Ruszyła produkcja seryjna modelu Ford Kuga

6.12.2012

Ford Kuga
W hiszpańskiej Walencji ruszyła produkcja seryjna modelu Ford Kuga nowej generacji przeznaczonych na rynek europejski.

Ford Kuga pojawił się na rynku europejskim w roku 2008. Dotychczas sprzedaż tego auta przekroczyła poziom 300 000 egzemplarzy. Teraz koncern wprowadza samochód po gruntownych zmianach modernizacyjnych. Nowa Kuga podnosi poprzeczkę na wyższy poziom, oferując takie atuty jak m.in. zaawansowane rozwiązania technologiczne, bezpieczeństwo podróżujących (ocena pięciogwiazdkowa według rankingu Euro NCAP), dynamiczne właściwości jezdne oraz dopracowana ekonomika paliwowa.

Nowy Ford Kuga, zaprojektowany jako produkt o zasięgu globalnym, a więc mający trafić w gusta klientów mieszkających w różnych częściach świata, oferuje nie tylko ciekawą stylistykę. Uwagę potencjalnych kupujących zwrócić może również zastosowana w aucie technologia jak elektryczne i bezdotykowe otwieranie/zamykanie drzwi bagażnika. By otworzyć lub zamknąć bagażnik, wystarczy wykonać odpowiedni ruch nogą pod tylnym zderzakiem.

Ponadto, model ten wyposażony będzie w SYNC. To zaawansowany, sterowany głosem, system komunikacji samochodowej Forda, z funkcją Emergency Assistance uaktywniającą się po aktywacji poduszki powietrznej lub odcięciu pompy paliwowej. Pokładowy GPS oraz system łączności Bluetooth zapewniają telefoniczne połączenie z operatorem służb ratunkowych. Otrzymuje on komunikat o wypadku, nadany w odpowiednim dla danego miejsca języku, oraz współrzędne położenia pojazdu.

Ford zapowiada ofensywę w segmencie SUV

Do dyspozycji kierowcy Ford oddaje również szereg technologii ułatwiających prowadzenie pojazdu: Active Park Assist, czyli system wspomagający parkowanie równoległe, Blind Spot Information System, czyli sygnalizację pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy w postaci wizualnego ostrzeżenia w lusterku informującego kierowcę o zagrożeniu.

Możliwość rozkładania tylnych siedzeń (jednym przyciskiem) sprawia, że auto posiada bagażnik większy o 82 litry niż u poprzednika.

Kuga dostępna będzie z gamą jednostek napędowych obejmującą silnik 1.6 EcoBoost w wariancie mocy 150 oraz 180 KM, jak również z 140- lub 163-konnymi wersjami 2,0-litrowego silnika TDCi.

Jak zapowiada Ford, wszystkie wersje silnikowe osiągają emisję CO2 poniżej 180 g/km.

0 komentarze:

Prześlij komentarz