Film reklamowy Mazdy „Przełamujemy konwencje” zdobywa nagrodę TED.

07.03.2012

Film reklamowy Mazdy „Przełamujemy konwencje”, zaprezentowany po raz pierwszy podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Genewie, został jednym ze zwycięzców drugiej edycji konkursu Ads Worth Spreading (Reklamy Warte Rozpowszechniania). Konkurs organizuje organizacja non-profit TED, która skupia ludzi z trzech dziedzin: technologii, rozrywki i designu (Technology, Entertainment, Design). Jego celem jest „nagrodzenie innowacji, geniuszu i inteligencji w reklamie”. Konkurs był okazją do zaprezentowania przez portal YouTube filmów agencji reklamowych z 39 krajów na całym świecie.

Inspirująca reklama „Przełamujemy konwencje” Mazdy przedstawia Masahiro Moro, dyrektora wykonawczego Mazda Motor Corporation, wcześniej wiceprezesa ds. marketingu w Mazda Motor Europe. Opisuje on, w jaki sposób Mazda subtelnie łączy się ze swoim rodzinnym miastem, Hiroszimą w Japonii, i jak miasto i jego mieszkańcy potrafili łamać konwencje i pokonywać wyzwania, jakie niosła ze sobą historia. Z tej tradycji wyrosła charakterystyczna dla Mazdy kultura innowacji. Dzięki niej powstały samochody, które przez lata zmieniały branżę motoryzacyjną. Reklama przywołuje tylko dwa z licznych przykładów – silnik z wirującym tłokiem i unikalną strategię Mazdy w zakresie obniżania masy pojazdów. Ta druga innowacja pomogła stworzyć nową generację samochodów Mazdy z wykorzystaniem technologii SKYACTIV, która ponownie zmieni motoryzację, ustalając nowy standard zużycia paliwa i emisji spalin oraz przyjemności z jazdy.

„Kampania marki i jej strona internetowa”, powiedział Jeff Guyton, prezes i dyrektor wykonawczy Mazda Motor Europe, „to nasz sposób na opowiedzenie tej historii – opisanie tego, co jest unikalne w samochodach Mazdy i zapewnienie klientom powodów, aby mogli wierzyć w Mazdę i jej ludzi. Jesteśmy dumni, że organizacja TED wybrała Mazdę do grupy zwycięzców obok takich firm, jak L’Oreal, Canal+ czy Microsoft”.

Kampania reklamowa została opracowana przez zespół Cosmo, grupujący agencje Mazdy działające w Europie. Cosmo, z siedzibą w Dusseldorfie, oferuje pełen zakres usług marketingowych. Jest to spółka niemieckich firm JWT, Mindshare i Wunderman. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza praca dla Mazdy została doceniona”, powiedział Stef Tiratelli, prezes Cosmo. „Po raz pierwszy organizacja TED nagrodziła agencję niemiecką i jest to wyróżnienie dla wspólnych starań Mazdy, JWT i wszystkich naszych partnerskich firm”.

Uroczyste wręczenie nagrody dla Mazdy i pozostałych zwycięzców nastąpi podczas imprezy w Art Director’s Club w Nowym Jorku w marcu br.
Film „Przełamujemy konwencje” można obejrzeć pod adresem http://www.mazda.pl/historie
i TED.com.

0 komentarze:

Prześlij komentarz