Nowy sedan Kia Optima gotowy do walki o laury w segmencie D
4.01.2012
Pierwsze egzemplarze modelu Kia Optima, całkowicie nowego sedana segmentu D, trafią do polskich salonów w styczniu. Kia Motors Polska ogłosiła, że długo oczekiwana Optima, wyposażona w benzynowy silnik 2.0 wyceniona zostanie na 82.900 zł. 1.7-litrowy, turbodoładowny silnik diesla wymagać będzie dopłaty 5.000 zł.
Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie Optima oferowana będzie z jedyną w swoim rodzaju gwarancją producenta na 7 lat lub 150.000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.
Kia Optima, zaprojektowana została oczywiście pod okiem Petera Schreyera przez zespoły projektowe we Frankfurcie w Niemczech i Irvine w Kalifornii. „Stworzony przez nas sedan to produkt, jakiego wcześniej nikt nie spodziewałby się po koreańskiej marce i właśnie taki efekt zamierzaliśmy osiągnąć. Optima to coś więcej niż tylko krok naprzód w stosunku do samochodu, który zastępuje. To całkowicie nowy projekt, który nie ma żadnych cech wspólnych ze swoim poprzednikiem” — twierdzi główny projektant Kia.
Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie Optima oferowana będzie z jedyną w swoim rodzaju gwarancją producenta na 7 lat lub 150.000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu.
Kia Optima, zaprojektowana została oczywiście pod okiem Petera Schreyera przez zespoły projektowe we Frankfurcie w Niemczech i Irvine w Kalifornii. „Stworzony przez nas sedan to produkt, jakiego wcześniej nikt nie spodziewałby się po koreańskiej marce i właśnie taki efekt zamierzaliśmy osiągnąć. Optima to coś więcej niż tylko krok naprzód w stosunku do samochodu, który zastępuje. To całkowicie nowy projekt, który nie ma żadnych cech wspólnych ze swoim poprzednikiem” — twierdzi główny projektant Kia.
Światowa premiera Optimy odbyła się na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu 2010 r., a jej europejski debiut miał miejsce na salonie samochodowym w Paryżu kilka miesięcy później. Od tego czasu model ten — sprzedawany w Korei pod nazwą „K5”, a we wszystkich innych krajach jako „Optima” — święci triumfy w sprzedaży na całym świecie.
Od wczesnych faz procesu rozwoju nowej Optimy koncern Kia zakładał, że globalny popyt na nowy model będzie bardzo duży. W rezultacie Optima jest jednym z nielicznych modeli Kia produkowanych aż w trzech miejscach na świecie: w fabryce Kia w Hwasung w Korei, w zakładzie w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych oraz w zakładzie nr 1 spółki Donfeng Yueda Kia w Chinach, który dostarcza samochody na rynek chiński.
Od momentu wejścia na rynek Optima dostępna będzie dla europejskich klientów z 1,7-litrowym turbodoładowanym silnikiem Diesla — w Europie właśnie na ten silnik spodziewany jest największy popyt — a od maja 2012 r. również z 2,0-litrowym, 170-konnym silnikiem benzynowym.
Oferowana jednostka Diesla to nowa, 1,7-litrowa wersja popularnego silnika U2. Nowy silnik, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbocharger, VGT), osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000 obr./min, pozwalając na najlepsze w swojej klasie osiągi wśród silników o takiej pojemności skokowej. Dzięki opracowaniu wielu sposobów na polepszenie sprawności silnika, w tym zainstalowaniu jednokierunkowego rozłącznego sprzęgiełka alternatora i innowacyjnego systemu zarządzania pracą akumulatora, Kia Optima umożliwia obniżenie emisji spalin — wytwarza tylko 133 g CO2 na kilometr.
Od wczesnych faz procesu rozwoju nowej Optimy koncern Kia zakładał, że globalny popyt na nowy model będzie bardzo duży. W rezultacie Optima jest jednym z nielicznych modeli Kia produkowanych aż w trzech miejscach na świecie: w fabryce Kia w Hwasung w Korei, w zakładzie w stanie Georgia w Stanach Zjednoczonych oraz w zakładzie nr 1 spółki Donfeng Yueda Kia w Chinach, który dostarcza samochody na rynek chiński.
Od momentu wejścia na rynek Optima dostępna będzie dla europejskich klientów z 1,7-litrowym turbodoładowanym silnikiem Diesla — w Europie właśnie na ten silnik spodziewany jest największy popyt — a od maja 2012 r. również z 2,0-litrowym, 170-konnym silnikiem benzynowym.
Oferowana jednostka Diesla to nowa, 1,7-litrowa wersja popularnego silnika U2. Nowy silnik, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbocharger, VGT), osiąga moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 2000 obr./min, pozwalając na najlepsze w swojej klasie osiągi wśród silników o takiej pojemności skokowej. Dzięki opracowaniu wielu sposobów na polepszenie sprawności silnika, w tym zainstalowaniu jednokierunkowego rozłącznego sprzęgiełka alternatora i innowacyjnego systemu zarządzania pracą akumulatora, Kia Optima umożliwia obniżenie emisji spalin — wytwarza tylko 133 g CO2 na kilometr.
170 konny, 2,0-litrowy silnik benzynowy, który dostępny będzie od wiosny 2012 to zupełnie nowa jednostka. Całkowicie aluminiowy, lekki silnik o pojemności 1999 cm³ o nazwie „Nu” będzie także oferował najlepsze w swojej klasie osiągi i konkurencyjne zużycie paliwa. Wszystkie szczegóły dotyczące silnika Nu zostaną podane do publicznej wiadomości bliżej daty wprowadzenia modelu benzynowego na rynek.
W całej Europie najnowsza Kia Optima będzie oferowana z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią.
W całej Europie najnowsza Kia Optima będzie oferowana z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią.
Na wybranych rynkach europejskich od trzeciego kwartału 2012 r. Kia będzie także oferowała wersję Optimy wyposażoną w silnik hybrydowy, napędzany benzyną i prądem elektrycznym.
Kia Optima Hybrid będzie napędzana innowacyjną 2,0-litrową jednostką benzynowo-elektryczną. Kia spodziewa się, że europejska wersja Optimy Hybrid w cyklu mieszanym będzie spalała 5,4 l paliwa na 100 km przy emisjach spalin rzędu 129 g/km. Więcej szczegółów dotyczących tego modelu zostanie opublikowanych bliżej daty jego wejścia na rynek.
Kia Optima Hybrid będzie napędzana innowacyjną 2,0-litrową jednostką benzynowo-elektryczną. Kia spodziewa się, że europejska wersja Optimy Hybrid w cyklu mieszanym będzie spalała 5,4 l paliwa na 100 km przy emisjach spalin rzędu 129 g/km. Więcej szczegółów dotyczących tego modelu zostanie opublikowanych bliżej daty jego wejścia na rynek.
Niezależnie od tego, którą jednostkę klient wybierze, Optima zapewni mu niezrównaną przyjemność z prowadzenia dzięki dynamicznemu reagowaniu na działania kierowcy w połączeniu z bogatą standardową specyfikacją i szerokim wyborem opcjonalnych elementów wyposażenia kojarzonych zazwyczaj z droższymi samochodami najbardziej prestiżowych marek.
Zgodnie z filozofią spółki zakładającą produkcję samochodów naprawdę wartych wydanych na nie pieniędzy, standardowa wersja modelu Kia Optima posiada bardzo bogate wyposażenie. Klienci będą także mogli skorzystać z wielu opcjonalnych, zaawansowanych technologicznie elementów, które zazwyczaj można znaleźć w samochodach klasy premium.
Kia Optima posiada nadwozie, w znacznym stopniu zbudowane z wysoko rozciągliwej stali, które powstało przy użyciu zaawansowanych technik inżynieryjnych. Materiały te zastosowano już w wielu modelach Kia i to one udowodniły niezrównane bezpieczeństwo — pozwalając tym modelom na osiągnięcie 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Każda Optima wyposażona jest standardowo w układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi dla wszystkich kół, wspomagany przez ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania), ESC (elektroniczny system kontroli jazdy) i VSM (system zarządzający stabilnością pojazdu). VSM to nowy system, który przeciwdziała skutkom różnic w przyczepności na śliskich nawierzchniach mieszanych oraz zapewnia stabilność pojazdu, zmniejszając wydajność wspomagania kierownicy, jeżeli kierowca działa na nią ze zbyt dużą siłą, lub zwiększając tę wydajność, jeżeli siła kierowcy jest niewystarczająca.
Aby ostrzec innych użytkowników drogi w przypadku nagłego hamowania, w pojeździe zainstalowano system ESS (system sygnalizacji awaryjnego hamowania). Wykrywa on, kiedy kierowca awaryjnie hamuje, i błyska światłami stopu w celu ostrzeżenia kierowców jadących za nim. Każda Optima jest także wyposażona w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie „aktywne” zagłówki, pozwalające zminimalizować niebezpieczeństwo uszkodzenia odcinka szyjnego kręgosłupa.
Aby ostrzec innych użytkowników drogi w przypadku nagłego hamowania, w pojeździe zainstalowano system ESS (system sygnalizacji awaryjnego hamowania). Wykrywa on, kiedy kierowca awaryjnie hamuje, i błyska światłami stopu w celu ostrzeżenia kierowców jadących za nim. Każda Optima jest także wyposażona w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie „aktywne” zagłówki, pozwalające zminimalizować niebezpieczeństwo uszkodzenia odcinka szyjnego kręgosłupa.
Kia Optima to samochód stworzony całkowicie od podstaw. W porównaniu z poprzednimi modelami z segmentu D oferowanymi przez koncern Kia nowy sedan jest dłuższy, niższy, szerszy i ma większy rozstaw osi — jest uosobieniem tego, co główny projektant Kia Peter Schreyer nazywa „śmiałą, potężną i wyrafinowaną dawką energii”.
Koncepcja, która umożliwiła stworzenie nowego modelu, skupia się na czterech kluczowych obszarach: wyróżniającej się stylistyce — niepowtarzalnym wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu dostosowanym do potrzeb kierowcy; wiodącym w swojej klasie osiągom — wydajnych silnikach z sześciostopniową skrzynią biegów; niezrównanej pakowności — nowej, dłuższej platformie; oraz innowacyjnym rozwiązaniom — zaawansowanym technicznie opcjom wyposażenia.
Samochód, który jest wynikiem wdrożenia tej koncepcji, został gorąco przyjęty przez odbiorców. Po swoim debiucie na rynku koreańskim w maju 2010 r. model ten od razu stał się hitem, a jego miesięczna sprzedaż w czerwcu i lipcu przekroczyła 10.000 sztuk, co po raz pierwszy w historii dało Kii pozycję krajowego „bestsellera”. W 2010 r. na całym świecie sprzedano 67.836 egzemplarzy Optimy, a przez pierwszych dziewięć miesięcy 2011 r. już 149.190 sztuk. Popyt w Stanach Zjednoczonych jest tak duży, że Optima jest obecnie produkowana obok modelu Sorento w fabryce Kia w West Point w stanie Georgia, skąd trafia do salonów w całej Ameryce Północnej.
Wysoka, wyraźna linia nadwozia, stylizowane boki i zdecydowanie rozszerzone nadkola tworzą sedan o pełnym gracji, zdecydowanym wyglądzie. Przypominający coupe profil Optimy zwiększa wrażenie dynamizmu, jednocześnie poprawiając jej właściwości aerodynamiczne. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd równy 0,29 (obniżony z 0,32 w przypadku modelu poprzedniej generacji) umożliwił poprawę osiągów i ograniczenie zużycie paliwa.
Klienci pragnący jeszcze wzmocnić wrażenia wizualne swojego samochodu będą mogli wybrać specjalny „Pakiet Sportowy”, obejmujący stylistycznie podrasowane progi, zderzaki i grill.
Klienci pragnący jeszcze wzmocnić wrażenia wizualne swojego samochodu będą mogli wybrać specjalny „Pakiet Sportowy”, obejmujący stylistycznie podrasowane progi, zderzaki i grill.
„Zaprojektowana przez nas nowa Kia Optima to pojazd o niespotykanych proporcjach, wyróżniający się na tle wszystkich innych samochodów należących do tego segmentu. Dzięki zastosowaniu całkowicie nowej platformy średniej wielkości oraz nowego nadwozia ten sedan to kolejny krok naprzód w naszej rewolucji designu” — mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktów w Kia Motors Europe.
„Mimo utrzymującej się niepewności w światowej gospodarce badania rynkowe Kii wskazują na to, że popyt na sedany z segmentu D w wielu krajach będzie stale rósł przez najbliższe trzy lata. Spodziewamy się, że światowa sprzedaż w tym segmencie wzrośnie o 23% — z 4,3 miliona w zeszłym roku do 5,3 miliona w roku 2013. Chociaż nie przewidujemy wzrostu tego segmentu w Europie Zachodniej, to jesteśmy zdeterminowani, aby zwiększyć swój udział w tym sektorze.”
DANE TECHNICZNE
Karoseria i podwozie
Czterodrzwiowy, pięcioosobowy sedan z segmentu D, z w pełni stalowym nadwoziem o konstrukcji skorupowej. Do wyboru: usytuowany poprzecznie silnik Diesla lub (od maja 2012 r.) silnik benzynowy napędzający przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Wersja hybrydowa benzynowo-elektryczna dostępna na wybranych rynkach od drugiej połowy 2012 r.
Silniki
1,7-litrowy silnik Diesla o mocy 136 KM (dostępny od momentu wprowadzenia modelu na rynek)
Nazwa „U-II”
Rodzaj DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT)
Pojemność 1,7 litra, 1685 cm³
Maksymalna moc 136 KM (100 kW) @ 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm (33,1 kgfm) @ 2000 obr./min
Średnica x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 17,0: 1
Podawanie paliwa wtrysk paliwa Common Rail CRDi
Konstrukcja żeliwny blok silnika i aluminiowa głowica
Klasa emisji spalin Euro 5 (w zależności od kraju)
2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM (dostępny od maja 2012 r.)
Nazwa „Nu”
Rodzaj DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu CVVL
Pojemność 2,0 litry, 1999 cm³
Maksymalna moc do ustalenia
Maksymalny moment obrotowy do ustalenia
Średnica x skok tłoka do ustalenia
Stopień sprężania do ustalenia
Podawanie paliwa MPI (wtrysk wielopunktowy)
Konstrukcja aluminiowy blok silnika i aluminiowa głowica
Klasa emisji spalin Euro 5 (w zależności od kraju)
DANE TECHNICZNE
Karoseria i podwozie
Czterodrzwiowy, pięcioosobowy sedan z segmentu D, z w pełni stalowym nadwoziem o konstrukcji skorupowej. Do wyboru: usytuowany poprzecznie silnik Diesla lub (od maja 2012 r.) silnik benzynowy napędzający przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Wersja hybrydowa benzynowo-elektryczna dostępna na wybranych rynkach od drugiej połowy 2012 r.
Silniki
1,7-litrowy silnik Diesla o mocy 136 KM (dostępny od momentu wprowadzenia modelu na rynek)
Nazwa „U-II”
Rodzaj DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT)
Pojemność 1,7 litra, 1685 cm³
Maksymalna moc 136 KM (100 kW) @ 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm (33,1 kgfm) @ 2000 obr./min
Średnica x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm
Stopień sprężania 17,0: 1
Podawanie paliwa wtrysk paliwa Common Rail CRDi
Konstrukcja żeliwny blok silnika i aluminiowa głowica
Klasa emisji spalin Euro 5 (w zależności od kraju)
2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM (dostępny od maja 2012 r.)
Nazwa „Nu”
Rodzaj DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu CVVL
Pojemność 2,0 litry, 1999 cm³
Maksymalna moc do ustalenia
Maksymalny moment obrotowy do ustalenia
Średnica x skok tłoka do ustalenia
Stopień sprężania do ustalenia
Podawanie paliwa MPI (wtrysk wielopunktowy)
Konstrukcja aluminiowy blok silnika i aluminiowa głowica
Klasa emisji spalin Euro 5 (w zależności od kraju)
Skrzynie biegów 1,7D 2,0B
Ręczna 6 st. 6 st.
Automatyczna 6 st. 6 st.
Przełożenia 1,7D ręczna / automat. 2,0B ręczna
1 3,615 / 4,639
2 1,794 / 2,826
3 1,542 / 1,841
4 1,176 / 1,386
5 0,974 / 1,000
6 0,829 / 0,772
Wsteczny 3,416 / 3,636
Przekładnia główna 2,955 / 2,885
Układ kierowniczy
Rodzaj Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
Ogólne przełożenie 15,3:1
Liczba obrotów 2,94 obrotu między skrajnymi pozycjami
Średnica skrętu 10,9 metra
Zawieszenie i amortyzacja
Ręczna 6 st. 6 st.
Automatyczna 6 st. 6 st.
Przełożenia 1,7D ręczna / automat. 2,0B ręczna
1 3,615 / 4,639
2 1,794 / 2,826
3 1,542 / 1,841
4 1,176 / 1,386
5 0,974 / 1,000
6 0,829 / 0,772
Wsteczny 3,416 / 3,636
Przekładnia główna 2,955 / 2,885
Układ kierowniczy
Rodzaj Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
Ogólne przełożenie 15,3:1
Liczba obrotów 2,94 obrotu między skrajnymi pozycjami
Średnica skrętu 10,9 metra
Zawieszenie i amortyzacja
Przód W pełni niezależne dzięki montowanym pod ramą kolumnom MacPhersona, ze sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi.
Stabilizator poprzeczny o średnicy 22 mm.
Tył W pełni niezależne dzięki montowanemu pod ramą zawieszeniu wielowahaczowemu, sprężynom śrubowym i dwururowym amortyzatorom gazowym ASD.
Stabilizator poprzeczny o średnicy 18 mm.
Hamulce
Zasilanie Pojedynczy 10,5-calowy zawór wspomagający uruchamianie hamulców
Przód Tarcze wentylowane 280, 300 lub 320 x 28 mm (w zależności od modelu)
Tył Tarcze lite 262 lub 284 x 10 mm (w zależności od modelu)
Hamulec parkingowy Dźwignia obsługiwana ręcznie (samochody z ręczną skrzynią biegów)
Pedał obsługiwany stopą (samochody z automatyczną skrzynią biegów)
Felgi i opony
Standard Felgi aluminiowe 16 cali x 6,5J Opony 205/65 R16
Wyższe wersje Felgi aluminiowe 17 cali x 6,5J Opony 215/55 R17
Felgi aluminiowe 18 cali x 7,5J Opony 225/45 R18
Koło zapasowe (standard) Pełnowymiarowe koło zapasowe z oponą
Wymiary
Na zewnątrz (mm)
Całkowita długość 4845 Całkowita szerokość* 1830
Całkowita wysokość 1455 Rozstaw osi 2795
Rozstaw kół przednich 1601** Rozstaw kół tylnych 1601**
Zwis przedni 965 Zwis tylny 1085
Prześwit pod pojazdem 135
*bez lusterek bocznych, ** od 1591 do 1601 mm, w zależności od kół
Wewnątrz (mm) Przód Tył
Wolna przestrzeń dla głowy 1028 965
Miejsce na nogi 1155 880
Szerokość na wysokości ramion 1455 1415
Szerokość na wysokości bioder 1388 1384
Pojemności
Zbiornik paliwa 70 litrów
Bagażnik (VDA) 505 litrów / (SAE) 437 litrów
Masa (kg) 1,7D ręczna / automat.
Masa własna (minimalna) 1484 / 1506
Masa całkowita 2050 / 2050
Stabilizator poprzeczny o średnicy 22 mm.
Tył W pełni niezależne dzięki montowanemu pod ramą zawieszeniu wielowahaczowemu, sprężynom śrubowym i dwururowym amortyzatorom gazowym ASD.
Stabilizator poprzeczny o średnicy 18 mm.
Hamulce
Zasilanie Pojedynczy 10,5-calowy zawór wspomagający uruchamianie hamulców
Przód Tarcze wentylowane 280, 300 lub 320 x 28 mm (w zależności od modelu)
Tył Tarcze lite 262 lub 284 x 10 mm (w zależności od modelu)
Hamulec parkingowy Dźwignia obsługiwana ręcznie (samochody z ręczną skrzynią biegów)
Pedał obsługiwany stopą (samochody z automatyczną skrzynią biegów)
Felgi i opony
Standard Felgi aluminiowe 16 cali x 6,5J Opony 205/65 R16
Wyższe wersje Felgi aluminiowe 17 cali x 6,5J Opony 215/55 R17
Felgi aluminiowe 18 cali x 7,5J Opony 225/45 R18
Koło zapasowe (standard) Pełnowymiarowe koło zapasowe z oponą
Wymiary
Na zewnątrz (mm)
Całkowita długość 4845 Całkowita szerokość* 1830
Całkowita wysokość 1455 Rozstaw osi 2795
Rozstaw kół przednich 1601** Rozstaw kół tylnych 1601**
Zwis przedni 965 Zwis tylny 1085
Prześwit pod pojazdem 135
*bez lusterek bocznych, ** od 1591 do 1601 mm, w zależności od kół
Wewnątrz (mm) Przód Tył
Wolna przestrzeń dla głowy 1028 965
Miejsce na nogi 1155 880
Szerokość na wysokości ramion 1455 1415
Szerokość na wysokości bioder 1388 1384
Pojemności
Zbiornik paliwa 70 litrów
Bagażnik (VDA) 505 litrów / (SAE) 437 litrów
Masa (kg) 1,7D ręczna / automat.
Masa własna (minimalna) 1484 / 1506
Masa całkowita 2050 / 2050
Osiągi
1,7D ręczna / automat.
Prędkość maksymalna (km/h) 202 / 197
od 0 do 100 km/h (s) do ustalenia / do ustalenia
1,7D ręczna / automat.
Prędkość maksymalna (km/h) 202 / 197
od 0 do 100 km/h (s) do ustalenia / do ustalenia
Spalanie (l/100 km)
1,7D ręczna / automat. 2,0B ręczna / automat.
Cykl mieszany 5,1 / 6,0 do ustalenia
Z ISG 4,9 / ---- ----
CO2 g/km 133 / 158 do ustalenia
Z ISG 128 / ---- ----
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE NA RYNKU POLSKIM
Kia Optima – wersja wyposażenia M
Na zewnątrz
1,7D ręczna / automat. 2,0B ręczna / automat.
Cykl mieszany 5,1 / 6,0 do ustalenia
Z ISG 4,9 / ---- ----
CO2 g/km 133 / 158 do ustalenia
Z ISG 128 / ---- ----
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE NA RYNKU POLSKIM
Kia Optima – wersja wyposażenia M
Na zewnątrz
- Felgi aluminiowe 16,0 x 6,5-cala z oponami 205/65 R16
- Chromowany grill chłodnicy
- Zderzaki w kolorze nadwozia (odporne na uderzenia z prędkością 4,0 km/h / 2,5 mph)
- Klamki i listwy progowe w kolorze nadwozia
- Przyciemniane szyby
- Reflektory projekcyjne
- Czarne oprawy reflektorów
- Czarne listwy szyby przedniej, dachu i szyby tylnej
- Jasne chromowane listwy słupków od A do C
- Podgrzewana tylna szyba
- Antena radiowa zamontowana na tylnej szybie
- Diodowe światło stopu zamontowane w górnej części tylnej szyby
- Diodowe kierunkowskazy zamontowane w oprawach lusterek bocznych
- Przednie i tylne lampy przeciwmgłowe
Komfort i wygoda
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z automatycznym systemem usuwania zaparowania
- Wysokiej jakości amortyzatory
- Elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne
- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- Komputer pokładowy i licznik kilometrów
- Zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, funkcją automatycznego ryglowania zamków
- Elektryczny zamek klapki wlewu paliwa
- Opóźnienie wyłącznika wewnętrznego oświetlenia
- Oświetlenie bagażnika
- Haki na bagaż
- Wskaźnik „wrzuć wyższy bieg” w przypadku ręcznej skrzyni biegów
Wnętrze
- Trójramienna kierownica obszyta skórą
- Obszyty skórą drążek zmiany biegów
- Regulacja nachylenia i wysunięcia kierownicy
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Elektryczna regulacja oparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy
- Beżowa lub czarna tapicerka siedzeń pokryta tkaniną
- Kieszenie z tyłu oparć przednich siedzeń
- Kieszenie i uchwyty na butelki na drzwiach przednich
- Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem, podświetleniem i rozsuwanym rozszerzeniem
- Schowek z podświetleniem, opcją chłodzenia i zamkiem
- Schowek w konsoli środkowej z podłokietnikiem
- Umieszczony w środku podłokietnik z uchwytem na kubek z tyłu
- Dwa uchwyty na kubki z przodu
- Cyfrowy zegarek
- Radio z RDS i odtwarzaczem CD odtwarzającym pliki MP3
- 6,5-calowe głośniki w drzwiach przednich i tylnych
- Dwa 2,5-calowe głośniki wysokotonowe z przodu
- Sterowanie systemem audio i tempomatem zamontowane na kierownicy
- Zestaw głośnomówiący bluetooth, złącze AUX, port USB
- Składane oparcie tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60/40
Bezpieczeństwo
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla pięciu podróżujących
- Sygnał dźwiękowy dotyczący zapięcia pasów bezpieczeństwa (dla wszystkich siedzeń)
- Zagłówki o regulowanej wysokości (dla wszystkich siedzeń)
- Podwójne przednie, podwójne boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- Blokada wewnętrznych klamek tylnych drzwi
- Zaczepy na fotelik dziecięcy na tylnej kanapie
- Bezpieczne elektryczne szyby w drzwiach przednich (automatyczne zamykanie/otwieranie)
- System ABS z układem EBD
- Elektroniczny system kontroli jazdy ESP
- System zarządzający stabilnością pojazdu VSM
- System sygnalizacji awaryjnego hamowania ESS
- HAC — system wspomagający pokonywanie podjazdów
- Immobilizer silnika
Kia Optima – wersja wyposażenia L
Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu standardowego
Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu standardowego
- Felgi aluminiowe 17,0 x 6,5-cala z oponami 215/55 R17
- Diodowe światła do jazdy dziennej ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty
- Automatyczny system usuwający zaparowanie przedniej szyby
- Tapicerka typu PREMIUM (materiał/skóra)
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
- Podgrzewane przednie siedzenia i chłodzony (wentylowany) fotel kierowcy
- Przednie i tylne systemy wspomagające parkowanie
- Automatyczny asystent parkowania równoległego
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Automatyczne światła z czujnikiem zmroku
- Wykończenie elementów wnętrza materiałem imitującym carbon
- Skórzane panele wykończeniowe drzwi
- Chromowane wewnętrzne klamki drzwi
- Elektrycznie podgrzewane i sterowane składane lusterka boczne
- Zestaw wskaźników Supervision
- Lampki do czytania nad tylnymi siedzeniami
- Elektryczny hamulec parkingowy (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
- Tylne wyloty wentylacji (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
- Łopatki do zmiany biegów (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
Kia Optima – wersja wyposażenia XL
Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu średniego
Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu średniego
- System wspomagający pozostawanie na danym pasie
- System monitoringu ciśnienia w oponach (wersja high line)
- Felgi aluminiowe 18,0 x 7,5-cala z oponami 225/45 R18
- Tarcze hamulcowe o większej średnicy z przodu i z tyłu
- Sportowa stylistyka atrapy chłodnicy, zderzaków, nakładki na progi w kolorze nadwozia
- Tylne lampy wykonane w technologii LED
- Reflektory ksenonowe
- Szyby hydrofobowe
- Klimatyczne podświetlenie wnętrza
- Skórzana tapicerka foteli
- Inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania samochodu
- System nawigacyjny z kamerą cofania
- System multimedialny Infinity (firmy Harman), 550 W, 11 głośników i subwoofer
KOLORY
Na rynku europejskim nowa Optima jest dostępna w następującej gamie dziewięciu kolorów:
Niemetaliczny
- Ebony Black
Metaliczny
- Bright Silver
- Satin Metal
- Light Graphite
- Spicy Red
Perłowy
- Snow White
- Platinum Graphite
- Metal Bronze
- Santorini Blue
0 komentarze:
Prześlij komentarz