Audi A7 Sportback

29.07.2010

Emocjonalna stylistyka, sportowy charakter i innowacyjna technologia: Audi swoim A7 Sportback zwraca się ku nowemu segmentowi rynku. Duże pięciodrzwiowe Audi z dynamicznie napiętym tyłem nadwozia łączy w sobie najlepsze cechy. Jest sportowo – eleganckie jak coupe, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak kombi. A7 Sportback to hightech w czystej postaci. Dzięki licznym elementom z aluminium nadwozie jest bardzo lekkie; eleganckie wnętrze wykończono na najwyższym poziomie.

Cztery silniki V6 łączą wysoką moc z niezwykłą efektywnością – jednostka 3.0 TDI 150 kW (204 KM) z multitronic emituje tylko 139 g CO2 na kilometr. Sportowe zawieszenie przynosi ze sobą nowe rozwiązania, jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pod względem systemów wspomagania kierowcy i multimediów to luksusowe coupe jest dowodem typowej dla Audi innowacyjności.
Znakomita amortyzacja przyczynia się do poczucia luksusu jazdy. Jest on rezultatem starannego dostrojenia wszystkich komponentów, konsekwentnego hydraulicznego tłumienia drgań w łożyskowaniu osi i napędu oraz wysokiej sztywności nadwozia. Nadwozie w znacznym stopniu wykonano z aluminium i nowoczesnych stali, dzięki temu jest ekstremalnie lekkie i bezpieczne. Duży bagażnik z dużą, szeroko otwierającą się pokrywą można z łatwością załadować i wszechstronnie wykorzystywać. Jego pojemność wynosi 535 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1.390 litrów.

Modelem A7 Sportback, który jesienią pojawi się w salonach, Audi wprowadza nowe linie do stylistyki – linie podkreślające elegancję w wielkim stylu. Pięciodrzwiowe coupe ma 4,97 m długości i 1,91 m szerokości, lecz zaledwie 1,42 wysokości. Jego długa maska, krótki zwis przedni, długi rozstaw kół, sportowo pochylony słupek C i mocno opadający tył tworzą dynamiczną sylwetkę. Pięciodrzwiowe coupe szeroko i masywnie stoi na drodze – jak estetyczny atleta.
Opcjonalne reflektory diodowe wzmacniają niepowtarzalne wrażenie, jakie robi A7 Sportback. Realizują one wszystkie funkcje świateł za pomocą diod i zużywają niewiele energii. Reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne należą do wyposażenia seryjnego. Ponadto w nowe reflektory wbudowana została nowoczesna funkcja świateł na każda pogodę, które zastępują klasyczne reflektory przeciwmgielne.
Wnętrze A7 Sportback stanowi kontynuację sportowego charakteru nadwozia. Także tutaj Audi udowadnia swoją wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki samochodów. Elementem decydującym o charakterze wnętrza jest pozioma linia, zwana „wrap-around”, otaczająca kierowcę oraz pasażera i dająca poczucie przytulności wnętrza. W tablicy rozdzielczej uwagę przykuwa listwa aplikacji przyjmująca kształt fali.
Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością. Jakość wykończenia leży na poziomie typowym dla manufaktur. Siedzenia pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję klimatyzacji i masażu (dla przednich foteli). Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne zwieńczenie całości.

Podobnie jak okręt flagowy Audi – A8, także A7 Sportback wprowadza nowy poziom technicznej inteligencji z logiczną, intuicyjną ergonomią i równie logiczną obsługą. Udoskonalony system MMI z centralnym pokrętłem menu i zmniejszoną liczbą przycisków należy do wyposażenia seryjnego. Jako opcję można wybrać nowy wyświetlacz Head-up, który pokazuje najważniejsze informacje na przedniej szybie. MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania danych poprzez panel dotykowy. Pozwala on na realizację wielu funkcji, na przykład nakreślenie palcem na panelu liter celu podróży lub cyfr numeru telefonu.
Usługi online, wspierane przez Google, łączą pięciodrzwiowe coupe Audi poprzez telefon Bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera obrazy oraz informacje z Google Earth na monitor i koordynuje je z trasą wytyczoną przez system nawigacji. Hotspot WLAN umożliwia połączenie z mobilnymi urządzeniami. Na szczycie palety urządzeń HiFi znajduje się obok systemu nagłośnienia Bose także Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen o mocy 1.300 W z 15 głośnikami.
Najbardziej rozbudowany system nawigacji ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami bezpieczeństwa A7 Sportback. Przekazuje on dane dotyczące trasy do modułów sterowania reflektorów, automatycznej skrzyni biegów i adaptive cruise control z funkcją Stop &Start; Go. Dzięki temu systemy mogą rozpoznawać kompleksowe scenariusze, a w wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense pozwala uniknąć wypadku lub zminimalizować jego skutki. Nowy Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A7 Sportback na bezpiecznym kursie, a nowy asystent parkowania przejmuje na siebie funkcję kierowania podczas parkowania.
W momencie wprowadzenia na rynek Audi A7 Sportback będzie dostępne z jednym z czterech mocnych i spokojnie pracujących silników V6 – dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc sięga od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), natomiast efektywność wytycza nowe standardy w tej klasie samochodów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic spala średnio 5,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji zaledwie 139 g CO2 na kilometr. Wszystkie silniki współpracują z nowoczesnym systemem zarządzania temperaturą, systemem rekuperacji i systemem Start-Stop.
Do wysokiej efektywności Audi A7 Sportback przyczyniają się także montowane seryjnie przekładnie automatyczne. Audi, w zależności od silnika, wykorzystuje dwa typy skrzyń biegów: bezstopniowa przekładnia multitronic przenosi siłę na przednie koła, sportowa, siedmiobiegowa S tronic współpracuje ze stałym napędem na wszystkie koła - quattro. W modelu tym montowana jest najnowsza generacja quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła.

Układ napędowy pracuje wyjątkowo elastycznie i dynamicznie. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy w sposób aktywny rozdziela siły między tylne koła. Także zawieszenie łączy sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback toczy się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Jego wahacze wykonane są z aluminium, układ kierowniczy to nowy system z elektromechanicznym wspomaganiem, poprawiającym efektywność. System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie dostępne jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z regulowanym poziomem tłumienia drgań.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

google.com, pub-0972404289274348, DIRECT, f08c47fec0942fa0