Dodge Dart 2013
25.01.2012
Nowy Dodge Dart 2013 poszczycić się może ponadczasowym, eleganckim i charakterystycznym designem, tworzącym atletycznie rzeźbiony, płynny i estetycznie lekki wygląd samochodu. Nadwozie wydaje się składać z płaszczyzn zdecydowanych i ponadczasowych, dodając nowego smaku niezwykle konkurencyjnemu segmentowi pojazdów klasy kompaktowej w USA.
„Dodge Dart był marzeniem dla designera.” − powiedział Joe Dehner, Szef Projektowania Dodge w Chrysler Grup LLC. − „Jego wywodząca się z Alfy Romeo architektura pozwoliła zaprojektować nadwozie o doskonałych proporcjach, które mówią >frajda z jazdy< już w chwili, gdy na nie patrzysz. A do tego inspirowane Chargerem ‘wyczynowe’ lampy tylne, nowa, elegancka krata grille i akcenty w fortepianowej czerni, czyli inspirowany wyczynem design z niezbędną dawką narowistego charakteru.”
W oparciu o architekturę Fiat Group o nazwie Compact U.S. Wide [CUS-wide] powstała „przysadzista” i stabilna sylwetka typu „body-in, wheels-out” w stylu coupè. Dzięki szerokości platformy CUS można było zaakcentować kształt błotników oraz maksymalnie wysunąć koła w ‘rogi’ nadwozia, osiągając niezwykle stabilny wygląd, dający designerom Dodge’a ogromne możliwości zdecydowanego rzeźbienia karoserii. Karoseria sprawia wrażenie wizualnie rozciągniętej na szkielecie pojazdu podobnie jak powłoka nylonowa.
„Podczas projektowania nowego Dodge Dart’a inspirowały nas klasyczne pojazdy o pięknym designie, jakie znamy z przeszłości.” − dodał Dehner − „Mówiąc o karoserii i osobowości, każdy z nich był wspaniały; nie wymagał zbędnych ozdób, ornamentów czy elementów linii, które by zakłócały naturalną harmonię”.
Z chwilą finalizacji podstawowego designu akcentującego dynamikę linii i łuków w pożądanych miejscach projektanci dodali parę elementów typowych dla marki Dodge. Przód Dart’a otrzymał charakterystyczną kratę chłodnicy Dodge − lecz o nowoczesnym, rasowym wyglądzie, która jakby „pływa” na przedzie tworząc rodzaj rozpiętej na szerokość czarnej maski, identyfikującej pojazd jako Dodge.
Widziany od tyłu nowy Dodge Dart 2013 zwraca uwagę „wyczynowym”, inspirowanym przez Dodge Chargera, a więc ciągnącym się na całą szerokość rufy zespołem lamp tylnych rozświetlanych 152 diodami LED. Ekskluzywnego obrazu dopełniają jedyne w tej klasie pojazdów podwójne końcówki wydechu pod tylnym zderzakiem.
Przód Dodge Dart’a 2013 został zaprojektowany pod kątem swobodnego opływu powietrza wokół, nad oraz pod samochodem bez uszczerbku tak dla stylizacji nadwozia jak i chłodzenia silnika. Osłonę chłodnicy umieszczono poniżej zderzaka, co optycznie obniża linię pasa przedniego i ogranicza zawirowania powietrza przy utrzymaniu bezpiecznego, 8-calowego (203 mm) prześwitu wobec podłoża.
Priorytetem dla designerów Dodge była dbałość o szczegóły i kunszt wykonania, widoczna z każdej strony. Laserowe wykończenie spoin dachu, wysokiej jakości metalowe listwy bocznych okien w fortepianowej czerni oraz reflektory projektorowe w fabrycznym standardzie to jedynie niektóre przykłady precyzji wykonania, typowej dla samochodu wyższej klasy cenowej.
Design Dodge Dart’a wzbogacają wysmakowane detale. Stylowe przetłoczenia na masce silnika prowadzą oko ku „pływającej” kracie grilla podczas gdy chromowane akcenty pod reflektorami i wewnątrz (opcjonalnych) lamp przeciwmgielnych podkreślają uwagę, z jaką potraktowano szczegóły.
Efektem jest kompaktowy sedan, łączący doskonałe proporcje zdecydowanych i aerodynamicznych płaszczyzn nadwozia ze światowej klasy wykonawstwem, nowoczesnymi technologiami, wyjątkowym wyciszeniem kabiny i aurą ekskluzywności w pakiecie charakterystycznym dla marki Dodge.
Kabina.
Projektując wnętrze Darta designerzy Dodge skoncentrowali się na stworzeniu współczesnej kombinacji kunsztu wykonania, najnowszych technologii, ekscytujących salw kolorów oraz jakby ręcznie rzeźbionych form z wykorzystaniem materiałów i technologii stosowanych z reguły w autach należących do wyższych cenowo segmentów rynkowych. Zaczynając od dzisiejszego DNA marki Dodge − poprzez innowacyjne, rozproszone oświetlenie kabiny, jakościowe materiały i wyposażenie high-tech, Dodge Dart 2013 zaskakuje charakterem i bogactwem elementów komfortowych ku satysfakcji kierowcy i pasażerów.
Tablica przyrządów zorientowana została na kierowcę, a wszystkie przełączniki znajdują się w zasięgu jego ręki. W zadziwiająco obszernej i przyjaznej kabinie dominują indywidualnie konfigurowalne wskaźniki oraz komfortowo wyprofilowane fotele. Mimo wymiarów samochodu kompaktowego, Dodge Dart 2013 wyróżnia się przestrzenią wnętrza typową dla sedana średniej wielkości i poszczycić się może największą szerokością na poziomie bioder i ramion wśród aut swojej klasy.
„Dodge Dart 2013 jest przykładem nowej filozofii designu wnętrza pojazdów marki Dodge” − powiedział Klaus Busse, Szef Projektowania Wnętrz w Chrysler Group LLC − „Wnętrze Darta łączy w sobie urodę i precyzję wykonania wystroju kabin, które wprowadziliśmy w ubiegłym roku ze szczyptą swawoli typu niespodziewanych kolorów czy rozproszonego oświetlenia i prawdziwie coolowej technologii.”
Możliwość personalizacji stanowiła istotny element procesu rozwojowego Dodge Dart’a 2013, a oferta 12 kolorów nadwozia, 14 tonacji wnętrza i kombinacji wyposażenia wnętrza, siedmiu opcji kół, trzech wersji silnika i trzech opcji skrzyń biegów umożliwia dostosowanie wybranego przez nabywcę modelu samochodu do indywidualnych preferencji i upodobań. Liczba kombinacji może być jeszcze większa dzięki ofercie ponad 150 akcesoriów i zestawów akcesoryjnych Mopar® (marka akcesoriów Dodge/Chrysler/Jeep/Fiat), przygotowywanych specjalnie dla nowego Dodge Dart’a.
Centralnym (w przenośni i dosłownie) elementem high-tech nowego Dodge Dart’a 2013 jest jedyna w tej klasie pojazdów, obrysowana światłowodem „pływająca wyspa” na tablicy przyrządów, mieszcząca niespotykany w tym segmencie 7-calowy (178 mm) ekran TFT konfigurowalnego zestawu wskaźników oraz również unikalny i największy w klasie kompaktowej − 8,4-calowy (213 mm) ekran dotykowy systemu multimedialnego Uconnect® Media Center.
Nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym towarzyszą przemyślne schowki. Skrytka przed pasażerem z łatwością ukryje włożony tam iPad, na konsoli centralnej znajdują się gniazdka AUX dla innych urządzeń elektronicznych, a jej kieszenie boczne pomieszczą telefony komórkowe, kwity parkingowe czy pióra lub notes.
Praktycznie rozmieszczone źródła świetlne dodają ciepła i komfortu kabinie nowego Dodge Dart’a. „Pływającą wyspę” high-tech otacza dostępne opcjonalnie „wyścigowe” oświetlenie światłowodowe. Rozproszone oświetlenie uchwytów w drzwiach, kieszeni do map, podświetlenia podłogi, skrytki na desce rozdzielczej, półki konsoli oraz uchwytów na kubki jest nie tylko użyteczne ale zapewnia rodzaj przytulności wewnątrz auta.
Zaawansowane, oszczędne i mocne silniki.
Gama jednostek napędowych Dodge Dart’a 2013 obejmuje trzy nowoczesne, oszczędne, czterocylindrowe silniki benzynowe o wysokiej mocy, które znakomicie podnoszą „wskaźnik frajdy” z jazdy nowym Dodge Dart’em.
Nabywcy mogą wybierać pomiędzy nowym 16-zaworowym silnikiem Tigershark o pojemności 2,0 litrów i mocy 160 KM, 16-zaworowym, turbodoładowanym silnikiem MultiAir® z intercoolerem o pojemności 1.4 litra i mocy 160 KM oraz także nowym silnikiem Tigershark MultiAir 2 o pojemności 2,4 litra i mocy 183 KM. Silniki te współpracują z trzema skrzyniami biegów: sześciostopniową manualną lub automatyczną albo także sześciostopniową przekładnią dwusprzęgłową DDCT. Oznacza to istotną redefinicję pojęcia osiągów poprzez ofertę najbardziej zróżnicowanego wyboru zespołów napędowych w tej klasie.
Technologia MultiAir umożliwia optymalizację zużycia paliwa w całym zakresie prędkości obrotowej silnika i wszystkich warunkach jazdy poprzez bezpośrednią i dynamiczną kontrolę ilości powietrza dolotowego a więc spalania. Efektem jest wzrost momentu obrotowego o 15% w dolnym zakresie obrotów wału korbowego oraz 7,5-procentowa oszczędność paliwa.
Zaprojektowany z pasją.
Założeniem projektowym nowego Dodge Dart’a 2013 było przekroczenie oczekiwań nabywców pod względem satysfakcji, jakości i niezawodności eksploatacyjnej. Najwyższej klasy aerodynamika, lekkość i precyzja prowadzenia oraz zdawałoby się tak przyziemna sprawa jak wiodąca w tym segmencie pojazdów wydajność ogrzewania i klimatyzacji, zapewniająca kierowcy i pasażerom właściwą temperaturę we właściwym miejscu i czasie plus doskonale wyciszone wnętrze. Tym wszystkim w interesie klienta kierowali się konstruktorzy Dodge Dart’a projektując każdy element nowego samochodu.
„Nowy Dodge Dart 2013 został stworzony z pasją, która dowodzi, że Dodge w wielkim stylu powraca na rynek samochodów kompaktowych.” − powiedział Matt Liddane, szef działu linii produktowych Chrysler Group LLC − „Dart jest świetnie wykonany i doskonale się prowadzi, ma światowej klasy oszczędne jednostki napędowe oraz najnowsze i funkcjonalne wyposażenie high-tech, a poza tym daje mnóstwo frajdy z jazdy”.
DNA rodem z Alfy Romeo.
Motorem powrotu marki Dodge do amerykańskiego segmentu sedanów klasy kompaktowej stała się obsypana nagrodami i wyróżnieniami Alfa Romeo Giulietta, która zasłynęła z doskonałej charakterystyki jezdnej i dynamicznej oraz bezpieczeństwa, budząc uznanie najwybredniejszej klienteli. To właśnie na wydłużonej i poszerzonej płycie podłogowej Giulietty skonstruowano nowy, przestronny sedan klasy kompaktowej, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w Ameryce Północnej.
Wypróbowana w praktyce, modularna architektura karoserii pozwala budować różne modele przy użyciu tych samych komponentów bazowych, czego efektem jest wzrost jakości i niezawodności przy jednoczesnej redukcji kosztów oraz czasu niezbędnego na badania rozwojowe i przygotowanie oprzyrządowania. Skorupa nadwozia Dodge Dart’a składa się strukturalnie w 68% ze stali o dużej wytrzymałości walcowanej na gorąco oraz stali nadwytrzymałej − jest więc nie tylko lekka wagowo ale i solidna jakościowo.
Dodge Dart 2013 wyposażony jest w niezawodne zawieszenie przednie typu MacPherson o lekkiej konstrukcji, zestrojone specjalnie pod kątem kompensacji kąta pochylenia kół, pozwalające na wyraźne polepszenie sterowności i charakterystyki jezdnej − obok komfortu podróżowania i redukcji hałasów toczenia. Tego rodzaju zalety potrafi docenić każdy kierowca.
Niezależne zawieszenie tylne typu bi-link daje możliwość typowo europejskiego, bardziej dynamicznego prowadzenia lecz także i spokojniejszej, płynnej jazdy zgodnie z preferencjami wielu kierowców północnoamerykańskich.
Aerodynamika najwyższej klasy.
Nowy kompaktowy Dodge Dart 2013 został zaprojektowany pod kątem uzyskania najlepszych właściwości aerodynamicznych. Ponad 600 godzin prób i testów w tunelu aerodynamicznym w trakcie prac badawczo-rozwojowych oraz technologie stosowane w przypadku pojazdów z wyższej półki cenowej pozwoliły konstruktorom Dodge na zgłębienie każdego aspektu tej problematyki tak, aby zoptymalizować aerodynamiczne walory nowego Dodge Dart’a.
Nowy kompaktowy Dodge Dart 2013 został zaprojektowany pod kątem uzyskania najlepszych właściwości aerodynamicznych. Ponad 600 godzin prób i testów w tunelu aerodynamicznym w trakcie prac badawczo-rozwojowych oraz technologie stosowane w przypadku pojazdów z wyższej półki cenowej pozwoliły konstruktorom Dodge na zgłębienie każdego aspektu tej problematyki tak, aby zoptymalizować aerodynamiczne walory nowego Dodge Dart’a.
Dodge Dart 2013 jest pierwszym samochodem marki Dodge, który posiada aktywny system przesłony wlotu powietrza. System ten automatycznie wstrzymuje dopływ powietrza przez dolny wlot przy prędkościach autostradowych, kiedy to maleje potrzeba intensywnego chłodzenia silnika na korzyść ograniczenia oporu powietrza. W stanie zamkniętym przesłona zwiększa efektywność aerodynamiczną zmieniając przepływ strumieni powietrza z przodu samochodu na boki, zamiast „wpuszczania” do komory silnikowej. System aktywnej przesłony działa automatycznie, w zależności od temperatury płynu chłodzącego oraz prędkości samochodu.
Większość podwozia Dodge Dart’a od przedniego pasa aż po tylny pokrywają specjalne panele z kompozytu [MIC] w kolorze czarnym, których zadaniem jest zarówno polepszenie aerodynamiki podwozia jak i wyciszenie hałasów trakcyjnych. Przed każdym z kół przewidziano mini-spojler, który − bez wpływu na prześwit pojazdu − wspomaga aerodynamikę współdziałając z panelami osłonowymi podwozia
Podczas projektowania i przygotowywania do produkcji Dodge Dart’a 2013 nie lekceważono żadnych elementów wpływających na aerodynamikę. Kształt obudowy lusterek bocznych, kąt pochylenia szyby tylnej w stosunku do pokrywy bagażnika, a nawet oprawa lamp tylnych i kąty krawędzi karoserii poddane zostały optymalizacji pod kątem skuteczności aerodynamicznej, w czym udział ma także zintegrowany spojler na klapie bagażnika poprawiający separację strug powietrza w części „rufowej” pojazdu.
Wiodące w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
Nowy Dodge Dart 2013 posiada 60 systemów bezpieczeństwa, których zadaniem jest spokój ducha kierowcy i pasażerów podczas jazdy. Fundamentem jest skorupa karoserii, wykonana w 68% ze stali o dużej wytrzymałości (jeden z najwyższych wskaźników w skali przemysłu samochodowego). Jej uzupełnieniem są elementy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, m.in. niespotykany w tym segmencie zespół współpracujących ze sobą 10 standardowych poduszek powietrznych: dwustopniowe adaptacyjne, samo-opróżniające się poduszki przednie kierowcy i pasażera, boczne poduszki fotelowe dla kierowcy i pasażera chroniące miednicę oraz klatkę piersiową, dwie tylne poduszki powietrzne chroniące miednicę pasażerów, przednie poduszki kolanowe kierowcy i pasażera oraz pełnowymiarowe boczne poduszki kurtynowe. Dodge Dart 2013 wyposażony jest ponadto w aktywne zagłówki przednich foteli, dostępny opcjonalnie system detekcji martwych pól widzenia oraz ruchu przecinającego drogę cofania, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pięciu siedzeń oraz napinacze wstępne i aktywne zwalniacze napięcia pasów bezpieczeństwa przednich foteli. Wszystkie trzy miejsca z tyłu posiadają zaczepy do montowania fotelików dziecięcych [LATCH].
W skład standardowych elementów bezpieczeństwa samochodu Dodge Dart 2013 wchodzą również:
- Hamulce tarczowe z czterokanałowym systemem przeciwblokowania kół ABS i elektronicznym rozdziałem siły hamowania oraz kontroli trakcji (standard dla całej gamy modelowej)
- Wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist
- Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu przy zastosowaniu hamulców BLD
- System gotowości hamulców Ready Alert Braking
- System osuszania hamulców Rain Brake Support
- System kompensacji zaniku działania hamulców Hydraulic-boost Compensation
- System elektronicznej kontroli stabilności (czterokanałowy aktywny system ESC)
- System prewencyjny wywrócenia się pojazdu
- System wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Assist
- System kontroli toru jazdy przyczepy Trailer Sway Control
- Podgląd drogi cofania ParkView®
- Czujniki parkowania tyłem ParkSense®
Technologie nowoczesne i wyjątkowe w tym segmencie pojazdów.
Technologie, którymi poszczycić się może nowy Dodge Dart 2013 należą do wiodących w tym segmencie rynkowym, a niektóre rozwiązania są wprost unikalne dla tej klasy pojazdów. Doskonałym tego przykładem jest niespotykana w tej kategorii cenowej „pływająca wyspa” na tablicy przyrządów z 8,4-calowym (213 mm) ekranem dotykowym systemu multimedialnego Uconnect® Media Center, siedmiocalowy (178 mm) ekran TFT konfigurowalnego zestawu wskaźników albo ekskluzywne, rozproszone oświetlenie kabiny.
Zastosowane w samochodzie Dodge Dart 2013 rozwiązania i technologie mają na celu zwiększenie komfortu podróżowania i osiągów w szeroko pojętym tego słowa znaczeniu.
Indywidualizacja, zgodnie ze preferencjami właściciela.
Dodge Dart 2013 dostępny będzie w pięciu wersjach wyposażenia: SE, SXT, Rallye, Limited oraz R/T, a każda z nich charakteryzuje się stylem i rzetelną wartością dla klienta poszukującego kompaktowego auta typu sedan.
Nowy Dodge Dart 2013 oferowany jest w 12 kolorach nadwozia: czerwonym Redline Red Pearl, pomarańczowym Header Orange Pearl, perłowym Streak Pearl, niebieskim True Blue Pearl, jasnoszarym Winter Chill Pearl, jasnobłękitnym Laguna Blue Clear, ciemnostalowym Maximum Steel Metallic Clear, srebrnym Tungsten Metallic Clear, srebrnym Bright Silver Metallic Clear, cytrynowym Citrus Peel Pearl, czarnym Pitch Black Clear, oraz białym Bright White Clear.
Gama tonacji i wystroju wnętrza obejmuje 14 kombinacji w siedmiu dostępnych wersjach kolorystycznych tapicerki z materiału lub ze skóry: czarny Black Denim, czarny/jasno szary Black/Light Diesel Grey, czarny/jasnobeżowy Black/Light Frost Beige, czarny/czerwony Black/Ruby Red, szary/cytrynowy Diesel Grey/Citrus Peel, szary/jasno szary Diesel Grey/Light Diesel Grey oraz biały/szary Ceramic White/Light Diesel Grey.
Dodge Dart 2013 oferuje ponadto siedem rodzajów obręczy kół, trzy opcje silnika i skrzyń biegów a także:
• Doskonałe własności aerodynamiczne
• Jedyny w tej klasie pojazdów układ wydechowy z dwoma chromowanymi końcówkami
• Jedyne w tej klasie pojazdów lampy tylne LED w stylu „wyścigowym”
• Jedyny w tej klasie pojazdów wybór kół z lekkiego stopu lakierowanych w czerni lub polerowanych
• Jedyny w tej klasie pojazdów system multimedialny Uconnect z 8.4-calowym ekranem dotykowym i sterowaniem systemem audio (w tym iPoda), nawigacją, ustawieniami klimatyzacji, bezprzewodowym łączem telefonii komórkowej Bluetooth®, satelitarnym programem radiowym Sirius XM Travel Link, odbiorem bieżących prognoz pogodowych i katalogiem POI (interesujących miejsc na trasie podróży)
• Jedyny w tej klasie pojazdów 7-calowy, konfigurowalny wyświetlacz funkcjonalny: wskaźniki cyfrowe lub analogowe, ekrany precyzyjnej nawigacji drogowej, oszczędnej jazdy i bieżącego zużycia paliwa, ustawień audio, telefonu, kompasu i temperatury zewnętrznej.
• Jedyna w tej klasie pojazdów „pływająca wyspa” high-tech
• Jedyna w tej klasie pojazdów kierownica z podgrzewaniem elektrycznym
• Jedyny w tej klasie pojazdów pojemnik podfotelowy
• Opcjonalny system nagłośnienia o mocy 506 watów
• System bezkluczykowgo dostępu do samochodu z przyciskiem rozrusznika Engine On/Off
• Reflektory Bi-ksenonowe wyładowcze [HID]
• Dwustrefową, automatyczną klimatyzację z czujnikiem wilgotności
• Unikalny zestaw 10-ciu poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia
• Podgląd drogi cofania ParkViewº,
• System detekcji martwych pól widzenia,
• System detekcji ruchu przecinającego drogę cofania,
• Największą w klasie szerokość kabiny na poziomie bioder i ramion
• Najbogatszą w klasie gamę benzynowych zespołów napędowych: trzy nowe silniki i trzy skrzynie biegów:
o Nowy, 16-zaworowy czterocylindrowy silnik Tigershark o pojemności 2,0 litrów i mocy rzędu 160 KM, współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną lub automatyczną;
o Zaawansowany silnik Fiat MultiAir Intercooler Turbo o pojemności 1.4 litra i mocy 160 KM oraz momencie obrotowym 248 Nm, w zestawie z sześciostopniową skrzynią manualną lub sześciostopniową przekładnią DDCT;
o Nowy, potężny czterocylindrowy silnik Tigershark MultiAir 2 o pojemności 2.4 litra i mocy 184 KM w parze z sześciostopniową skrzynią manualną lub automatyczną.
Ogromne możliwości indywidualizowania pojazdów stwarza także firma Mopar®, w katalogu której znajdzie się ponad 150 opcji i zestawów akcesoryjnych, opracowanych specjalnie dla nowego Dodge Dart’a.
Dodge Dart MY 2013.
Nowy Dodge Dart 2013 dołącza do konkurencji w segmencie samochodów kompaktowych typu sedan, który należy do największych na rynku motoryzacyjnym. Dart jest świetnie wykonany i wyróżnia się stylem, wyposażeniem oraz technologiami, jakich poszukują dzisiejsi nabywcy pojazdów klasy kompaktowej, dzięki czemu Dodge Dart 2013 jest bez wątpienia konstrukcją przełomową.
Marka Dodge spodziewa się, że Dart trafi do szerokiego grona nabywców samochodów nowych, obejmującego zarówno początkujących właścicieli jak i tych, którzy zdecydują się na zmianę swojego stylu życia. Do grupy pierwszej zaliczają się młodzi nabywcy będący już na etapie profesjonalnej kariery i decydujący się na kupno swojego pierwszego, nowego samochodu, który będzie rzeczywistym odzwierciedleniem ich samych, i który mogą zindywidualizować nazywając go własnym. Taki nabywca ma licznych przyjaciół, spędza dużo czasu na rozrywkach oraz nigdy nie rozstaje się ze swoją komórką; dorastał wraz z rozwojem technologii, więc zamierza rozkoszować się najnowszymi produktami high-tech.
Klient należący do drugiej z wymienionych grup jest w trakcie zmiany swojego stylu życia, w chwili gdy znajduje więcej czasu dla siebie, aniżeli miał w niedalekiej przeszłości. Taki klient dokładnie wie, co mu się podoba i robi to, co przynosi mu zadowolenie. Ceni to, co posiada, prowadzi aktywne życie oraz zawsze wyraża gotowość stawienia czoła wyzwaniom. Orientuje się w wielu sprawach i interesuje go nie tylko to, w jaki sposób coś się dzieje, ale także dlaczego. Docenia znaczenie wartości towaru dla klienta, jednak niełatwo rezygnuje z rzeczy, na które przyszło mu ciężko zapracować.
2 komentarze:
Nie wiem dlaczego, ale kompletnie nie przemawiają do mnie nowe linie nadwozia amerykańskich samochodów. Takie jakieś pokraczne, bardziej wyższe niż szerokie, kojarzy mi się z jakimś chevroletem aveo czy innym tego typu pudełkiem.
Akurat ten Dodge jest bardzo europejski;)
podobny do Alfy, no i bardzo ładny środek, przynajmniej w wersji na zdjeciach..
Prześlij komentarz