Dacia - zaostrzone kryteria znaku eco2

27.07.2012

eco2
Wprowadzony w 2007 roku znak Renault eco2 oraz nieco później Dacia eco2 odzwierciedlał efekty polityki ochrony środowiska grupy Renault-Dacia, prowadzonej w odniesieniu do całego cyklu życia produktów i opierał się wówczas na 3 kryteriach:

PRODUKCJA: produkcja w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001,
EKSPLOATACJA: emisja CO2 na poziomie poniżej 140 g/km,
RECYKLING: 5% masy tworzyw sztucznych wykorzystanych w konstrukcji pojazdu jest wyprodukowanych z tworzyw sztucznych pochodzących z odzysku.

Te trzy kryteria nie były jedynymi kryteriami uwzględnianymi w ekologicznym podejściu do projektowania samochodów. Polityka ochrony środowiska opiera się bowiem na zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na środowisko na wszystkich etapach cyklu życia produktu: produkcji, dystrybucji, eksploatacji i recyklingu.

W tym roku Dacia postanowiła zaostrzyć kryteria przyznawania znaku eco2.

Od marca 2011 roku samochód osobowy marki Dacia będzie mógł otrzymać znak Dacia eco2 wyłącznie jeśli będzie emitował poniżej 120 g CO2 / km, a ilość zastosowanych w nim tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu będzie wynosić ponad 7 % łącznej masy wszystkich tworzyw sztucznych.

Modele Logan, Logan MCV i Sandero z silnikami 1.5 dCi 75 i 90 oraz Sandero, Logan MCV i Duster z silnikami biopaliwowymi E85 oznaczone są aktualnie znakiem Dacia eco2:

Dacia eco2
Nowe ekonomiczne i ekologiczne silniki montowane w modelach Dacii, oferowanych na wybranych rynkach europejskich.

  • Dacia poszerza swoją ofertę ekonomicznych i ekologicznych silników, przewidywanych do wprowadzenia sukcesywnie i zależnie od rynku / kraju.
  • W ramach swojej strategii ochrony środowiska, Dacia oferuje klientom modele napędzane alternatywnymi paliwami, LPG i bioetanolem, jak również nową benzynową jednostkę napędową o małej pojemności skokowej.
  • Dostępne w Europie w roku 2009:
  • Sandero 1.4 GPL, Logan 1.4 GPL i Logan MCV 1.6 GPL (w Polsce i w Krajach Bałtyckich przewidywane wprowadzenie w 2010 r.)
  • Sandero 1.6 E85 (w Polsce i w Krajach Bałtyckich przewidywane wprowadzenie na początku 2010)
  • Sandero 1.2 16V i Logan 1.2 16V (w Polsce i w Krajach Bałtyckich aktualnie niedostępny)

SILNIKI 1.4 GPL (75 KM) i 1.6 GPL (90 KM)
Dacia Logan eco2

Paliwo LPG

1. paliwo ekologiczne:
do 12% niższa emisja CO2 w porównaniu do silnika benzynowegopraktycznie zerowa emisja zanieczyszczeń (NOx, cząstki stałe)

2. paliwo ekonomiczne:
  • jego cena detaliczna na stacji benzynowej jest bardzo konkurencyjna
  • objęte jest korzystnymi stawkami opodatkowania w wielu krajach Europy (Francja, Włochy, Irlandia, Portugalia, Niemcy, itp.)
3. paliwo łatwo dostępne:
  • 32 000 stacji oferujących LPG w Europie

  • samochód cichy (o 60% mniej hałaśliwy od silnika wysokoprężnego)
  • samochód dwupaliwowy na benzynę / gaz (kierowca przełącza zasilanie z benzyny na gaz za pomocą zwykłego przełącznika), wyróżniający się bardzo dużym zasięgiem.
Sandero 1.4 LPG: możliwość pokonania blisko 1 200 km na pełnym baku benzyny i pełnym zbiorniku gazu.
  • samochód bezpieczny: europejskie normy bezpieczeństwa są bardzo rygorystyczne.

Zbiornik (ze stali i materiałów kompozytowych) jest bardzo wytrzymały i wyposażony w 5 układów bezpieczeństwa: zawór zwrotny, ogranicznik napełniania do 80% pojemności, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa.
  • samochód łatwy w obsłudze: częstotliwość przeglądów identyczna jak w przypadku pojazdów z silnikami benzynowymi (co 30 000 km lub co 2 lata) z kontrolą elementów bezpieczeństwa zbiornika GPL i odwadnianiem reduktora.

1.6 E85 BIOETANOL (90 KM)*

Bioetanol E85

1. paliwo ekolgiczne:
  • odnawialne i zróżnicowane źródło energii, umożliwiające ograniczenie uzależnienia energetycznego od paliw kopalnych
  • do 70% niższa emisja CO2 w porównaniu do pojazdów w 100% benzynowych, liczona w cyklu „well to wheel” (czyli od jego wytworzenia, łącznie z okresem wzrostu rośliny, poprzez transport lub dystrybucję, aż do wykorzystania w pojeździe)
Sandero 1.6 E85: emisja CO2 na poziomie 130 g/km liczona w cyklu „well to wheel” (od szybu wiertniczego do koła) w przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego ze zbóż i buraków we Francji lub 60 g/km w przypadku stosowania paliwa E85 uzyskiwanego z trzciny cukrowej, dostępnego w Szwecji.

2. paliwo ekonomiczne:
  • jego cena na stacji benzynowej jest bardzo konkurencyjna
  • objęte jest korzystnymi stawkami opodatkowania (we Francji, Szwecji, Republice Czeskiej, itp.)
Silnik 1.6 E85 **
  • silnik elastyczny, mogący pracować równie dobrze na bioetanolu E85 i na benzynie
  • ilnik solidny i niezawodny:
  • silnik, w którym wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w tej dziedzinie: Renault produkuje i sprzedaje w Brazylii silniki Flex Fuel napędzane etanolem E100 juz od 2004 r.
  • specyficzne elementy silnika: bardzo odporne na wysokie temperatury, chłodzone sodem zawory, głowica ze zoptymalizowanym układem chłodzenia, tłoki chłodzone strumieniem oleju
  • silnik zapewniający prawdziwą przyjemność jazdy, również na niskich obrotach, o osiągach identycznych jak w przypadku silnika benzynowego 1.6
1.2 16V (75 KM)*
  • silnik ekologiczny: 139g CO2/km w przypadku Sandero 1.2 16V i Logana 1.2 16V
  • silnik ekonomiczny:
  • zużycie paliwa ograniczone do 5,9 l/100 km (w cyklu mieszanym)
  • wolne obroty na poziomie 650 obr./min zamiast 750 obr/min, pozwalające na obniżenie zużycia paliwa o 2 do 3% przy jeździe po mieście.
Jest to pierwszy silnik Renault mogący pracować na tak niskich wolnych obrotach.
  • silnik łatwy w obsłudze: częstotliwość przeglądów co 30 000km lub co 2 lata.
* silnik aktualnie niedostępny w Polsce i w Krajach Bałtyckich

** silnik, którego wprowadzenie do sprzedaży w Polsce i w Krajach Bałtyckich w gamie Logana MCV i Sandero przewidywane jest na początek 2010 roku
żródło:dacia.pl

0 komentarze:

Prześlij komentarz

ARCHIWUM WIADOMOŚCI