Hyundai przekazał Politechnice Warszawskiej dwa silniki

18.09.2012

Hyundai Motor Poland przekazał Politechnice Warszawskiej dwa  nowoczesne silniki. Będą one służyły jako pomoce naukowe dla studentów Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.

Jest to efekt globalnych działań marki Hyundai, która poprzez podobne inicjatywy wspiera rozwój młodych kadr technicznych.

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej otrzymał dwie jednostki silnikowe, sprowadzone specjalnie z Korei w odpowiedzi na potrzeby uczelni. Są to silnik Diesla 1.4 - najnowszy silnik wysokoprężny marki w technologii common rail z turbodoładowaniem i sprężarką o zmiennej geometrii. Opracowany do nowego modelu i30, charakteryzuje się obniżoną pojemnością w stosunku do poprzednich wersji 1.6, co jednak nie wpłynęło zasadniczo na zdolności trakcyjne pojazdu a umożliwiło obniżenie emisji i zużycia paliwa.

Drugi, to silnik Diesla 1.6 - popularna i sprawdzona jednostka napędowa o bardzo dobrych parametrach pracy. Trzy wersje mocy 90/115/128KM umożliwiają dopasowanie swoich potrzeb i upodobań do możliwości jednostki napędowej, zachowując jednocześnie korzystne parametry ekonomiczne. Silnik wyposażony w układ common rail oraz układ doładowania turbiną o zmiennej geometrii.

Uczelnia otrzymała także zespół przeniesienia napędu A6MF1 (automatyczna skrzynia biegów dla wersji 4WD), będący nowoczesną konstrukcją 6-cio stopniowej automatycznej skrzyni biegów dedykowanej układowi przeniesienia napędu 4WD. Zwarta konstrukcja, odpowiednie materiały użyte do konstrukcji skrzyni zapewniają wysoki komfort eksploatacji (bardzo płynna praca) i wysoką sprawność przeniesienia napędu (minimalny poślizg) stawiający tę konstrukcję w szeregu skrzyń nowej generacji.

Hyundai przekazał także zespół sprzęgłowy napędu tylnej osi w układzie 4 WD. To kolejna nowa konstrukcja w marce - skrzynia przeniesienia napędu i sterowania rozkładem momentu obrotowego pomiędzy osie przednia i tylną. Szybkość i skuteczność pracy zapewnia system hydrauliczny typu Magna. Nowe rozwiązanie zastąpiło stosowane dotychczas zespoły ze sprzęgłem elektromagnetycznym.

„Przekazanie silników warszawskiej uczelni jest tylko niewielkim przykładem działań firmy w ramach CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu, która dla marki Hyundai, będącej w grupie wiodących producentów motoryzacyjnych na świecie, jest działaniem oczywistym” – powiedział Marcin Okrój, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Poland. „Silniki i zespoły przeniesienia napędu stosowane w naszych samochodach odzwierciedlają najnowsze dostępne technologie, dlatego cieszymy się, że studenci mogą uczyć się na najlepszych przykładach.” – dodał.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

google.com, pub-0972404289274348, DIRECT, f08c47fec0942fa0

ARCHIWUM WIADOMOŚCI