Profile Kia liderami na Facebook’u

26.03.2013

Kocham Football
Fanpage „Kocham Football”, należący do Kia Motors Polska, jako pierwszy z profili sportowych w Polsce, przekroczył liczbę pół miliona fanów i jest największym fanpage’em piłkarskim, a zarazem sportowym w naszym kraju.


W lutym br. „Kocham Football” po raz pierwszy pojawił się w rankingu najbardziej angażujących fanpage’y w Polsce i zajął 11. miejsce, a także 1. miejsce w swojej kategorii (86 341 zaangażowanych osób). Fani najczęściej wchodzą w interakcje z „Kocham Football” poprzez „Lubię to” (503 797 „polubień” postów), oddanie głosu w ankiecie (301 162 głosów) oraz komentowanie (97 374 komentarzy).


Fanpage „Kocham Football” został założony przez Kia Motors Polska w połowie marca 2011 roku. Miał on spełniać funkcję kanału, poprzez który firma będzie komunikować się z grupami docelowymi w kontekście sponsorowania przez nią różnych wydarzeń piłkarskich, w tym turnieju UEFA EURO 2012TM. Celem jego utworzenia była budowa społeczności fanów piłki nożnej i zwiększenie wśród nich rozpoznawalności marki Kia.

„Kocham Football” komunikuje wiele wydarzeń piłkarskich, sponsorowanych przez Kia, takich jak UEFA EURO 2012™, czy eliminacje do Mistrzostw Świata 2014. Obecnie na profilu fani mogą wziąć udział w konkursie typowania wyników meczów eliminacji do Mistrzostw Świata 2014 i wygrać wyjazd do Brazylii na Mundial 2014. 

Oficjalny profil marki „Kia Motors Polska” http://www.facebook.com/KiaMotorsPolska również nie pozostaje w tyle i zajmuje 1. miejsce w rankingu największych fanpage’y marek samochodowych w Polsce.
W grudniu 2012 r. ten profil jako pierwszy z kategorii „Samochody” doczekał się 100 000 fanów, a obecnie ma już ponad 130 000 fanów. Tak jak w przypadku „Kocham Football”, „Kia Motors Polska” wyróżnia się na tle konkurencji zaangażowaniem fanów, interaktywnością i liczbą osób, które mówią o stronie, o czym świadczą ostatnie raporty kategorii „Samochody” publikowane przez SoTrender (2. miejsce wśród najbardziej angażujących fanpage’y tej kategorii w lutym). Fani najbardziej angażują się poprzez polubienia postów (51 996 „Lubię to”), komentowanie (18 681 komentarzy) i głosowanie w ankietach (238 głosów).
W grudniu 2012 r. powstał „Świat Tenisa” http://www.facebook.com/SwiatTenisa – trzeci fanpage należący do Kia, która jest głównym sponsorem m.in. Australian Open, a jej ambasadorem jest jeden z najlepszych tenisistów świata, Hiszpan Rafael Nadal. Po trzech miesiącach funkcjonowania „Świat Tenisa” stał się największym tenisowym fanpage’em w Polsce i po kwartale od założenia liczy ponad 25 000 fanów.
Za strategię oraz realizację działań na Facebook’u odpowiada agencja WebTalk we współpracy z domem mediowym Havas Media.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

ARCHIWUM WIADOMOŚCI