Nowy Citroen C3 - Visiodrive
8.09.2009
"To wprowadzenie na rynek ma kluczowe znaczenie dla Marki i daje nam szansę spełnienia naszych ambicji, czyli dalszego znaczącego zwiększenia udziałów rynkowych, zarówno dzięki sprzedaży dla klientów indywidualnych jak i do firm." oznajmia Frederic Banzet, Dyrektor Generalny marki CITROËN.
Obrana strategia: przejąć z modelu C3 to, co najlepsze i posunąć się o krok dalej. Ten Visiodrive dysponuje wieloma argumentami, które pozwolą mu zjednać sobie potencjalnych nabywców :- wyjątkową i silną osobowością, zamkniętą w bryle wyróżniającej się smuklejszymi liniami i wyższym poziomem jakości wykończenia, stanowiącą kolejny krok w rozwoju tego segmentu.- inteligentną architekturą umożliwiającą uzyskanie niezwykłej przestronności wnętrza przy jednoczesnym zachowaniu jednych z najbardziej kompaktowych na rynku gabarytów zewnętrznych.- imponującymi i proekologicznymi właściwościami dynamicznymi oferującymi większy komfort i przyjemność jazdy, zarówno w mieście jak i na długich trasach, mniejsze zużycie paliwa wszystkich jednostek napędowych i ambitny plan redukcji emisji CO2.
Te właściwości na najwyższym poziomie w segmencie pozwalają nowemu CITROËNOWI C3 z powodzeniem sprostać roli samochodu rodzinnego, jak również flotowego. Ale nowy CITROËN C3 ma do zaoferowania znacznie więcej. Panoramiczna przednia szyba Zenith czyni z niego samochód wyjątkowy. Poza znakomitym doświetleniem wnętrza i niezwykłą widocznością, jakie zapewnia, pozwala ona pasażerom tego Visiodrive’a cieszyć się niepowtarzalnymi wrażeniami z jazdy.
Obrana strategia: przejąć z modelu C3 to, co najlepsze i posunąć się o krok dalej. Ten Visiodrive dysponuje wieloma argumentami, które pozwolą mu zjednać sobie potencjalnych nabywców :- wyjątkową i silną osobowością, zamkniętą w bryle wyróżniającej się smuklejszymi liniami i wyższym poziomem jakości wykończenia, stanowiącą kolejny krok w rozwoju tego segmentu.- inteligentną architekturą umożliwiającą uzyskanie niezwykłej przestronności wnętrza przy jednoczesnym zachowaniu jednych z najbardziej kompaktowych na rynku gabarytów zewnętrznych.- imponującymi i proekologicznymi właściwościami dynamicznymi oferującymi większy komfort i przyjemność jazdy, zarówno w mieście jak i na długich trasach, mniejsze zużycie paliwa wszystkich jednostek napędowych i ambitny plan redukcji emisji CO2.
Te właściwości na najwyższym poziomie w segmencie pozwalają nowemu CITROËNOWI C3 z powodzeniem sprostać roli samochodu rodzinnego, jak również flotowego. Ale nowy CITROËN C3 ma do zaoferowania znacznie więcej. Panoramiczna przednia szyba Zenith czyni z niego samochód wyjątkowy. Poza znakomitym doświetleniem wnętrza i niezwykłą widocznością, jakie zapewnia, pozwala ona pasażerom tego Visiodrive’a cieszyć się niepowtarzalnymi wrażeniami z jazdy.
"Wprowadzając na rynek nowego C3, CITROËN otwiera drzwi do nowego wymiaru świata motoryzacji. Wymiaru, w którym rozsądek i odpowiedzialność idą w parze z niezwykłą przyjemnością czerpaną z użytkowania samochodu, a emocje nabierają nowego znaczenia. - mówi Vincent Besson, Dyrektor Działu Produktów i Rynków marki CITROËN.
Nowy CITROËN C3, produkowany we Francji w fabrykach w Aulnay i Poissy, będzie dostępny na wybranych rynkach od listopada 2009 roku.
Czas emancypacji
Nowy CITROËN C3 to samochód o wyrazistym charakterze. W genach przejął krągłości oraz dający poczucie bezpieczeństwa, solidny wygląd i wzbogacił je dużą dawką dynamizmu, dzięki przyjęciu bardziej smukłych i płynnych linii. Przejmuje wyważone, wypukłe kształty aktualnego C3, podkreślone łukami scalającymi całą sylwetkę. To znaki szczególne, które pozwolą mu wyróżnić się spośród konkurentów.
Styl zyskał również więcej dynamizmu, dzięki bardziej zdecydowanym, płynnym i aerodynamicznym liniom bryły. Prezentując z dumą nowe logo marki, nowy C3 wyposażony został w przedni wlot powietrza, który zdaje się pochłaniać drogę. Kolejne wyróżniające go elementy to reflektory przednie i światła tylne w kształcie bumerangów, niezwykła powierzchnia przeszklona oraz wypukłe nadkola, pewnie osadzające samochód na drodze.
Nowy C3 stanowi zapowiedź zmiany wzorca w tym segmencie w zakresie postrzegalnej jakości, głównie dzięki szczególnej uwadze poświęconej obróbce powierzchni, zestawieniu materiałów i starannemu połączeniu elementów, obecności chromowanych wstawek na uchwytach drzwi, obwódkach szyb, czy też końcówce układu wylotowego. Zmiany, której potwierdzeniem jest również szeroka oferta 10 eleganckich kolorów lakieru karoserii oraz kół o średnicy od 15‘’ do 17’’.
Wnętrze przełamujące obowiązujące schematy. Wnętrze nowego C3 czerpie inspiracje z modeli segmentów premium, w szczególności DS3. Jest zatem spełnieniem aspiracji marki Citroen dotyczących zaoferowania klientom jak najwyższego poziomu komfortu i prestiżu.
Styl wnętrza nowego C3, doskonale harmonizujący z designem zewnętrznym, przywodzi na myśl płynność i dynamizm. Dowodem na to jest poziomy zarys deski rozdzielczej, osłona zestawu wskaźników zdająca się dryfować ponad wyświetlanymi informacjami, kierownica o nietypowym kształcie. Deska rozdzielcza z nowym zestawem wskaźników, obejmującym dwa zegary analogowe i jeden z cyfrowym wyświetlaczem LED, łączy elegancką stylistykę retro z elementami high tech.
Nowy C3 urzeka. Urzeka stylem. Urzeka wyrafinowaniem. Kryje w sobie szlachetne materiały najwyższej jakości, jak chociażby te użyte do produkcji przyjemnej w dotyku deski rozdzielczej, dodatkowo ozdobionej poprzeczną listwą w kolorze satynowego grafitu lub błyszczącego aluminium. Liczne chromowane wstawki, fasada centralna w czarnym błyszczącym kolorze, czy też skórzane fotele nadają wnętrzu akcentów wykwintności i wyrafinowania. Nowy C3 prezentuje niespotykany dotychczas w segmencie poziom wykończenia i ogólnej postrzegalnej jakości.
Jakość w najdrobniejszych szczegółach. Wszystkie cechy jakościowe CITROËNA C3 znajdują swoje potwierdzenie w samej koncepcji samochodu oraz w procesie produkcji. Auto spełnia najwyższe normy jakościowe zarówno jako model nowy po zejściu z linii produkcyjnej, jak i w fazie użytkowania.
Aby to osiągnąć, nowy C3 jako pierwszy samochód Marki stworzony został w oparciu o nowy schemat rozwoju z pominięciem produkcji egzemplarzy prototypowych, dążący do jak najszybszego stworzenia ostatecznej postaci samochodu seryjnego i dostosowanej do niego narzędzi produkcyjnych. Strategia ta generuje wyraźne zyski w zakresie jakości : pozwala na znacznie wcześniejsze zaangażowanie w proces tworzenia wszystkich uczestników projektu – projektantów, dostawców, producentów – aby jak najwcześniej przedstawić wizję produktu finalnego. Aby zagwarantować maksymalną niezawodność i wykryć najmniejsze nawet niedoskonałości, do momentu wprowadzenia do sprzedaży egzemplarze testowe pokonają ponad 2 miliony kilometrów.
Poza efektywnością samej fazy koncepcyjnej, nowy CITROËN C3 korzysta z linii produkcyjnych fabryk Grupy PSA w Aulnay i Poissy, które spełniają wszelkie wymogi Marki w zakresie jakości produkcji. Te centra produkcyjne z certyfikatem ISO 9001 dysponują najnowszymi narzędziami i technologiami produkcyjnymi. Czerpią też z ogromnego doświadczenia Marki w dziedzinie produkcji modeli segmentu B.
Ponadto, fabrykę w Aulnay, wykorzystywaną w 100% do produkcji nowego C3, poddano pełnej reorganizacji, celem dostosowania jej do nowego systemu produkcji Grupy PSA oraz metody Lean Manufacturing. Nowa organizacja fabryki poświęconej produkcji jednego modelu pozwoliła na zwiększenie poziomu jakości produkcji i skrócenie czasu dostawy do klienta.
Udoskonalone gabaryty zewnętrzneNowy C3 należy do najbardziej kompaktowych aut w segmencie. Oparł się tendencji wzrostowej i nie przekroczył bariery 4 metrów. 3,94 m długości, 1,71 m szerokości, 1,52 m wysokości oraz średnica zawracania wynosząca 10,2 m idealnie predysponują go do roli samochodu miejskiego. To niezwykłe osiągnięcie.
Duża przestronność wnętrza dla większego komfortu pasażerówZwarte gabaryty zewnętrzne w żaden sposób nie ograniczają przestronności wnętrza. Nowy C3 dysponuje dużą przestrzenią w kabinie, która pozwala mu sprostać wyzwaniu postawionemu samochodowi rodzinnemu, ale również flotowemu. Aby stworzyć tę inteligentną konstrukcję, projektanci podeszli w kreatywny i konsekwentny sposób do opracowania 5-miejscowego modelu, który dysponuje:
- uwolnioną przestrzenią w dolnej części deski rozdzielczej z zamykanym schowkiem nieograniczającym miejsca na nogi dla pasażera z przodu pomimo dużej pojemności 13 l. To sprytne rozwiązanie umożliwia pasażerowi przesunięcie fotela do przodu o 8 cm w stosunku do kierowcy, zachowując jednocześnie wygodną pozycję jazdy i dając w ten sposób wyjątkowo dużo miejsca na nogi dla pasażera podróżującego za nim;- cieńszymi oparciami foteli przednich, uwalniającymi dodatkowo 3 cm przestrzeni na kolana dla pasażerów na miejscach tylnych;- półwysokimi siedziskami uwalniającymi przestrzeń pod fotelami na stopy dla pasażerów z tyłu. Te półwysokie siedziska zapewniają również idealną pozycję jazdy na wszystkich miejscach, komfortową i podwyższoną, co ułatwia dostęp i poprawia widoczność.
Przestronność wnętrza nowego C3 jest imponująca, a pojemność bagażnika, wynosi 300 l. Szczególną uwagę poświęcono zwiększeniu jego funkcjonalności, obniżając próg załadunku o 22,7 cm i zwiększając szerokość do 104 cm. Aby ułatwić użytkowanie bagażnika, wyposażono go w 4 mocowania oraz opcjonalnie w wyjmowaną siatkę. Ponadto, dla uzyskania maksymalnej zdolności ładunkowej, oparcia tylnej kanapy, dzielone w proporcjach 2/3 – 1/3, są składane jednym ruchem ręki od strony bagażnika lub od tylnych drzwi.
Nowy C3 dysponuje oczywiście niezbędną ilością schowków o dużej pojemności (kieszenie w drzwiach przednich i tylnych, konsola centralna, schowki w fasadzie…), które uzupełnione mogą być podłokietnikiem centralnym z dwoma przegrodami, czy też szufladą pod fotelem pasażera z przodu.
Nowy CITROËN C3 oferuje teraz zatem znacznie więcej, zachowując swoje kompaktowe gabaryty. Ten owoc pracy konstruktorów dostarcza inteligentnej odpowiedzi na zwiększone potrzeby mobilności.
Przednia szyba Zenith : znacząca innowacjaNowy C3 zapewnia zupełnie nowe wrażenia z jazdy, dzięki przedniej szybie Zenith. To prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki nadzwyczajnej wysokości 1350 mm, zwiększa pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry : jej górna rama znika z pola widzenia. Dobrze wyprofilowana szyba w połączeniu z cienkimi słupkami poprawia widoczność na ¾ do przodu oraz daje wszystkim pasażerom, bez ograniczeń, wrażenie oglądania obrazu w rozdzielczości HD i możliwość zatopienia się w otaczającym krajobrazie.
Aby zagwarantować podróżującym maksymalny komfort, zastosowano progresywne przyciemnienie szyby na wysokości 25 cm, na całej szerokości jej górnej części, co zapewnia łagodne przejście od silnej ochrony przeciwsłonecznej do standardowego stopnia przezroczystości szkła, gwarantującego dobrą widoczność do przodu. To światowa premiera! Współczynnik przepuszczalności energii cieplnej dla tej dodatkowo przyciemnionej strefy wynosi 9, w porównaniu ze współczynnikiem 50 dla klasycznie przyciemnianego szkła. Kierowca i pasażerowie korzystają z naturalnego doświetlenia wnętrza. Na wypadek zbyt intensywnego nasłonecznienia, szyba wyposażona została w sztywną zasłonę z 2 osłonami przeciwsłonecznymi, łatwą i intuicyjną w obsłudze. Satysfakcja gwarantowana.
To auto o największej na rynku szybie przedniej i najmniejszym dachu rodzi zupełnie nowe doznania płynące z jazdy. Gwarantuje lepszą widoczność i lepsze doświetlenie wnętrza, dając tym samym większe poczucie bezpieczeństwa i większą przyjemność jazdy. Zapewnia równowagę wewnętrzną płynącą ze światłoterapii.
Samochód działający na zmysłyVisiodrive CITROËN C3 korzysta z szerokiej wiedzy Marki z dziedziny komfortu. Zapewnia autentyczną przyjemność jazdy wszystkim pasażerom, dzięki doskonałej izolacji akustycznej i wytłumieniu wibracji, oraz niezwykłe doznania wizualne i węchowe, dzięki zastosowaniu dużej powierzchni przeszklonej i rozpylacza zapachów.
Pierwszy warunek komfortu na pokładzie : odpowiednie wytłumienie kabiny. Izolacja akustyczna w nowym C3 plasuje się na najwyższym poziomie w segmencie. Aby zapewnić przytulną atmosferę, szczególną uwagę poświęcono wytłumieniu wibracji oraz hałasów aerodynamicznych, toczenia, a także odgłosów pracy silnika i zawieszenia. W tym celu, o wytłumienie i absorpcję hałasów zadbano już u źródła ich emisji lub w miejscu ich powstawania, w szczególności na poziomie :- przedziału silnikowego (155 dm2 materiałów izolujących w porównaniu do 48 dm2 w aktualnym C3),- drzwi, w celu spotęgowania efektu wytłumionego kokonu. Zastosowano dodatkowe uszczelki na progach oraz przedniej części drzwi z przodu, a także zwiększono gramaturę warstw izolacyjnych (200 g/m² w porównaniu z 90 g/m² w segmencie).
Zarówno w dzień jak i w nocy, pasażerowie nowego C3 podróżują w wypełnionym światłem kloszu. Światłem naturalnym, przenikającym do wnętrza przez dużą powierzchnię przeszkloną, oraz światłem sztucznym, dzięki zastosowaniu w całej kabinie różnorodnych źródeł światła. Oświetlenie punktualne z możliwością regulacji natężenia, tworzące kameralną atmosferę, zapewniają źródła światła w schowku konsoli centralnej oraz we wnękach na nogi z przodu. Wersje wyposażone w przednią szybę Zenith i w pakiet zawierający automatyczne włączanie świateł, automatyczne wycieraczki i elektrochromatyczne lusterko wsteczne dysponują listwą z rzędem 3 diod LED emitujących białe światło, które rozświetlają centralną strefę konsoli.
Samochód "na czasie"Nowy C3 proponuje oryginalny i wyjątkowy Hifi System®, który pozwoli pasażerom poczuć się jak w prawdziwej sali koncertowej. Zestaw ten, dysponujący trzecim kanałem centralnym usytuowanym na środku deski rozdzielczej oraz tubą basową w bagażniku, zapewni emisję wysokiej jakości głębokiego dźwięku, wiernie odtwarzając wszystkie ekstremalne tony. To wydajność akustyczna na wyjątkowym poziomie.
Dla tych, którzy pragną podróżować przy dźwiękach ulubionej muzyki, dostępny jest moduł Connecting Box, obejmujący gniazdo USB w konsoli centralnej, zlokalizowane zaraz obok gniazda Jack, oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth®. System ten, wyposażony w technologię "streaming audio ", umożliwia odtwarzanie muzyki zapisanej w telefonie, bez konieczności podłączania go do samochodowego systemu audio. Pasażerowie mogą zatem na okrągło odtwarzać swoje ulubione utwory nagrane w telefonie lub iPodzie. Wszystkie inne przenośne urządzenia podłączyć można do głośników samochodowych za pośrednictwem gniazd usytuowanych w dolnej części konsoli centralnej.
Ponadto, z myślą o podróżnych, nowy C3 wyposażony może być w system nawigacji MyWay. Ten nowy system audio i multimedialny, oferujący kompletny wachlarz funkcji po atrakcyjnej cenie, obejmuje nie tylko wbudowaną nawigację w kolorze z mapą Europy, ale także system audio CD kompatybilny z plikami MP3/WMA oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth®. Nowym C3 to idealny partner w podróży.
Wyważone właściwości dynamiczneNowy C3 oferuje właściwości jezdne doskonale dostosowane do sposobu użytkowania i charakterystyki właściwej dla marki Citroen. Przejawia się to m. in. w priorytetowym potraktowaniu kwestii bezpieczeństwa, oraz zwiększonej przyjemności jazdy, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu.
Nowy C3 wyposażony jest w zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson, nowe zawieszenie tylne z poprzeczną belką odkształcalną oraz elektryczny układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, tj. w rozwiązania sprawdzone i idealnie dostosowane do charakterystyki samochodu. Taka kombinacja zapewnia znakomite trzymanie się drogi. Nowy C3 cechuje również znikoma tendencja do przechyłów bocznych oraz szybkie i pewne reakcje, zwłaszcza podczas manewrów omijania przeszkód lub w awaryjnych sytuacjach, zapewniając tym samym kierowcy poczucie łatwości prowadzenia i panowania nad pojazdem.
Zawieszenie poddane zostało licznym modyfikacjom, mającym na celu dostosowanie go do mocy i maksymalnego momentu obrotowego silników, przez co oferuje ono wyższy poziom komfortu i lepsze właściwości jezdne, spełniające zróżnicowane oczekiwania klienteli.
Nowy C3, stawiając w dalszym ciągu bezpieczeństwo pasażerów na pierwszym miejscu, dysponuje w serii wentylowanymi hamulcami tarczowymi z przodu oraz systemem ABS, współpracującym z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania nagłego hamowania BAS. Aby zagwarantować jeszcze pewniejsze zachowanie na drodze, system ESP dostępny jest jako opcja w całej gamie nowego CITROËNA C3.
Poza właściwościami jezdnymi, mocnym atutem nowego C3 jest bezpieczeństwo na pokładzie. Dysponuje on w serii, już od 2. poziomu wyposażenia, 6 poduszkami powietrznymi (czołową kierowcy i pasażera z przodu, poduszkami bocznymi i kurtynami powietrznymi) oraz ogranicznikiem i regulatorem prędkości. Na wszystkich 5 miejscach zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z nawijaczami i ogranicznikami siły napięcia. Ponadto, aby zapewnić całkowicie bezpieczny przewóz dzieci, dwa miejsca boczne z tyłu posiadają w serii we wszystkich wersjach mocowania typu Isofix.
Urosnąć zachowując linięInne samochody będą zazdrosne… Nowy C3 może pochwalić się utrzymaniem linii, gdyż w ogóle nie przybrał na wadze! To imponujący wyczyn biorąc pod uwagę wyraźne udoskonalenia w zakresie komfortu i funkcjonalności wnętrza.
Osiągnięcie to jest efektem długotrwałej pracy nad ograniczeniem masy samochodu, w czasie której projektanci wykorzystali wszystkie możliwości odciążenia auta. Zadbano o to już w początkowej fazie projektu: założenia techniczne przekazane działowi stylu zalecały zatem zastosowanie rozwiązań sprzyjających ograniczeniu masy pojazdu – na przykład, wybór belki poprzecznej deski rozdzielczej raczej o prostych liniach niż wygiętej. Opracowanie nowego zawieszenia tylnego również zapewniło zysk rzędu 13 kg. To innowacyjne podejście w połączeniu ze skrupulatną pracą nad każdą częścią pozwoliło na kumulację kilogramów zaoszczędzonych na każdym etapie projektowania. Ponadto, permanentne stosowanie pomiarów cyfrowych i testowanie części (testy sztywności, akustyczne, wytrzymałości na zderzenia..) umożliwiły udoskonalenie każdego elementu składowego nie tylko pod względem masy, ale także jakości technicznej.
Dzięki ograniczeniu masy i udoskonaleniu aerodynamiki (Cx 0,30), nowy C3 gwarantuje znakomitą zwrotność i szybkie reakcje oraz inteligentne zarządzanie zużyciem paliwa i emisją CO2.
CO2, - planowane udoskonaleniaNowy CITROËN C3 wkracza na rynek wykazując wyraźnie obniżony poziom emisji CO2. Już od momentu wprowadzenia na rynek, dostępny będzie w wersji z silnikiem HDi 90 KM FAP, emitującej zaledwie 99 g CO2/km.
Nowy C3 wyposażony został oczywiście w ekologiczne i oszczędne w eksploatacji silniki : 3 wysokoprężne jednostki HDi (70, 90 i 110 KM FAP) i 4 silniki benzynowe, spełniające normy Euro V (1.1, 1.4i, VTi 95 KM i VTi 120 KM). Wszystkie silniki współpracują z 5-przełożeniową manualną skrzynią biegów, z wyjątkiem silnika HDi 110 KM FAP, montowanego z 6-przełożeniową przekładnią manualną oraz silnika VTi 120 KM, który daje użytkownikowi możliwość wyboru pomiędzy 5-przełożeniową skrzynią manualną i 4-przełożeniową skrzynią automatyczną.
Poziom emisji CO2 nowego C3 pozostaje w doskonałej harmonii z ambicjami Marki i jej wiodącą pozycją w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. W cyklu mieszanym, poziom emisji silników Diesla waha się od 99 do 118 g/km oraz od 134 do 160 g CO2 /km w przypadku silników benzynowych.
Równocześnie, w odpowiedzi na coraz większą dbałość kierowców o ekologiczną i oszczędną jazdę, nowy C3 dysponuje standardowo mechanizmem wpływającym na obniżenie spalania, tj. wskaźnikiem zmiany przełożenia (ICR).
To umiarkowane spalanie zmaleje jeszcze bardziej wraz z pojawieniem się w 2011 roku nowych układów napędowych, obejmujących m. in. system Stop & Start drugiej generacji. Montowane będą z 5 i 6-przełożeniowymi manualnymi sterowanymi elektronicznie skrzyniami biegów i umożliwią redukcję emisji CO2 w wersjach z silnikiem Diesla do 95 i 90 g/km. W modelach napędzanych benzyną, nowa generacja 3-cylindrowych silników zapewni emisję poniżej 100 g CO2/km.
Źródło: Citroen
Nowy CITROËN C3, produkowany we Francji w fabrykach w Aulnay i Poissy, będzie dostępny na wybranych rynkach od listopada 2009 roku.
Czas emancypacji
Nowy CITROËN C3 to samochód o wyrazistym charakterze. W genach przejął krągłości oraz dający poczucie bezpieczeństwa, solidny wygląd i wzbogacił je dużą dawką dynamizmu, dzięki przyjęciu bardziej smukłych i płynnych linii. Przejmuje wyważone, wypukłe kształty aktualnego C3, podkreślone łukami scalającymi całą sylwetkę. To znaki szczególne, które pozwolą mu wyróżnić się spośród konkurentów.
Styl zyskał również więcej dynamizmu, dzięki bardziej zdecydowanym, płynnym i aerodynamicznym liniom bryły. Prezentując z dumą nowe logo marki, nowy C3 wyposażony został w przedni wlot powietrza, który zdaje się pochłaniać drogę. Kolejne wyróżniające go elementy to reflektory przednie i światła tylne w kształcie bumerangów, niezwykła powierzchnia przeszklona oraz wypukłe nadkola, pewnie osadzające samochód na drodze.
Nowy C3 stanowi zapowiedź zmiany wzorca w tym segmencie w zakresie postrzegalnej jakości, głównie dzięki szczególnej uwadze poświęconej obróbce powierzchni, zestawieniu materiałów i starannemu połączeniu elementów, obecności chromowanych wstawek na uchwytach drzwi, obwódkach szyb, czy też końcówce układu wylotowego. Zmiany, której potwierdzeniem jest również szeroka oferta 10 eleganckich kolorów lakieru karoserii oraz kół o średnicy od 15‘’ do 17’’.
Wnętrze przełamujące obowiązujące schematy. Wnętrze nowego C3 czerpie inspiracje z modeli segmentów premium, w szczególności DS3. Jest zatem spełnieniem aspiracji marki Citroen dotyczących zaoferowania klientom jak najwyższego poziomu komfortu i prestiżu.
Styl wnętrza nowego C3, doskonale harmonizujący z designem zewnętrznym, przywodzi na myśl płynność i dynamizm. Dowodem na to jest poziomy zarys deski rozdzielczej, osłona zestawu wskaźników zdająca się dryfować ponad wyświetlanymi informacjami, kierownica o nietypowym kształcie. Deska rozdzielcza z nowym zestawem wskaźników, obejmującym dwa zegary analogowe i jeden z cyfrowym wyświetlaczem LED, łączy elegancką stylistykę retro z elementami high tech.
Nowy C3 urzeka. Urzeka stylem. Urzeka wyrafinowaniem. Kryje w sobie szlachetne materiały najwyższej jakości, jak chociażby te użyte do produkcji przyjemnej w dotyku deski rozdzielczej, dodatkowo ozdobionej poprzeczną listwą w kolorze satynowego grafitu lub błyszczącego aluminium. Liczne chromowane wstawki, fasada centralna w czarnym błyszczącym kolorze, czy też skórzane fotele nadają wnętrzu akcentów wykwintności i wyrafinowania. Nowy C3 prezentuje niespotykany dotychczas w segmencie poziom wykończenia i ogólnej postrzegalnej jakości.
Jakość w najdrobniejszych szczegółach. Wszystkie cechy jakościowe CITROËNA C3 znajdują swoje potwierdzenie w samej koncepcji samochodu oraz w procesie produkcji. Auto spełnia najwyższe normy jakościowe zarówno jako model nowy po zejściu z linii produkcyjnej, jak i w fazie użytkowania.
Aby to osiągnąć, nowy C3 jako pierwszy samochód Marki stworzony został w oparciu o nowy schemat rozwoju z pominięciem produkcji egzemplarzy prototypowych, dążący do jak najszybszego stworzenia ostatecznej postaci samochodu seryjnego i dostosowanej do niego narzędzi produkcyjnych. Strategia ta generuje wyraźne zyski w zakresie jakości : pozwala na znacznie wcześniejsze zaangażowanie w proces tworzenia wszystkich uczestników projektu – projektantów, dostawców, producentów – aby jak najwcześniej przedstawić wizję produktu finalnego. Aby zagwarantować maksymalną niezawodność i wykryć najmniejsze nawet niedoskonałości, do momentu wprowadzenia do sprzedaży egzemplarze testowe pokonają ponad 2 miliony kilometrów.
Poza efektywnością samej fazy koncepcyjnej, nowy CITROËN C3 korzysta z linii produkcyjnych fabryk Grupy PSA w Aulnay i Poissy, które spełniają wszelkie wymogi Marki w zakresie jakości produkcji. Te centra produkcyjne z certyfikatem ISO 9001 dysponują najnowszymi narzędziami i technologiami produkcyjnymi. Czerpią też z ogromnego doświadczenia Marki w dziedzinie produkcji modeli segmentu B.
Ponadto, fabrykę w Aulnay, wykorzystywaną w 100% do produkcji nowego C3, poddano pełnej reorganizacji, celem dostosowania jej do nowego systemu produkcji Grupy PSA oraz metody Lean Manufacturing. Nowa organizacja fabryki poświęconej produkcji jednego modelu pozwoliła na zwiększenie poziomu jakości produkcji i skrócenie czasu dostawy do klienta.
Udoskonalone gabaryty zewnętrzneNowy C3 należy do najbardziej kompaktowych aut w segmencie. Oparł się tendencji wzrostowej i nie przekroczył bariery 4 metrów. 3,94 m długości, 1,71 m szerokości, 1,52 m wysokości oraz średnica zawracania wynosząca 10,2 m idealnie predysponują go do roli samochodu miejskiego. To niezwykłe osiągnięcie.
Duża przestronność wnętrza dla większego komfortu pasażerówZwarte gabaryty zewnętrzne w żaden sposób nie ograniczają przestronności wnętrza. Nowy C3 dysponuje dużą przestrzenią w kabinie, która pozwala mu sprostać wyzwaniu postawionemu samochodowi rodzinnemu, ale również flotowemu. Aby stworzyć tę inteligentną konstrukcję, projektanci podeszli w kreatywny i konsekwentny sposób do opracowania 5-miejscowego modelu, który dysponuje:
- uwolnioną przestrzenią w dolnej części deski rozdzielczej z zamykanym schowkiem nieograniczającym miejsca na nogi dla pasażera z przodu pomimo dużej pojemności 13 l. To sprytne rozwiązanie umożliwia pasażerowi przesunięcie fotela do przodu o 8 cm w stosunku do kierowcy, zachowując jednocześnie wygodną pozycję jazdy i dając w ten sposób wyjątkowo dużo miejsca na nogi dla pasażera podróżującego za nim;- cieńszymi oparciami foteli przednich, uwalniającymi dodatkowo 3 cm przestrzeni na kolana dla pasażerów na miejscach tylnych;- półwysokimi siedziskami uwalniającymi przestrzeń pod fotelami na stopy dla pasażerów z tyłu. Te półwysokie siedziska zapewniają również idealną pozycję jazdy na wszystkich miejscach, komfortową i podwyższoną, co ułatwia dostęp i poprawia widoczność.
Przestronność wnętrza nowego C3 jest imponująca, a pojemność bagażnika, wynosi 300 l. Szczególną uwagę poświęcono zwiększeniu jego funkcjonalności, obniżając próg załadunku o 22,7 cm i zwiększając szerokość do 104 cm. Aby ułatwić użytkowanie bagażnika, wyposażono go w 4 mocowania oraz opcjonalnie w wyjmowaną siatkę. Ponadto, dla uzyskania maksymalnej zdolności ładunkowej, oparcia tylnej kanapy, dzielone w proporcjach 2/3 – 1/3, są składane jednym ruchem ręki od strony bagażnika lub od tylnych drzwi.
Nowy C3 dysponuje oczywiście niezbędną ilością schowków o dużej pojemności (kieszenie w drzwiach przednich i tylnych, konsola centralna, schowki w fasadzie…), które uzupełnione mogą być podłokietnikiem centralnym z dwoma przegrodami, czy też szufladą pod fotelem pasażera z przodu.
Nowy CITROËN C3 oferuje teraz zatem znacznie więcej, zachowując swoje kompaktowe gabaryty. Ten owoc pracy konstruktorów dostarcza inteligentnej odpowiedzi na zwiększone potrzeby mobilności.
Przednia szyba Zenith : znacząca innowacjaNowy C3 zapewnia zupełnie nowe wrażenia z jazdy, dzięki przedniej szybie Zenith. To prawdziwe osiągnięcie technologiczne. Dzięki nadzwyczajnej wysokości 1350 mm, zwiększa pole widzenia pasażerów z przodu o 80° do góry : jej górna rama znika z pola widzenia. Dobrze wyprofilowana szyba w połączeniu z cienkimi słupkami poprawia widoczność na ¾ do przodu oraz daje wszystkim pasażerom, bez ograniczeń, wrażenie oglądania obrazu w rozdzielczości HD i możliwość zatopienia się w otaczającym krajobrazie.
Aby zagwarantować podróżującym maksymalny komfort, zastosowano progresywne przyciemnienie szyby na wysokości 25 cm, na całej szerokości jej górnej części, co zapewnia łagodne przejście od silnej ochrony przeciwsłonecznej do standardowego stopnia przezroczystości szkła, gwarantującego dobrą widoczność do przodu. To światowa premiera! Współczynnik przepuszczalności energii cieplnej dla tej dodatkowo przyciemnionej strefy wynosi 9, w porównaniu ze współczynnikiem 50 dla klasycznie przyciemnianego szkła. Kierowca i pasażerowie korzystają z naturalnego doświetlenia wnętrza. Na wypadek zbyt intensywnego nasłonecznienia, szyba wyposażona została w sztywną zasłonę z 2 osłonami przeciwsłonecznymi, łatwą i intuicyjną w obsłudze. Satysfakcja gwarantowana.
To auto o największej na rynku szybie przedniej i najmniejszym dachu rodzi zupełnie nowe doznania płynące z jazdy. Gwarantuje lepszą widoczność i lepsze doświetlenie wnętrza, dając tym samym większe poczucie bezpieczeństwa i większą przyjemność jazdy. Zapewnia równowagę wewnętrzną płynącą ze światłoterapii.
Samochód działający na zmysłyVisiodrive CITROËN C3 korzysta z szerokiej wiedzy Marki z dziedziny komfortu. Zapewnia autentyczną przyjemność jazdy wszystkim pasażerom, dzięki doskonałej izolacji akustycznej i wytłumieniu wibracji, oraz niezwykłe doznania wizualne i węchowe, dzięki zastosowaniu dużej powierzchni przeszklonej i rozpylacza zapachów.
Pierwszy warunek komfortu na pokładzie : odpowiednie wytłumienie kabiny. Izolacja akustyczna w nowym C3 plasuje się na najwyższym poziomie w segmencie. Aby zapewnić przytulną atmosferę, szczególną uwagę poświęcono wytłumieniu wibracji oraz hałasów aerodynamicznych, toczenia, a także odgłosów pracy silnika i zawieszenia. W tym celu, o wytłumienie i absorpcję hałasów zadbano już u źródła ich emisji lub w miejscu ich powstawania, w szczególności na poziomie :- przedziału silnikowego (155 dm2 materiałów izolujących w porównaniu do 48 dm2 w aktualnym C3),- drzwi, w celu spotęgowania efektu wytłumionego kokonu. Zastosowano dodatkowe uszczelki na progach oraz przedniej części drzwi z przodu, a także zwiększono gramaturę warstw izolacyjnych (200 g/m² w porównaniu z 90 g/m² w segmencie).
Zarówno w dzień jak i w nocy, pasażerowie nowego C3 podróżują w wypełnionym światłem kloszu. Światłem naturalnym, przenikającym do wnętrza przez dużą powierzchnię przeszkloną, oraz światłem sztucznym, dzięki zastosowaniu w całej kabinie różnorodnych źródeł światła. Oświetlenie punktualne z możliwością regulacji natężenia, tworzące kameralną atmosferę, zapewniają źródła światła w schowku konsoli centralnej oraz we wnękach na nogi z przodu. Wersje wyposażone w przednią szybę Zenith i w pakiet zawierający automatyczne włączanie świateł, automatyczne wycieraczki i elektrochromatyczne lusterko wsteczne dysponują listwą z rzędem 3 diod LED emitujących białe światło, które rozświetlają centralną strefę konsoli.
Samochód "na czasie"Nowy C3 proponuje oryginalny i wyjątkowy Hifi System®, który pozwoli pasażerom poczuć się jak w prawdziwej sali koncertowej. Zestaw ten, dysponujący trzecim kanałem centralnym usytuowanym na środku deski rozdzielczej oraz tubą basową w bagażniku, zapewni emisję wysokiej jakości głębokiego dźwięku, wiernie odtwarzając wszystkie ekstremalne tony. To wydajność akustyczna na wyjątkowym poziomie.
Dla tych, którzy pragną podróżować przy dźwiękach ulubionej muzyki, dostępny jest moduł Connecting Box, obejmujący gniazdo USB w konsoli centralnej, zlokalizowane zaraz obok gniazda Jack, oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth®. System ten, wyposażony w technologię "streaming audio ", umożliwia odtwarzanie muzyki zapisanej w telefonie, bez konieczności podłączania go do samochodowego systemu audio. Pasażerowie mogą zatem na okrągło odtwarzać swoje ulubione utwory nagrane w telefonie lub iPodzie. Wszystkie inne przenośne urządzenia podłączyć można do głośników samochodowych za pośrednictwem gniazd usytuowanych w dolnej części konsoli centralnej.
Ponadto, z myślą o podróżnych, nowy C3 wyposażony może być w system nawigacji MyWay. Ten nowy system audio i multimedialny, oferujący kompletny wachlarz funkcji po atrakcyjnej cenie, obejmuje nie tylko wbudowaną nawigację w kolorze z mapą Europy, ale także system audio CD kompatybilny z plikami MP3/WMA oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth®. Nowym C3 to idealny partner w podróży.
Wyważone właściwości dynamiczneNowy C3 oferuje właściwości jezdne doskonale dostosowane do sposobu użytkowania i charakterystyki właściwej dla marki Citroen. Przejawia się to m. in. w priorytetowym potraktowaniu kwestii bezpieczeństwa, oraz zwiększonej przyjemności jazdy, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu.
Nowy C3 wyposażony jest w zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson, nowe zawieszenie tylne z poprzeczną belką odkształcalną oraz elektryczny układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, tj. w rozwiązania sprawdzone i idealnie dostosowane do charakterystyki samochodu. Taka kombinacja zapewnia znakomite trzymanie się drogi. Nowy C3 cechuje również znikoma tendencja do przechyłów bocznych oraz szybkie i pewne reakcje, zwłaszcza podczas manewrów omijania przeszkód lub w awaryjnych sytuacjach, zapewniając tym samym kierowcy poczucie łatwości prowadzenia i panowania nad pojazdem.
Zawieszenie poddane zostało licznym modyfikacjom, mającym na celu dostosowanie go do mocy i maksymalnego momentu obrotowego silników, przez co oferuje ono wyższy poziom komfortu i lepsze właściwości jezdne, spełniające zróżnicowane oczekiwania klienteli.
Nowy C3, stawiając w dalszym ciągu bezpieczeństwo pasażerów na pierwszym miejscu, dysponuje w serii wentylowanymi hamulcami tarczowymi z przodu oraz systemem ABS, współpracującym z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania nagłego hamowania BAS. Aby zagwarantować jeszcze pewniejsze zachowanie na drodze, system ESP dostępny jest jako opcja w całej gamie nowego CITROËNA C3.
Poza właściwościami jezdnymi, mocnym atutem nowego C3 jest bezpieczeństwo na pokładzie. Dysponuje on w serii, już od 2. poziomu wyposażenia, 6 poduszkami powietrznymi (czołową kierowcy i pasażera z przodu, poduszkami bocznymi i kurtynami powietrznymi) oraz ogranicznikiem i regulatorem prędkości. Na wszystkich 5 miejscach zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z nawijaczami i ogranicznikami siły napięcia. Ponadto, aby zapewnić całkowicie bezpieczny przewóz dzieci, dwa miejsca boczne z tyłu posiadają w serii we wszystkich wersjach mocowania typu Isofix.
Urosnąć zachowując linięInne samochody będą zazdrosne… Nowy C3 może pochwalić się utrzymaniem linii, gdyż w ogóle nie przybrał na wadze! To imponujący wyczyn biorąc pod uwagę wyraźne udoskonalenia w zakresie komfortu i funkcjonalności wnętrza.
Osiągnięcie to jest efektem długotrwałej pracy nad ograniczeniem masy samochodu, w czasie której projektanci wykorzystali wszystkie możliwości odciążenia auta. Zadbano o to już w początkowej fazie projektu: założenia techniczne przekazane działowi stylu zalecały zatem zastosowanie rozwiązań sprzyjających ograniczeniu masy pojazdu – na przykład, wybór belki poprzecznej deski rozdzielczej raczej o prostych liniach niż wygiętej. Opracowanie nowego zawieszenia tylnego również zapewniło zysk rzędu 13 kg. To innowacyjne podejście w połączeniu ze skrupulatną pracą nad każdą częścią pozwoliło na kumulację kilogramów zaoszczędzonych na każdym etapie projektowania. Ponadto, permanentne stosowanie pomiarów cyfrowych i testowanie części (testy sztywności, akustyczne, wytrzymałości na zderzenia..) umożliwiły udoskonalenie każdego elementu składowego nie tylko pod względem masy, ale także jakości technicznej.
Dzięki ograniczeniu masy i udoskonaleniu aerodynamiki (Cx 0,30), nowy C3 gwarantuje znakomitą zwrotność i szybkie reakcje oraz inteligentne zarządzanie zużyciem paliwa i emisją CO2.
CO2, - planowane udoskonaleniaNowy CITROËN C3 wkracza na rynek wykazując wyraźnie obniżony poziom emisji CO2. Już od momentu wprowadzenia na rynek, dostępny będzie w wersji z silnikiem HDi 90 KM FAP, emitującej zaledwie 99 g CO2/km.
Nowy C3 wyposażony został oczywiście w ekologiczne i oszczędne w eksploatacji silniki : 3 wysokoprężne jednostki HDi (70, 90 i 110 KM FAP) i 4 silniki benzynowe, spełniające normy Euro V (1.1, 1.4i, VTi 95 KM i VTi 120 KM). Wszystkie silniki współpracują z 5-przełożeniową manualną skrzynią biegów, z wyjątkiem silnika HDi 110 KM FAP, montowanego z 6-przełożeniową przekładnią manualną oraz silnika VTi 120 KM, który daje użytkownikowi możliwość wyboru pomiędzy 5-przełożeniową skrzynią manualną i 4-przełożeniową skrzynią automatyczną.
Poziom emisji CO2 nowego C3 pozostaje w doskonałej harmonii z ambicjami Marki i jej wiodącą pozycją w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. W cyklu mieszanym, poziom emisji silników Diesla waha się od 99 do 118 g/km oraz od 134 do 160 g CO2 /km w przypadku silników benzynowych.
Równocześnie, w odpowiedzi na coraz większą dbałość kierowców o ekologiczną i oszczędną jazdę, nowy C3 dysponuje standardowo mechanizmem wpływającym na obniżenie spalania, tj. wskaźnikiem zmiany przełożenia (ICR).
To umiarkowane spalanie zmaleje jeszcze bardziej wraz z pojawieniem się w 2011 roku nowych układów napędowych, obejmujących m. in. system Stop & Start drugiej generacji. Montowane będą z 5 i 6-przełożeniowymi manualnymi sterowanymi elektronicznie skrzyniami biegów i umożliwią redukcję emisji CO2 w wersjach z silnikiem Diesla do 95 i 90 g/km. W modelach napędzanych benzyną, nowa generacja 3-cylindrowych silników zapewni emisję poniżej 100 g CO2/km.
Źródło: Citroen
0 komentarze:
Prześlij komentarz