Nowy Volkswagen Golf
24.10.2012
Przedsprzedaż nowego Golfa w Polsce rozpoczęła się 17 września. Bestseller Volkswagena jak dotąd znalazł już ponad 29 milionów nabywców.
Już pod koniec października pierwsze Golfy pojawią się w salonach. Siódma generacja tego Volkswagena to najlepszy Golf w historii: masa została obniżona nawet o 100 kg, w zależności od silnika zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyło się nawet o 23 procent. Przyszły Golf BlueMotion – który zadebiutuje w Niemczech jeszcze w tym roku, w znormalizowanym cyklu NEFZ będzie spalał tylko 3,2 l/100 km (emisja CO2 85 g/km). Ponadto Volkswagen wprowadził w tym Golfie na rynek cały pakiet nowych i częściowo seryjnych systemów wspierających kierowcę.
W zasięgu możliwości finansowych – Golf potrafi więcej, a kosztuje mniej
3,8 l/100 km. Wartości na tym poziomie nie są w nowym Golfie wyjątkiem, lecz regułą: podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa 4,9 l/100 km, a w wersji wysokoprężnej (TDI) 3,8 l/100 km; silniki TSI emitują 115 g/km CO2, TDI 99 g/km CO2. Najlepszymi wartościami może pochwalić się po raz kolejny Golf BlueMotion: dzięki zastosowaniu najbardziej efektywnych systemów emituje on tylko 85 g/km CO2 i zużywa 3,2 litra oleju napędowego na 100 km, wyznaczając nowe standardy dla tej serii modeli. Kolejną nowością jest silnik 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT). Średnie zużycie paliwa przez ten sportowy, a jednocześnie oszczędny silnik wynosi 4,7 l/100 km (109 g/km CO2).
Prof. dr Winterkorn dodaje: „Zawsze w Volkswagenie byliśmy świadomi odpowiedzialności, jaką niesie ze sobą wytwarzanie wielkiej ilości samochodów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dlatego ważne było dla nas, aby stworzyć najoszczędniejszego Golfa w historii, który przy tym musiał być osiągalny finansowo dla szerokiego grona nabywców. I to nam się udało. Siódmy Golf jest niezwykle oszczędny, wyposażony seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji i przy cenie podstawowej 59.990 zł jest tańszy, niż model podstawowy poprzednika.”
Europa – 119.000 ton mniej CO2 rocznie
Średnio o 13,9 procent mniej CO2. Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Marki Volkswagen, dodał na temat ekologii: „Oceniamy, że dzięki nowej flocie Golfów, która ze wszystkimi wariantami silników emituje średnio o 13,9 procent mniej CO2, tylko w Europie uda się zmniejszyć ilość dwutlenku węgla rocznie o 119.000 ton!”
Pierwszy Volkswagen z hamulcem multikolizyjnym
Nowy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Polowanie na każdy gram nie może prowadzić do tego, aby postęp w jednej dziedzinie odbywał się kosztem innej. I również tutaj Volkswagen pokazuje, że Golf bardziej niż kiedykolwiek jest wyrazem zrównoważonego postępu i dbałości o każdy detal – z dodatkową przestrzenią (więcej miejsca na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami poprawiającymi bezpieczeństwo, takimi jak hamulec multikolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) oraz tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC i systemem Front Assist oraz funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowym progresywnym układem kierowniczym, nowym zawieszeniem kół, możliwością wyboru profilu jazdy i seryjnym ekranem dotykowym we wszystkich modelach, a także zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najbogatszych wersjach.
Jedyny w swoim rodzaju
Rozpoznawalne cechy produktu. Siedem generacji Golfa nie tylko tworzyło historię sukcesów w dziedzinie techniki i ekonomii, lecz także w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Stylistyka zewnętrzna Golfa jest dzisiaj jednym z najbardziej znanych przykładów designu produktu. Walter de Silva, Szef Designu Volkswagen AG wyjaśnił: „Klucz do sukcesu leży w tym przypadku w ciągłości. Na świecie jest mniej niż tuzin samochodów, których stylistyka przez dziesięciolecia była szlifowana i udoskonalana tak, jak w Golfie, i przez to stała się ponadczasowa.” Klaus Bischoff, Szef Designu Marki Volkswagen dodał: „Do rozpoznawalnych cech produktu Golfa należą typowe słupki C, długa linia dachu i typowa linia okien oraz charakterystyczny przód i tył z poprzecznymi elementami. Te detale czynią również nowego Golfa bardziej niepowtarzalnym i ponadczasowym, niż większość innych samochodów kompaktowych. Można by powiedzieć, że stylistyka Golfa wzoruje się na sobie samej.”
Proporcje premium. „Język formy – zdaniem Bischoffa – jest logiczny, solidny, zorientowany na produkt, czysty i precyzyjny, jest doskonałym przykładem DNA designu marki. Wyjątkowa jest architektura podstawowa nowego Golfa: prosta, mocna, zrozumiała i bezpieczna. Niezwykle ważny jest poza tym fakt, że proporcje Golfa siódmej generacji się zmieniły i jego wygląd jest teraz jeszcze bardziej niepowtarzalny.” Marc Lichte, designer nadwozia, wyjaśnia: „Do zmiany proporcji przyczyniła się modułowa platforma podłogowa MQB. Przednie koła zostały przesunięte o 43 mm do przodu i dlatego przedni zwis jest krótszy, a maska silnika optycznie wydłużyła się.” Klaus Bischoff potwierdza: „Kabina samochodu przesunęła się wizualnie do tyłu, przez co otrzymaliśmy tak zwane wrażenie ‘Cab-backward’. Tak nazywany proporcje samochodów klasy wyższej, w których maska silnika jest długa, a kabina jest przesunięta bardzo mocno do tyłu.”
0 komentarze:
Prześlij komentarz