Kia Sorento po liftingu

2.10.2012

Kia Sorento
Kia Sorento otrzymalo odświeżoną i zmodernizowaną konstrukcję nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa a także wyższy komfort podróżowania i stopień ochrony pasażerów. Samochód dostępny w polskich salonach jeszcze w tym roku.
Aby nadać modelowi wygląd nawiązujący do klasy Premium, zespół projektantów Kia dokonał znacznej re-stylizacji przedniej i tylnej części pojazdu. Efektem dopracowania szczegółów designu karoserii jest obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,34.

Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała również nowy przedni i tylni zderzak z niekonwencjonalnym pionowym układem świateł przeciwmgielnych, a także nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi, wykonanymi w technologii LED oraz nową klapę tylną nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia nowe Sorento dostępne jest w wersji z 17- lub 18-calowymi lub większymi (w opcji wyposażenia) 19-calowymi felgami z lekkiego stopu.

Opcjonalnie dostępne będzie również dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe z elektrycznie sterowaną roletą. Oferta kolorystyczna Sorento zostaje rozszerzona o siedem nowych barw lakierów nadwozia.

Kia Sorento
Stylowy wystrój wnętrza i bogate wyposażenie high-tech

Wnętrze zmodernizowanego Sorento zyskało nowy, odświeżony wystrój. Do wyboru nabywcy pozostaje standardowa tapicerka materiałowa w kolorze czarnym lub beżowym, w opcji wyposażenia dostępna jest także czarna, beżowa lub brązowa tapicerka skórzana.

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz obramowania wlotów powietrza i przełączników. Nowością jest także zestaw wskaźników LCD. W konsoli środkowej dźwignia zmiany biegów (dla wersji ze skrzynią automatyczną) została wyprostowana, a sama dźwignia otrzymała elegancki mieszek z wysokiej jakości skóry dla podkreślenia luksusowego charakteru nowego modelu.

Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane fotele drugiego rzędu, zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth, przyciemniane szyby odbijające promienie słoneczne z filtrem UV oraz oddzielne nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu foteli.

Do wyboru nabywcy oferowany będzie także radarowy system monitorowania martwego pola, system monitorujący zmiany pasa ruchu z użyciem kamery video nad szybą czołową oraz automatyczny system parkowania równoległego Smart Parking Assist System (SPAS).

Zawieszenie oraz poziom podłogi odświeżonego modelu Kia Sorento obniżone zostały o 10 mm, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu foteli − odpowiednio o 30 i 9 mm. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie.

Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin

Kia Sorento
W zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków oferta jednostek napędowych nowej Kii Sorento obejmować będzie silnik benzynowy oraz dwa silniki wysokoprężne (o mocy 150-197 KM). W odpowiedzi na przewidywane trendy konsumenckie, jednostka benzynowa 2.4 GDI (oferowana przez Kia po raz pierwszy w Europie) oraz Diesel 2.2 TCI zostały zoptymalizowane celem ekonomizacji zużycia paliwa.

W silniku serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z dostępną poza Europą Zachodnią jednostką 2.4 MPI − przy obniżeniu zużycia paliwa (o 19%) i emisji CO2 (już od 199 g/km).

Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler powietrza dolotowego) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 153 g/km. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 436 Nm (w parze z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Alternatywnie dostępny będzie również Diesel 2.0 TCI o mocy 150 KM i momencie 382 Nm.

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła). Samochód z napędem 2WD jest lżejszy o około 60 kg, czego efektem jest niższe zużycie paliwa.

Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest załączany ręcznie tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

Lepsze osiągi na drodze, niezmienna sprawność off-road

Konstruując nową Kię Sorento nie szczędzono starań, aby umiejętnie i precyzyjnie połączyć pewność prowadzenia z doskonałym wyważeniem charakterystyki jezdnej i komfortu.

Dotychczasowy system zawieszenia otrzymał nowe ramy pomocnicze o bardziej wytrzymałej konstrukcji, które pozwalają jeszcze precyzyjniej kontrolować pracę wszystkich komponentów, a dzięki zmodyfikowanym tulejom − skuteczniej tłumić drgania. Efektem powiększenia tulei zawieszenia, wydłużenia tylnych wahaczy oraz zastosowania wzmocnionych amortyzatorów typu HPD (High Performance Dampers) odczuwalny jest wzrost komfortu podróżowania i stabilności pojazdu.

Aby zwiększyć precyzję prowadzenia oraz „wyczucie” drogi układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni i wymaga tylko 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi. Wygodę i komfort prowadzenia zapewnić może progresywne wspomaganie układu kierowniczego Flex-Steer™, działający w zależności od osobistych preferencji kierowcy w trzech trybach − Normal, Sport i Comfort.

Pięciogwiazdkowy standard bezpieczeństwa czynnego i biernego

Już w roku 2009 Kia Sorento drugiej generacji uzyskała 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Od tego czasu oficjalne reżimy testowe w Europie uległy zaostrzeniu. Aby utrzymać najwyższe notowania w Euro NCAP oraz oficjalnych amerykańskich testach zderzeniowych NHTSA struktura karoserii oraz konstrukcji skorupy nadwozia nowej Kii Sorento uległy istotnym modyfikacjom.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, która charakteryzuje się wyższym (bo 70,4-procentowym) niż większość pojazdów tej klasy udziałem stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Centralna i tylne podłogowe podłużnice nadwozia wykonane zostały ze stali o ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie tłoczonej w temperaturze 9000C, tworząc solidne komponenty dla przedniego zderzaka, a tym samym podnosząc w sposób znaczący wytrzymałość kolizyjną struktury samochodu.

Zastosowanie specjalnej rozpórki kielichów kolumn przedniego zawieszenia zwiększa sztywność skrętną karoserii o 18 procent i wzmacnia „fundament” dla zawieszenia i układu kierowniczego, wpływając tym samym nie tylko na wzrost komfortu jazdy, ale i stabilności kierunkowej.

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe). Posiada również przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm oraz integralny system ochrony pieszego AHS (Active Hood System), który w razie kolizji z pieszym powoduje uniesienie tylnej części maski sinika, co zmniejsza zagrożenie poważnych obrażeń ciała.

Dostępne wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje również elektroniczne systemy stabilizacji toru jazdy ESC i utrzymania stabilności VSM, kamerę podglądu cofania z obiektywem szerokokątnym 1300, adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.

DANE TECHNICZNE
Nadwozie i napęd

Pięciodrzwiowe, siedmiomiejscowe typu SUV klasy średniej, konstrukcja stalowa, samonośna. Silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie (2WD) lub cztery koła (4WD) za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej lub automatycznej (zależnie od rynku sprzedaży).

Jednostki napędowe

Silnik benzynowy 2.4 GDI o mocy 192 KM

Typ/pojemność Theta II, 4-cylindrowy, rzędowy DOHC o zmiennych fazach rozrządu po stronie dolotowej/wydechowej (dual CVVT) i zmiennym układzie dolotowym (VIS)/2359 cm3

Moc maksymalna/ 192 KM (141 kW) przy 6300 obr/min/

moment maksymalny 242 Nm przy 4250 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka 88,0 x 97,0 mm

Stopień sprężania 11,3:1

Silnik wysokoprężny 2.2 TCI o mocy 197 KM

Typ/pojemność Seria ‘R’ 2.2 TCI, 4-cylindrowy, rzędowy DOHC o zmiennych fazach rozrządu po stronie dolotowej/wydechowej (dual CVVT), turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT)/ 2199 cm3

Moc maksymalna/ 197 KM (145 kW) przy 3800 obr/min moment maksymalny 421 Nm przy 1800-2500 obr/min (przekładnia manualna), 436 Nm przy 1800-2500 obr/min (przekładnia automatyczna)

Średnica cylindra x skok tłoka 85,4 x 96,0 mm

Stopień sprężania 16,0:1

Silnik wysokoprężny 2.0 TCI o mocy 150 KM

Typ/pojemność Seria ‘R’ 2.0 TCI, 4-cylindrowy, rzędowy DOHC o zmiennych fazach rozrządu po stronie dolotowej/wydechowej (dual CVVT), turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT)/1995 cm3

Moc maksymalna/ 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min

moment maksymalny 383 Nm przy 1800-2500 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,0 mm

Stopień sprężania 16,5:1

Skrzynie przekładniowe/przeniesienie napędu

2.4 GDI 2.2 D 2.0 D

Manualna/MT 6-st 6-st 6-st

Automatyczna/AT 6-st 6-st ----

2WD ---- ---- 2WD

4WD 4WD 4WD 4WD

Przeniesienie napędu

Konfiguracja 2WD (napęd tylko na przednie koła)

Konfiguracja 4WD (napęd na cztery koła)

Działanie Jazda w warunkach normalnych: napęd na koła przednie. Poślizg kół przednich wywołuje (‘on demand’) przeniesienie części mocy na koła tylne (podział momentu obrotowego do 50/50% na oś przednią/tylną). Możliwość blokady osiowej 50/50% w zakresie prędkości 0-40 km/h.

Zawieszenie kół jezdnych

Przednie niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe High Performance Dumps HPD, stabilizator przechyłów.

Tylne niezależne, wielowahaczowe, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe HPD, stabilizator przechyłów.

Układ kierowniczy

Rodzaj przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym MDPS; opcja zmiennej siły wspomagania FlexSteer™

Przełożenie 2,95 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi

Średnica zwracania 10,9 m

Układ hamulcowy

Wspomaganie pojedynczy siłownik podciśnieniowy o średnicy 10,5 cala

Hamulce przednie/ tarcze wentylowane 320 x 28 mm/tarcze lite 302 x tylne 11 mm

Układy pomocnicze system przeciwblokowania kół ABS oraz elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD ze wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS

Droga hamowania

100-0 km/h 36,3 / 37,0 m (hamulce zimne / rozgrzane)

Koła i ogumienie (wymiary podano w calach)

Standard felgi z lekkiego stopu 17 x 7,0J - ogumienie 235/65 R17

Opcja wyposażenia felgi z lekkiego stopu 18 x 7,5J − ogumienie 235/60 R18*

felgi z lekkiego stopu 19 x 8,0J − ogumienie 235/55 R19*

Koło zapasowe pełnowymiarowe z aluminiową felgą

*zależnie od wersji modelowej

WYMIARY (w mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita 4685

Szerokość całkowita 1885*

Wysokość całkowita 1700/1735 (wraz z relingami dachowymi)

Rozstaw osi 2700

Zwis przedni 945

Zwis tylny 1040

Rozstaw kół przednich** 1623/1626

Rozstaw kół tylnych** 1618-1621

Prześwit poprzeczny 185

Kąt najazdu 19,40

Kąt zejścia 22,10

Kąt rampowy 16,60

Współczynnik Cd 0,34 (oporu aerodynamicznego)

*bez lusterek bocznych;
**zależnie od rozmiaru felg/ogumienia.

Wewnętrzne Z przodu Rząd II Rząd III

Przestrzeń na głowę 996 995 906

Przestrzeń na nogi 1048 985 804

Szerokość na poziomie ramion 1506 1491 1045

Szerokość na poziomie bioder 1431 1421 1128

Pojemności (w litrach)

Zbiornik paliwa 70,0

Bagażowa (SAE) 258 l (za III rzędem siedzeń, do poziomu dachu

1047 l (II rząd siedzeń złożony, do poziomu dachu)

2052 l (II i III rząd siedzeń złożony, do poziomu dachu)

Wersje z przekladnią manualną

2WD

Masy (w kg) 2.4 GDI 2.2 D 2.0 D

Masa własna (minimalna) 1720 1720 ----

Masa dopuszczalna ---- ---- 2510

Masa holowanej przyczepy z hamulcem pomocniczym ---- ---- 2000

Osiągi*

Prędkość maksymalna km/h 190 190 187

Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. ---- ---- 10,8

Zużycie paliwa**

W litrach/100 km ---- ---- 6,1

Emisja CO2 w g/km ---- ---- 159


4WD

Masy (w kg) 2.4 GDI 2.2 D 2.0 D

Masa własna (minimalna) 1675-1775 1787-1887 1786-1884

Masa dopuszczalna 2510 2510 2510

Masa holowanej przyczepy z hamulcem pomocniczym 2000 2000 2500

Osiągi*

Prędkość maksymalna km/h 190 190 187

Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. 10,6 9,7 11,1

Zużycie paliwa** w litrach/100 km 8,9 5,9 6,1

Emisja CO2 w g/km 207 155 ----

Wersje modelowe z przekładnią automatyczną 4WD

Masy (w kg) 2.4 GDI 2.2 D 2.0 D

Masa własna (minimalna) 1693 -1799 1815-1902 ----

Masa dopuszczalna 2510 2510 ----

Przyczepy z hamulcem pomocniczym 2000 2000 ----

Osiągi*

Prędkość maksymalna km/h 190 190 ----

Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. 10,7 9,9 ----

Zużycie paliwa**

W litrach/100 km 8,9 ---- ----

Emisja CO2 w g/km 208 175 ----

* Dane producenta

** Oficjalne testowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym, felgi/ogumienie 17-calowe.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

google.com, pub-0972404289274348, DIRECT, f08c47fec0942fa0