Nowe Suzuki SX4
30.09.2009
Sprzedaż samochodów segmentu SUV spada na całym świecie z powodu kryzysu ekonomicznego, a także rosnących wymagań w dziedzinie ochrony środowiska, ale SX4 w wersji hatchback to samochód zajmujący miejsce w rosnącym segmencie crossover. Doskonałe połączenie stylu, przestronnego wnętrza, wysokiej pozycji za kierownicą, praktyczności i uniwersalności nadwozia typu hatchback oraz niskiego zużycia paliwa zapewnia modelowi sukces rynkowy. Suzuki SX4 to prawdziwy, niezawodny miejski wojownik, dający użytkownikowi wiele radości podczas codziennej eksploatacji. Mały promień skrętu, krótkie przełożenia skrzyni biegów. Niewielki promień skrętu i stosunkowo krótkie przełożenia skrzyni biegów, nadwozie o wysokiej sztywności oraz zawieszenie zestrojone z myślą o urozmaiconych drogach –dzięki tym zaletom jazda hatchbackiem SX4 to zawsze miłe doświadczenie. W ten sposób model ten zdobył serca zarówno mediów motoryzacyjnych, jak i klientów na całym świecie.
Napęd na dwa koła (2WD) oraz inteligentny napęd na cztery koła (i-AWD)
SX4 hatchback zapewnia radość z jazdy nie tylko na ulicach miasta. Doskonale spisuje się także w terenie. Wyposażony w napęd na dwa koła (2WD) i opcjonalnie w inteligentny napęd na cztery koła (i-AWD), SX4 hatchback pasuje do każdego stylu życia i jest jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów z napędem na cztery koła (4WD) na rynku. System i-AWD pozwala kierowcy korzystać z napędu na dwa lub cztery koła w trybie automatycznym lub napędu na cztery koła z blokadą. Przełączanie odbywa się za pomocą przycisku, a doskonała trakcja nawet w najtrudniejszym terenie nie jest okupiona zwiększonym zużyciem paliwa.
Teraz SX4 hatchback staje się jeszcze lepszy
Suzuki rozpoczęło modernizację hatchbacka SX4 od układu napędowego. Silnik DDiS (Direct Diesel injection by Suzuki) o pojemności 1.9 litra, która rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2 000 obr/min będzie zastąpiony jednostką o pojemności 2.0 litra DDiS, (320 Nm 1 500 obr/min) przy zredukowanej emisji CO2 odpowiednio z 166 g/km do 129g/km*. Średnie zużycie paliwa zostało zredukowane do zaledwie 4.9 l/100 km (dla wersji 2WD z sześciobiegową przekładnią manualną). Cała gama silników Suzuki charakteryzuje się teraz niższą emisją CO2 i niższym zużyciem paliwa. W nowym silniku benzynowym o pojemności 1.5 litra, o zmiennych fazach rozrządu VVT (variable valve timing) obniżono poziom emisji CO2 do zaledwie 139g/km* przy zużyciu paliwa (średnim) tylko 6.1 l/100km (z 5-biegową skrzynią manualną).
Cieszący się dużym uznaniem silnik o pojemności 1,6 l z VVT zapewnia teraz lepsze osiągi, a przy tym jest bardziej przyjazny dla środowiska. Większa moc [88 (120)/ 6000 kW(KM)/ obr/min] daje teraz jeszcze więcej przyjemności z jazdy zarówno w mieście jak i na szosie czy na autostradzie. Poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) został zmniejszony ze 165 g/km do 143 g/km (Wartości średnie. Metody pomiaru zgodne z przepisami europejskimi. Rzeczywiste wartości mogą różnić się w zależności od warunków drogowych), a zużycie paliwa spadło 6,8 l/100 km do 6,2 l/100km* (w wersji z pięciobiegową skrzynia manualną).
Obniżony poziom hałasu
Nowe rozwiązania na rzecz obniżenia poziomu hałasu we wnętrzu zwiększają komfort kierowcy i pasażerów. Inżynierowie Suzuki zastosowali nową, większą osłonę pod silnikiem, ulepszoną konstrukcję tłumika dynamicznego w układzie napędowym oraz nowe elementy wygłuszające w układzie zewnętrznym mechanizmu zmiany biegów. W nadwoziu zastosowano elementy o podwyższonej sztywności i udoskonalone materiały we wnętrzu. Te rozwiązania pozwoliły zauważalnie obniżyć poziom szumów w kabinie.
Bezpieczeństwo
W wersji hatchback modelu SX4 zastosowano hamulcowe tarczowej na tylnej osi (z wyjątkiem wersji podstawowej). Model SX4 hatchback z układem ESP® (Electronic Stability Program), jest jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów na rynku wyposażonych w układ hamulcowy z systemem zapobiegającym blokowaniu kół, elektroniczny układ podziału siły hamowania i nawet do sześciu poduszek powietrznych (Wyposażenie może różnić się w zależności od rynku).
Nowe elementy nadwozia, bardziej sportowy i dynamiczny wygląd
W wyglądzie zewnętrznym wprowadzono zmiany, dodając elementy podkreślające sportowy i bardziej dynamiczny wygląd nadwozia, zachowując jednocześnie wszystkie cechy charakterystyczne odróżniające SX4 i podkreślające osobowość modelu. SX4 hatchback otrzymał nowy wygląd przedniego zderzaka, osłony wlotu powietrza oraz płyt poślizgowych.
Główne zmiany we wnętrzu
Konstruktorzy przygotowali także zauważalne zmiany we wnętrzu modelu SX4 hatchback, które zmierzają do nadania modelowi cech segmentu Premium. Wśród nich nowo zaprojektowany zestaw wskaźników i zintegrowany z nim cyfrowy wyświetlacz oraz panel sterowania funkcjami klimatyzacji i wentylacji, koło kierownicy z podświetlonymi przełącznikami sterowania funkcjami audio i sterowania poziomowaniem reflektorów.
Tylne siedzenia są dzielone w stosunku 60:40, zapewniając wygodę i uniwersalność samochodu. Wysoko poprowadzona linia dachu zapewnia obszerne wnętrze modelu SX4 hatchback, które bez problemów pomieści 5 dorosłych osób, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa liczy 1045 litrów (dane producenta wg normy VDA). Przewidziano też miękkie wykładziny podłokietników drzwiowych dające wrażenie luksusu, chromowane klamki drzwi w najlepiej wyposażonej wersji GLX, a także centralny głośnik w tablicy rozdzielczej. Wersja GLX wyposażona jest w bezkluczykowy system uruchamiania silnika i wiele innych elementów wyposażenia, które poprawiają wygodę i komfort jazdy.
Źródło: Suzuki
0 komentarze:
Prześlij komentarz