Polskie ceny nowej Mazdy 6
3.11.2012
Już od dzisiaj salony Mazdy w całej Polsce zaczną przyjmować zamówienia na nową Mazdę6. Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych pojawią się na przełomie roku. Już teraz prezentujemy ofertę cenową najnowszego modelu w gamie Mazdy.
Ceny zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi oferowana będzie w tej samej cenie co wersja Sedan. Dzięki temu klienci będą mieli swobodny wybór samochodu, w zależności od potrzeb i bez konieczności dopłacania do wersji kombi.
Nowa Mazda6 będzie objęta również promocyjnym finansowaniem – kredytem 50/50 lub leasingiem 104%, oferowanym przy współpracy z Santander Consumer Bank i Santander Multirent.
Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji „KODO – dusza ruchu” oraz wszystkich technologii SKYACTIV. Zapewnia pełnię Jinba Ittai, czyli poczucie jedności kierowcy i samochodu.
Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2,0 l (o mocy 145 lub 165 KM) i 2,5 l (192 KM) oraz Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 lub 175 KM oraz z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Zaskakująco niski jest poziom zużycia paliwa – już od 3,6 l oraz emisja CO2 – od 108 g/km.*
Nowa Mazda6 będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania.
i-ELOOP (skrót do “intelligent Energy Loop”) to pierwszy na świecie system zastosowany w samochodzie osobowym, wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.
Podwozie i karoseria SKYACTIV zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, podczas gdy nowoczesne systemy aktywnie wspierają kierowcę podczas jazdy. Nowością w gamie Mazdy jest aktywny tempomat, utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu przy prędkościach do 200 km/h oraz inteligentne wspomaganie hamowania SBS – system monitorujący poprzedzające samochody w zakresie prędkości między 15-145 km/h, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie i automatycznie uruchamiający hamulce, gdy występuje ryzyko kolizji. Są one dostępne w wersji wyposażenia SkyPASSION**.
Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy znane już z poprzednich modeli:
- Smart City Brake Support (SCBS) automatycznie zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub zmniejszyć konsekwencje kolizji przy zakresie prędkości 4-30 km/h. To uzupełnienie Smart Brake Support przeznaczone do działania w mieście.
- Lane Departure Warning System (LDWS) ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
- Rear Vehicle Monitoring (RVM), system monitorowania strefy za samochodem, rozpoznaje pojazdy w martwym polu lusterek wstecznych i ostrzega przed nimi kierowcę.
- Emergency Stop Signal (ESS) włącza pulsujące światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania, aby ostrzec innych uczestników ruchu.
- High Beam Control system (HBC) automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu, po czym włącza światła długie ponownie, gdy ryzyko oślepienia już minie.
- Biksenonowe reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów AFS
- Hill Launch Assist (HLA)- system wspomagania ruszania na wzniesieniu - kontroluje ciśnienie w układzie hamulcowym zapobiegając staczaniu się samochodu podczas ruszania pod górę.
Nowa Mazda6 to wspaniale zaprojektowany, bezpieczny i wydajny samochód, łączący płynną, wygodną jazdę z bezpiecznym zachowaniem na drodze i wyznaczający nowy standard w segmencie C/D.
Cennik Mazda 6
*w cyklu pozamiejskim w wersji sedan z silnikiem Diesla 150 KM i manualną skrzynią biegów oraz i-ELOOP.
** z silnikami 2.5l SKYACTIV-G 192KM 6AT oraz 2.2l SKYACTIV-D 175KM 6AT.
2 komentarze:
Czytając opis można się spodziewać całkiem przyzwoitego modelu – zarówno od strony technicznej, jak i wyposażenia oraz designu. Szczególnie ciekawe wydają się rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa jazdy, jak SBS, RVM czy ESS. Sytuacja, gdy samochód zaczyna za nas hamować – chyba pierwsza rzecz, jaką bym przetestował podczas jazdy próbnej.
Jeżdżąc Mazdą nie można narzekać na nudę. I nie chodzi o to, że coś się psuje. Przypadł mi do gustu design wnętrza. Sylwetka z zewnątrz też niczego sobie!
Prześlij komentarz