym motorem 1.1 wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, zapewniającą moc 75KM.
Klienci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1.4 Gamma lub 1.2 Kappa. W unowocześnionym silniku ‘Gamma’ wprowadzono modyfikacje zmierzające do obniżenia tarcia oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT w celu osiągnięcia lepszych reakcji i konkurencyjnego zużycia paliwa. Samochodom wyposażonym w silnik 1.4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,5 sekundy a osiągana prędkość maksymalna to 183 km/h .
Aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych opracowana dla Rio karoseria, wykorzystuje wysokowytrzymałą stal w stopniu większym niż w modelu trzeciej generacji. Efektem jest mocniejsza konstrukcja i większa sztywność. Szczególną uwagę poświęcono wzmocnieniu bocznych belek komory silnika, bocznych belek płyty podłogowej, poprzecznych belek na poziomie podłogi łączących słupki środkowe oraz przegrodzie ukrytej pod deską rozdzielczą.
W Europie standardowe wyposażenie związane z bezpieczeństwem obejmuje sześć poduszek powietrznych (po dwie z przodu i z tyłu oraz kurtyny boczne), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), system wspomagania ruszania pod górę (HAC) zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas wykonywania tego manewru i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach.
0 komentarze:
Prześlij komentarz