Kia Motors Polska odwiedzi z Fan City Tour sto miast podczas UEFA EURO 2012

30.05.2012


KIA FAN CITY TOUR
Firma Kia Motors Polska zaangażowała się w wyjątkową koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™ tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku.

Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów. Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami. Mobilne strefy kibica, jak szacuje organizator, odwiedzi ok 500 000 ludzi.
FAN CITY TOUR to ogólnopolski projekt związany z mistrzostwami UEFA EURO 2012™, którego celem jest organizacja 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR w polskich miejscowościach nie pełniących roli miast – gospodarzy UEFA EURO 2012™. Projekt realizowany będzie w okresie od 8 czerwca do 2 lipca 2012 roku, w dniach, w których będą odbywały się rozgrywki UEFA EURO 2012™. Przez 20 dni mieszkańcy polskich miast będą mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym, ogólnopolskim przedsięwzięciu, którego celem jest promowanie wspólnego kibicowania całych rodzin w tak wyjątkowym dla Polski okresie. Oficjalna inauguracja projektu FAN CITY TOUR nastąpi w pierwszych dniach czerwca w Warszawie, skąd Mobilne Strefy Kibica wyruszą w Polskę. Organizatorzy przewidują, że Mobilne Strefy Kibica odwiedzi łącznie około 500 000 ludzi.
 
Osią projektu FAN CITY TOUR są Mobilne Strefy Kibica. W dniach 8 czerwca – 2 lipca 2012 roku będą one podróżować po całej Polsce oferując niezapomniane atrakcje. Wszystkich mieszkańców miasta zaproszą na plenerową imprezę połączoną z oglądaniem na żywo licencjonowanych transmisji piłkarskich rozgrywek UEFA EURO 2012™, za pośrednictwem dużych ekranów diodowych.

Mobilne Strefy Kibica



W celu stworzenia w całej Polsce wspólnej platformy kibicowania, przygotowano pięć identycznych Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR. Każda z nich będzie ogrodzona i jednorazowo pomieści do 1 000 osób. W skład pojedynczej Strefy wchodzą następujące elementy:

Ciężarówka promocyjna – o wymiarach 9m x 2,4m x 3,8m, wyprodukowana specjalnie na potrzeby projektu. Każda z ciężarówek FAN CITY TOUR została wyposażona w wysokiej jakości, wysuwany do góry ekran diodowy. W każdym z zestawów znajduje się procesor z możliwością przyjmowania większości dostępnych rodzajów sygnałów (video, VGA, DVI, HDMI, komponent, SDI, HD SDI), a także nagłośnienie aktywne. Ciężarówkę FAN CITY TOUR wyposażono również w rozkładaną i zadaszoną scenę o powierzchni 4m x 2m, na której prowadzone będą animacje i konkursy. Wewnątrz ciężarówki mieści się reżyserka – czyli centrum dowodzenia imprezą, a także system kontroli siły wiatru pozwalający na odpowiednio wcześniejszą reakcję (opuszczenie ekranu) w sytuacji, kiedy siła wiatru mogłaby zakłócić bezpieczeństwo imprezy. Każda z pięciu ciężarówek posiadać będzie dominujące oznaczenia marki jednego ze Sponsorów (jedna z ciężarówek będzie obrandowana marką Kia) projektu oraz logotypy wszystkich Partnerów i Patronów
Wygrodzona Mobilna Stefa Kibica – strefa wspólnej zabawy oraz kibicowania mogąca pomieścić jednorazowo do 1 000 osób przylegająca do ciężarówki FAN CITY TOUR. Strefa składać się będzie z dwóch identycznych obszarów. Pierwszy z nich stanowi Obszar Oglądania Meczów, czyli teren o wymiarach do 500 m² bezpośrednio sąsiadujący z ciężarówką FAN CITY TOUR. Obszar ten przeznaczony jest dla osób chcących śledzić na ekranie diodowym piłkarskie zmagania drużyn rywalizujących w UEFA EURO 2012™, a także chętnych do udziału w rozmaitych zabawach plenerowych przygotowanych przez animatorów FAN CITY TOUR i lokalne władze. Za Obszarem Oglądania Meczów znajduje się Strefa Gastronomiczna.

Założeniem projektu jest, że w danej miejscowości, która zgłosiła akces do projektu, Mobilna Strefa Kibica FAN CITY TOUR będzie gościć przez jeden, ustalony wcześniej dzień. Zostanie zlokalizowana w atrakcyjnym punkcie umożliwiając mieszkańcom wygodny dostęp do wszystkich oferowanych punktów programu. Po zakończeniu swojego funkcjonowania Strefa pojedzie do kolejnego miasta. Czas rozstawiania Strefy wynosi 6 godzin, a składania – 3 godziny.

Jednodniowa Mobilna Strefa Kibica będzie dostępna dla wszystkich odwiedzających w godzinach między 15.00 – 23.00. Wejście do Strefy będzie bezpłatne. Przygotowano bogaty program atrakcji dla każdego gościa Strefy, niezależnie od wieku i upodobań. Na osoby chcące aktywnie spędzić dzień czekają m. in. piłkarskie kalambury, konkursy: na komentatora sportowego, na wiedzę o piłce nożnej, o Polskiej Reprezentacji Narodowej, o motoryzacji, a także rywalizacja o najsilniejsze i najcelniejsze kopnięcie piłki na boisku pneumatycznym czy szkolenie z „makijażu kibica”. Na najbardziej romantycznych gości Mobilnych Stref Kibica FAN CITY TOUR czeka jedyna i niepowtarzalna okazja wzięcia Ślubu Kibica, czyli zawarcia legalnego związku małżeńskiego w stworzonej wspólnie z lokalnym urzędem stanu cywilnego strefie ślubów. Czekając na wieczorną transmisję na żywo z piłkarskich rozgrywek na dużym diodowym ekranie umieszczonym na ciężarówce, będzie można śledzić relacje ze studia TVP.

Realizacją 100 jednodniowych Mobilnych Stref Kibica w okresie rozgrywek UEFA EURO 2012™ zajmie się ponad 250 osobowa ekipa składająca się z doświadczonych producentów, techników, animatorów i promotorów.

Partnerami projektu FAN CITY TOUR są wybrani Oficjalni Sponsorzy UEFA EURO 2012™: Kia Motors Polska, Calsberg, Sharp, Biedronka, RTV Euro AGD. Patronami medialnymi są: TVP, RMF FM, Fakt, Przegląd Sportowy.

Czytaj dalej...

Maciej Ziemek w Kia Lotos Race

29.05.2012

Maciej Ziemek
Jednym z gości Kia Lotos Race na torze Lausitzring był Maciej Ziemek, redaktor naczelny Auto Motor i Sport. Oto jego opinia zza kierownicy wyścigowego Picanto.

Gdy w 2008 roku zostałem zaproszony do wzięcia udziału Kią Cee'd w wyścigu na torze w Brnie, byłem pewien, że na jednorazowym występie się skończy. Rok później było jednak Brno nr 2, a w 2010 r. – Brno już nr 3. W tym samym roku miałem również przyjemność wziąć udział w wyścigu rozpoczynającym sezon – na torze Hungaroring.

Po 4 startach apetyt na regularne ściganie rośnie. Żaden normalny facet nie odmawia sobie takiej przyjemności! Kombinezon, kask i cały wyścigowy „garnitur” czekały w pogotowiu. Czekały ponad rok. Powodem przerwy nie była moja nagła niechęć do ścigania, ale... program szukania młodych zdolnych kierowców, czyli Kia Lotos Race. Chwała Kii za taką inicjatywę, ale z tą przerwą to była przesada! Na szczęście, Kia nie zrezygnowała ze ścigania, jedynie zawiesiła wyścigi. Miło teraz słyszeć, że osobom ze strony Kii – zaangażowanym w projekt KLR – też go brakowało.
Maciej Ziemek

W czasie rocznej przerwy, bez pośpiechu i w zaciszu warsztatu, przygotowywano nową wyścigową broń. Broń mniejszego kalibru, słabszą, ale za to lżejszą i znacznie tańszą niż Cee’d. I, oczywiście, tak samo profesjonalnie przygotowaną.

Głód życiodajnych emocji – pojawiających się zawsze wtedy, gdy człowiek wbija się w fotel idealnie dopasowany do ciała, na dobre i na złe „wiąże” się z nim za pomocą 5-punktowych pasów bezpieczeństwa, a dookoła ma klatkę bezpieczeństwa – zżerał mnie od środka przez cały sezon. Warto było czekać! Nieważne, że nowa wyścigowa broń Kii jest napędzana 1,2-litrowym silnikiem, rozwijającym moc 85 KM. Przy niewielkiej masie własnej auta – wynoszącej jedynie 840 kg – mocy wystarcza, aby przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało mniej niż 10 s, a prędkość maksymalna oscylowała na poziomie 190 km/h.
Maciej Ziemek

Na torze Lausitzring i tak nie ma aż tak długich prostych, aby Kia Picanto mogła rozwinąć maksymalną prędkość. Pod koniec prostej startowej, w miejscu pomiaru prędkości, najszybsi osiągali 150 km/h. Też niemało. Istotne jest to, że – z wyczynowym zawieszeniem Bilsteina i z geometrią kół nastawioną na „maximum attack” – na krętych odcinkach toru, których na Eurospeedway Lausitz nie brakuje, mała wyścigówka o sztywnej konstrukcji zapewniała świetną precyzję prowadzenia i dawała ogromne poczucie bezpieczeństwa. Do pełni szczęścia na torze brakuje jedynie nieco bardziej bezpośredniego układu kierowniczego. Całość jest jednak SUPER! W realnym świecie nie ma samochodu, który za tak niewielkie pieniądze zapewniałby tak wiele przyjemności z jazdy i gwarantował na torze prawdziwe wyścigowe emocje.

Przekonali się o tym nie tylko zawodnicy, ale również kibice licznie zgromadzeni na trybunach. Ci, którzy wytrwali do końca – wcześniej podziwiając zmagania szybszych i zdecydowanie szybszych aut niż Picanto – zobaczyli, że rozmiar i moc samochodu wyścigowego nie mają znaczenia. Liczy się duch walki zawodników, który sprawił, że tyle manewrów wyprzedzania ile było w czasie, gdy na torze królowały Kie Picanto, nie było podczas całego wyścigowego weekendu. I o to chodzi!

Czytaj dalej...

Zbigniew Łacisz zwycięzcą podczas II rundy Kia Lotos Race

21.05.2012

Zbigniew Łacisz na najwyższym stopniu Mistrzostw Polski Kia Picanto
Zbigniew Łacisz dwukrotnie stanął na najwyższym stopniu podium II rundy Mistrzostw Polski Kia Picanto, rozegranej na torze Red Bull Ring w Austrii.

Kierowca z Gliwic pozostawił za sobą w pierwszym biegu Michała Dobrowolskiego i Bartłomieja Mireckiego, w drugim Filipa Tokara i ponownie Mireckiego. Dwa zwycięstwa w Austrii dały mu także pozycję lidera klasyfikacji generalnej Kia Lotos Race.

Dwa emocjonujące biegi na górzystym i bardzo wymagającym torze pełne były akcji i walki o jak najlepszą pozycję. Pierwszy, mimo swoich wcześniejszych wątpliwości, zdominował startujący z pole position Łacisz. Przez 12 okrążeń tuż za jego tylnym zderzakiem podróżował Filip Tokar, próbujący do samego końca ataków na pozycję lidera. Nie udała się ta sztuka, a co gorsza, sędziowie ukarali Tokara za wyjeżdżanie poza tor, przez co spadł z drugiego, na piąte miejsce.

Już w pierwszym zakręcie z udziałem w wyścigu pożegnał się gościnnie startujący Łukasz Byśkiniewicz. Jego Picanto zostało uderzone w tłoku tuż po starcie i dachowało, eliminując go z dalszej walki.

Łukasz Byśkiniewicz
Drugim pechowcem rundy okazał się Grzegorz Kubat. Ubiegłoroczny triumfator „Kia Lotos Race 2011” na 7 okrążeniu popisał się pięknym manewrem wyprzedzania w pierwszym zakręcie, ale na prostej wiodącej pod górę Konrad wróbel zahaczył o tył jego samochodu i Kubat wyleciał z toru.

Fatalny weekend zaliczył także dotychczasowy lider tabeli Krzysztof Steinhof, który nie czuł się chyba najlepiej na górzystym Red Bull Ringu i na mecie meldował się 15 oraz 10.

Bardzo dobrze radził sobie za to drugi z finalistów „KLR 2011” Michał Dobrowolski, który czystą i szybką jazdą zapewnił sobie miejsce na podium.

Drugi bieg oznaczał odwrócenie pozycji startowych dla pierwszych 10 kierowców z pierwszego wyścigu. Na pole position znalazł się zatem Maciej Dreszer, a obok niego stanął Konrad Wróbel. Po zgaśnięciu czerwonych świateł auto Dreszera jednak nie wystartowało i liderem został Wróbel. Pierwszy zakręt tym razem wszyscy pokonali bez przygód i rozpoczęło się widowiskowe ściganie. Zawodnicy chyba solidnie odrobili pracę domową z Lausitzringu i tym razem obyło się bez fauli. Przyczynić się też do tego mogła stanowcza postawa austriackich sędziów, nie przymykających oczu na przewinienia.
Kia Lotos Race

Wróbel dość szybko stracił swoje prowadzenie na rzecz Jakuba Sudoła. Systematycznie do przodu z 10 miejsca przebijał się Łacisz, awansując najpierw na ósme, później piąte i trzecie miejsce, by po ósmym okrążeniu zostać liderem wyścigu.

To jednak nie było ostatnie słowo rywali i na jego pozycję wciąż miało ochotę siedmiu kierowców jadących zderzak w zderzak tuż za nim. Mistrzowi Kia Picanto z 2008 r. udało się jednak obronić swoją pozycję i zaliczył upragniony dublet w Kia Lotos Race.

Dobrowolski zasłużył u sędziów jeszcze przed końcem wyścigu na k arę drive trough, przez co metę przekroczył na 6 pozycji, a rewanż za I wyścig wziął Tokar, który tym razem utrzymał drugie miejsce. Świetnie poradził sobie zaledwie 16-to letni Bartłomiej Mirecki, który pojechał bardzo rozważny wyścig i dwukrotnie był trzeci.

Grzegorz Kubat, który stanął jednak do wyścigu, był w stanie swoje uszkodzone Picanto doprowadzić do mety na 11 pozycji.

Teraz zawodników Kia Lotos Race czeka dłuższa przerwa, pozwalająca na zregenerowanie sił i przywrócenie samochodów do stanu doskonałości. Następnie, w weekend na przełomie czerwca i lipca wyścigowe Kia Picanto zawitają do Poznania. Będzie to debiut tegorocznych mistrzostw w Polsce.
Zbigniew Łacisz

Liderem mistrzostw jest obecnie Zbigniew Łacisz (260 pkt.), za nim plasują się Filip Tokar (237 pkt.) i Damian Łata (226 pkt.).

Zbigniew Łacisz: „Pierwszy wyścig ułożył się zaskakująco dobrze, chociaż łatwo nie było do samego końca. W drugim starałem się najpierw dosyć ostrożnie podchodzić do zadania, bo tutaj czasami dzieją się cuda. Ale kiedy stwierdziłem, że to jednak przypomina jazdę wyścigową, to zabrałem się do rywali i czyhałem na ich błędy. Udało się je wykorzystać i jest, upragniony dublet, który nie udał się na Lausitzring”.

Michał Dobrowolski: „Pierwszy wyścig super, jestem bardzo zadowolony, skończyło się na drugiej pozycji i to powód do zadowolenia. W drugim wyścigu przebijałem się z 9 miejsca, była nawet walka o zwycięstwo, ale dostałem karę przejazdu przez boksy, teraz nawet nie wiem za co. Nie jestem z tego zadowolony, więc mam mieszane uczucia”.

Filip Tokar: „Jednak doświadczenie wygrało z naszą młodością i Zbyszek jest dwa razy pierwszy. Bardzo mu gratuluję. Ale mam nadzieję, że w kolejnych wyścigach już mu będziemy w tym skutecznie przeszkadzać. Generalnie bardzo fajny wyścig, dużo „czystszy” niż ten w Niemczech. Nauka chyba nie poszła w las”.

Bartłomiej Mirecki: „Bardzo fajnie, bardzo się cieszę, że w końcu się udało stanąć na podium. Miałem nadzieję, że już w pierwszej rundzie stanę na nim, ale jednak zabrakło szczęścia. Tu mam dwa razy trzecie miejsce. Chciałem w drugim wyścigu jeszcze zaatakować i być drugi, ale pojawiła się żółta flaga, a wówczas takie manewry są zabronione”.

Czytaj dalej...

Kwalifikacje przed II rundą Kia Lotos Race na Red Bull Ring

19.05.2012

Kia Lotos Race
Zbigniew Łacisz (22) i Filip Tokar (14) staną jutro w pierwszej linii do pierwszego wyścigu Kia Lotos Race na torze Red Bull Ring w Austrii. Z przyczyn technicznych wyniki czasówki są nadal nieoficjalne, a oficjalne zostaną ogłoszone jutro o godzinie 08.30 rano.

Wymagający tor o dużej różnicy poziomów i bardzo nieregularnych zakrętach okazał się sporym wyzwaniem dla polskich zawodników, którzy startować będą tam po raz pierwszy w swojej karierze. Znaczna ich część najwięcej problemów miała na pierwszym zakręcie po prostej startowej. Obciążone podczas ostrych zjazdów hamulce Picanto wymagały w tym miejscu delikatnego traktowania, ale zbyt szerokie przejechanie tego łuku, poza liniami wyznaczającymi jezdnię, prowadziło do wymiernych korzyści czasowych. Austriaccy sędziowie najpierw pobłażliwie traktowali zawodników wykorzystujących ten fakt, ale w drugiej sesji czasowej nałożyli na tak jeżdżących kierowców kary. Swój najlepszy wynik stracili przez to startujący gościnnie Łukasz Byśkiniewicz (99) oraz pechowiec z pierwszej rundy Kia Lotos Race - Michał Gadomski (20).
Kia Lotos Race

Drugą linię na starcie do jutrzejszego biegu zajmą finaliści konkursu Kia Lotos Race 2011. Z trzeciego pola ruszy Michał Dobrowolski (5), a z czwartego zwycięzca tej imprezy Grzegorz Kubat (1). Trzecią linię ustanowią Byśkiniewicz (99) i Damian Łata (2), a w czwartej ustawią się Krzysztof Steinhof (11) i Konrad Wróbel (10).

„Jeśli takie wyniki pozostaną oficjalne, to bardzo się cieszę ze swojego pole position”, mówił Zbigniew Łacisz. „Zaowocowała równa i spokojna jazda. Według regulaminu KLR najlepsze czasy z obu sesji kwalifikacyjnych sumują się, więc warto jechać szybko, ale równym tempem i czysto. Fajnie jest mieć pole position, ale wychodzę z założenia, że nie ma łatwych wyścigów. Chyba, że jest się w komfortowej sytuacji i po dwóch okrążeniach ma się znaczną przewagę nad resztą, tu jednak nic tego nie zapowiada. Mamy jednak bardzo wyrównaną stawkę i pierwszych sześciu, siedmiu zawodników jedzie bardzo blisko siebie. Spodziewam się raczej, że walka będzie do samego końca wyścigu i nie wykluczone, że na pozycji lidera będą zmiany. Nie sądzę, aby było możliwe utrzymanie tego miejsca od startu do mety”.
Kia Lotos Race

Do pierwszego wyścigu Mistrzostw Polski Kia Picanto na torze Red Bull Ring zawodnicy wyruszą w niedzielę o godzinie 13.00. Po pokonaniu 12 okrążeń i 20-minutowej przerwie rozpocznie się drugi bieg. Tym razem pierwsza 10 z pierwszego wyścigu stanie na starcie w odwróconej kolejności.

Obecnie liderem klasyfikacji generalnej jest Krzysztof Steinhof (11), przed Zbigniewem Łaciszem (22) i Grzegorzem Kubatem (1).

Czytaj dalej...

Hyundai i Kia oficjalnymi dostawcami samochodów podczas UEFA EURO 2012

18.05.2012

samochody do obsługi EURO 2012
Hyundai Motor Company oraz Kia Motors Corporation zapewnią flotę ponad 700 samochodów do obsługi Mistrzostw UEFA EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie, We flocie dostarczanych aut znajdują się flagowe limuzyny obu marek.

Dodatkowo firmy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation odpowiedzialne są za transport reprezentacji narodowych. Na autobusach wszystkich drużyn umieszczono dopingujące slogany autorstwa fanów piłki nożnej.

Hyundai Motor Company oraz Firma Kia Motors Corporation, jako Partnerzy UEFA EUROTOP i oficjalni dostawcy samochodów podczas turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie, udostępnią ponad 700 samochodów osobowych celem zapewnienia sprawnego i efektywnego transportu dla szeroko pojętej grupy uczestników tej wielkiej europejskiej imprezy sportowej.


Podczas oficjalnej uroczystości przekazania floty, która odbyła się 16.05.2012 na Stadionie Narodowym w Warszawie, firmy Hyundai i Kia zaprezentowały najważniejsze z przekazywanych modeli samochodów:

samochody Kia na Euro 2012
Hyundai: i30 nowej generacji, i40, ix35 oraz limuzynę Equus, którą przemieszczać się będzie Michel Platini.

KIA: nowy ceed , Optima Hybrid, Sportage, Cadenza

Pokazano także udekorowane barwami narodowymi autokary wszystkich reprezentacji, na których znalazły się oficjalne slogany zagrzewające drużyny do walki o zwycięstwo. Wybrano je dzięki głosowaniu on-line, w konkursie dla fanów, zorganizowanym przez markę Hyundai oraz UEFA.

Udział obu marek w sponsorowaniu UEFA EURO 2012 ma na celu zwiększenie rozpoznawalności brandów na scenie europejskiej – także poprzez liczne działania reklamowe oraz eventowe.

„Kia Motors widzi swój aktywny udział w marketingu futbolowym jako integralny element naszego dążenia do roli ważnego gracza na scenie motoryzacyjnej w skali międzynarodowej. Jest to strategiczne działanie celem którego jest podkreślenie naszej obecności na niwie sponsoringu sportowego oraz świadomości marki KIA w wymiarze światowym.” – powiedział Benny Oeyen, Vice President Marketing and Product Planning, Kia Motors Europe.

"Piłka nożna oddaje dynamizm, emocje i pasję" - powiedział Terry Im, Prezes Hyundai Motor Europe. "To są właśnie przeżycia, którymi Hyundai chce się dzielić ze swoimi klientami" – dodał.

Polski autokar na euro 2012
Przekazywanie floty samochodowej zarówno marki Hyundai jak i Kia rozpoczęło się w październiku 2010 roku. Proces ten następuje w transzach zgodnie z ustalonym harmonogramem. Największa część floty przekazana zostanie w maju 2012 roku. Hyundai przekaże flotę składającą się z 353 samochodów z czego 168 wykorzystywanych będzie na terenie Polski. Kia przekaże łącznie 359 szt. samochodów z czego 183 szt. zapewni transport na terenie naszego kraju a 176 szt. na terenie Ukrainy. Oficjalnym beneficjentem i użytkownikiem floty w Polsce jest spółka EURO 2012. Na podstawie podpisanego porozumienia samochody pozostają do dyspozycji EURO 2012 do końca trwania turnieju a następnie zostaną zwrócone do firm Hyundai i Kia. W trakcie trwania UEFA EURO 2012 obie firmy będą odpowiedzialne za bieżący serwis floty samochodowej. Odpowiedzialność za przekazane samochody spoczywa na spółce EURO 2012.

W ramach wspólnego porozumienia pomiędzy Hyundai i Kia firmy podzieliły się obszarami swojej aktywności marketingowej w zakresie brandingu poszczególnych stadionów i tak Kia obecna będzie podczas meczu otwarcia na Stadionie Narodowym a Hyundai podczas finału w Kijowie. Natomiast w przypadku brandingu obiektów sportowych Hyundai obecny będzie w Poznaniu, Gdańsku, Lwowie i Kijowie natomiast Kia w Warszawie, Wrocławiu, Doniecku i Charkowie.

W oficjalnej ceremonii przekazania floty wzięli udział przedstawiciele Hyundai Motor Europe, Kia Motors Europe, Kia Motors Corporation, UEFA oraz Lokalnego Komitetu Organizacyjnego.

UEFA EURO 2012™ jest największą imprezą sportową w ramach partnerstwa Hyundai oraz KIA Motors z organizacją UEFA. Oprócz bliskiej, partnerskiej współpracy z UEFA – obie marki są także Partnerami FIFA. Salon samochodowy w Genewie w 2008 roku był miejscem ogłoszenia aliansu pomiędzy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation w zakresie partnerstwa samochodowego z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej, organizatorem jednej z najważniejszych imprez sportowych – mistrzostw w piłce nożnej o Puchar FIFA – FIFA World Cup™.

Hyundai oraz KIA Motors stały się jednymi z oficjalnych partnerów FIFA oraz beneficjentem praw do wykorzystywania imprez FIFA World Cup™ i nie tylko – dla własnych działań marketingowych, zwiększonej obecności medialnej oraz udziału w specjalnych akcjach, eventach oraz innych inicjatywach typu promocyjnego. Kilka miesięcy temu Koncern Hyundai-Kia przedłużył swoją umowę sponsorską z FIFA do roku 2022, dzięki czemu logo południowo-koreańskich producentów będzie obecne podczas wszystkich turniejów organizowanych przez FIFA.

slogany na euro 2012
Mistrzostwa UEFA EURO 2012 to okazja dla marki Hyundai na przeprowadzenie szeregu atrakcyjnych programów marketingowych, dzięki którym kibice piłki nożnej mogą jeszcze bardziej poczuć prawdziwe, sportowe emocje. Jednym z najbardziej interaktywnych działań jest program „Bądź tam z Hyundaiem”, w którym fani układają hasła dopingujące drużyny do walki o zwycięstwo. Spośród haseł, zgłoszonych przez Kibiców wszystkich krajów, których reprezentacje wezmą udział w Mistrzostwach UEFA EURO 2012™. przedstawiciele UEFA wybrali dla każdego kraju trzy, ich zdaniem najlepsze propozycje, odzwierciedlające ducha sportu i emocji towarzyszących rozgrywkom. W ostatecznej fazie o wyborze zwycięzcy zadecydowali sami fani, głosując na stronie UEFA.com na ich zdaniem najlepszy slogan. Zwycięskie hasła znajdą się na autokarach, którymi poruszać się będą drużyny w trakcie trwania Turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie, od 8 czerwca do 1 lipca. Oprócz zamieszczenia autorskiego hasła na autokarze drużyny narodowej, każdy z 16 zwycięzców będzie wraz z osobą towarzyszącą gościem marki Hyundai podczas meczu ćwierćfinałowego w Gdańsku. Ufundowany przez firmę pakiet VIP obejmuje przelot, zakwaterowanie w hotelu i bilety na mecze. Zestawienie wszystkich haseł umieszczono na końcu informacji.

Poza przekazaniem floty pojazdów na potrzeby UEFA EURO 2012™ Kia, jako oficjalny sponsor rozgrywek piłkarskich UEFA EURO 2012™, prowadzi dodatkowo szereg różnego rodzaju akcji promocyjnych. Zgodnie z podpisaną umową Kia otrzymała najważniejsze prawa sponsorskie na wszystkich imprezach UEFA EURO 2012™, w tym prawo wykorzystywania logotypów, emblematów i firmowego oznakowania na stadionach piłkarskich. Marka będzie widoczna na biletach, w zakładce Euro 2012 na oficjalnej stronie internetowej UEFA i wydarzeniach poprzedzających mistrzostwa. W ramach umowy Kia otrzymała także prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Kia i UEFA. Na stworzonym przez Kia Motors Polska, popularnym portalu społecznościowym Facebook fanpage Kocham Football (ponad 261 000 fanów) stale prowadzone są konkursy i uruchamiane aplikacje, w których można wygrać bilety na mecze. Pod koniec maja uruchomiona zostanie także liga typerów. Kibicowanie swojej ulubionej drużynie piłkarskiej jest świetną zabawą, a typowanie wyników podnosi jeszcze dodatkowo adrenalinę. Dodatkową motywacją do zabawy jest możliwość zdobycia cennych dla każdego kibica nagród w postaci biletów na mecze Mistrzostw Europy 2012 oraz upominków.

Natomiast firma Hyundai jeszcze w marcu, zaprezentowała z dumą ‘Team Hyundai’ - pięciu najlepszych piłkarzy, ambasadorów marki podczas UEFA EURO 2012 ™: Iker Casillas (Hiszpania), Lukas Podolski (Niemcy), Giuseppe Rossi (Włochy), Karim Benzema (Francja) i Daniel Sturridge (Anglia). Pięciu czołowych sporowców będzie rywalami na boisku podczas Euro 2012, ale łączy ich zamiłowanie do piłki nożnej. Na boisku charakteryzuje ich determinacja i talent, a każdy z nich ma potencjał, aby stać się kluczowym zawodnikiem dla przebiegu rozgrywek. Kampania z wykorzystanie m wizerunku zawodników ‘Team Hyundai’ będzie obecna w mediach przez cały okres trwania Mistrzostw.

W maju Kia Motors Polska (KMP) rozpoczęła kolejną akcję promocyjną związaną z EURO 2012™. W trakcie trwającego do 27 maja Roadshow KMP zorganizuje w 7 miastach 7 dwudniowych imprez, podczas których w specjalnie zbudowanych miasteczkach Kia rozgrywane będą rozmaite konkursy i piłkarskie konkurencje. Na każdej imprezie obecne będą także oficjalne maskotki EURO 2012™ Slavek i Slavko.

Atmosfera Mistrzostw jest dobrą okazją do przeprowadzenia akcji społecznych, dlatego Hyundai uruchomił program Make a Pladge (Złoż Obietnicę). Na profilu FB marki Hyundai Polska można złożyć specjalną, osobistą deklarację. Za każde złożone przyrzeczenie Hyudnai przekaże 1€ na cel charytatywny.

Przed i podczas trwania Mistrzostw, lokalni dystrybutorzy Hyundai oraz Kia zapraszają do swoich salonów i szczególnie mocno zachęcają do odbywania jazd próbnych modelami obu marek . Każdy kto zdecyduje się przetestować samochód Hyundai oraz Kia, ma szanse wygrać bilet na mecz. Na klientów czekają między innymi : Hyundai i30 nowej generacji, wyjątkowe kombi Hyundai i40 czy długo oczekiwany całkowicie nowy model Kia cee’d - samochody zaprojektowane w Europie i dla Europejczyków. Dodatkowo każdy będzie mógł złożyć swój podpis na koszulce jednego z piłkarzy należącego do ‘Team Hyundai’.

Hyundai czeka na miłośników piłki nożnej z całej Europy w przygotowanych specjalnie dla nich Fan Parkach, gdzie wraz z rodzinami czy przyjaciółmi będą mogli wspólnie uczestniczyć w piłkarskiej fieście. Dzięki relacjom na żywo z meczy oraz wielu zabawom i atrakcjom piłkarskim, będą mogli wyjątkowo mocno przeżywać emocje związane z tym piłkarskim świętem

Fan Parki Hyundai zlokalizowane są w następujących miastach:

1. Niemcy: Dortmund, Berlin

2. Czechy: Praga

3. Hiszpania: Madryt

4. Francja: Paryż

5. Włochy: Torino

6. Rosja: Moskwa, Sankt Petersburg

Firma Kia natomiast zaangażowała się w wyjątkową koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™ tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów. Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami. Mobilne strefy kibica, jak szacuje organizator, odwiedzi ok 0,5 mln ludzi.

Zarówno Kia Motors jak i Hyundai uważają sponsoring piłki nożnej za istotny element strategii marketingowej oraz skuteczną metodę komunikacji ze swoimi klientami, ponieważ wspólna pasja do futbolu znakomicie sprzyja budowie trwałych więzi emocjonalnych. Jest to także doskonały sposób na utrwalenie wizerunku Kia i Hyundai jako marek przybliżających ten najpopularniejszy sport do kibiców i fanów piłki nożnej na całym świecie.

Czytaj dalej...

Samochody Skody z instalacją LPG

17.05.2012

Skoda z instalacją LPG
W związku ze stale rosnącymi cenami paliw, obserwowany jest trend wzrostu popularności samochodów wyposażonych w instalację LPG. Oferta ŠKODY wpisuje się w oczekiwania klientów – potwierdza to 85-procentowy wzrost sprzedaży samochodów z instalacją LPG w 2011 roku, w porównaniu do roku 2010.

Od połowy 2006 roku Skoda współpracuje z firmą Landi Renzo w zakresie zasilania LPG. Najpierw były to cykle szkoleń dla pracowników Autoryzowanych Zakładów Dealerskich, a sprzedaż samochodów z dedykowaną instalacją LPG wystartowała od początku 2007 roku. Na przestrzeni lat 2007-2011 zanotowano 300 - procentowy wzrost sprzedaży aut zasilanych LPG.
sprzedaż Skody z instalacją LPG

Styczeń br. był najlepszym miesiącem w historii sprzedaży samochodów zasilanych LPG. Poniższy wykres prezentuje wzrost sprzedaży samochodów wyposażonych w instalację LPG

Największą sprzedaż ŠKODY z instalacją LPG generuje nowa Octavia Tour, na pozostałych miejscach plasują się modele Octavia, Fabia i Roomster. Najlepiej sprzedającym się modelem jest obecnie Octavia Tour z silnikiem 1.6 MPI z instalacją LPG

W tej chwili na rynku dostępne są następujące jednostki napędowe z instalacją LPG: MPI 1.6 (dla Octavii), MPI 1.2 (dla Fabii), MPI 1.4 (dla Fabii i Octavii) oraz doładowana jednostka 1.4 TSI(dla Octavii).

Kupując instalację LPG ŠKODY, klient zyskuje 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, dostosowaną do wymogów gwarancyjnych obowiązujących dla wszystkich modeli ŠKODY. Wszystkie instalację LPG Landi Renzo do samochodów ŠKODA są instalacjami dedykowanymi tzn. przygotowanymi do montażu w konkretnym modelu samochodu z określonym typem silnika.

Jacek Golimowski, Specjalista ds. Obsługi Klientów Zbiorowych zapytany o najbliższe plany ŠKODY dotyczące zasilana LPG, powiedział: "Silniki MPI pozostaną w ofercie na 2012 rok. W związku z wprowadzeniem na rynek dwóch nowych modeli, rozważana jest możliwość wprowadzenia w tych samochodach również zasilania LPG. W tej chwili trwają testy kolejnej generacji instalacji LPG przeznaczonych do silników TSI (firmy Omegas). Testy mają na celu obniżenie zużycia benzyny, szczególnie podczas pracy silnika na wolnych obrotach".

ŠKODA obecnie ma już 90 serwisów zajmujących się montażem i serwisem instalacji LPG.

Czytaj dalej...

Kia Lotos Race wyruszy do Austrii

16.05.2012


Druga runda Kia Lotos Race
Kia Lotos Race rusza na południe. Druga runda tegorocznych Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto zawita na nowy, choć o bogatej historii, tor „Red Bull Ring” w Austrii. Zawodnicy kolejny raz w tym sezonie będą musieli poradzić sobie na całkowicie nieznanym im obiekcie, ale doświadczenia zebrane podczas pierwszej rundy na „EuroSpeedway Lausitz” powinny być pomocne.

Austriacki tor to nieco przebudowany i odrestaurowany „A1 Ring” (wcześniej „Osterrreichring”) w miejscowości Spielberg, który gościł Grand Prix Formuły 1 w latach 1970-1987 oraz 1997-2003. Później popadł nieco w zapomnienie i jego stan pozostawiał wiele do życzenia, ale po kupieniu go przez Red Bulla oraz przeprowadzeniu stosownych prac, oddano go ponownie do użytku w maju 2011 r. Obecnie goszczą na nim m.in. wyścigi serii DTM oraz mistrzostwa Austrii.

Kia Lotos Race będzie tym razem częścią wyścigowego weekendu „Rundstreckentrophy am RED BULL RING”, którego kulminacją będzie wyścig serii BOSS GP (Big Open Single Seater). To rywalizacja zawodników w historycznych już bolidach Formuły 1. Oprócz tego rozegrane zostaną m.in. zawody w klasach F3000, Interserie, Mistrzostwa Słowacji Samochodów Turystycznych oraz Suzuki Cup.

Druga runda Kia Lotos Race może już wstępnie „ułożyć” klasyfikację w tabeli punktowej, ale może też dać kolejnym zawodnikom szansę na walkę o podium sezonu. Do zdobycia jest komplet 140 pkt. za dwa zwycięstwa, a jak pokazał na Lausitzring Zbigniew Łacisz (pokonany jednak w drugim wyścigu przez awarię skrzyni biegów), nie jest to zadanie niewykonalne.

Na razie liderem tabeli mistrzostw jest Krzysztof Steinhof, który o zaledwie 2 pkt. wyprzedza Grzegorza Kubata i o 5 pkt. Zbigniewa Łacisza.

Rozpoczęcie wyścigów II rundy Kia Lotos Race zaplanowane jest na godz. 13.00 w niedzielę 20 maja.

Czytaj dalej...

Nowa siedziba Kia Motors Polska

14.05.2012

nowa siedziba Kia Motors Polska
Firma Kia Motors Polska, będąca oficjalnym przedstawicielstwem koreańskiego koncernu Kia w Polsce zmieniała swoją siedzibę. Decyzja o zmianie adresu związana była z dynamicznym rozwojem spółki, zwiększającą się stale sprzedażą aut marki Kia oraz rosnącą liczbą pracowników. Nowe biuro położone jest w Warszawie, przy ul. Puławskiej 366, zaledwie kilkaset metrów od poprzedniej siedziby KMP. Numery telefonów oraz godziny pracy biura pozostały bez zmian: 08.00-17.00 (przerwa na lunch 12.00-13.00).

Na powierzchni użytkowej 2.444 m2 mieszczą się przestronne biura, nowoczesne sale szkoleniowe, konferencyjne, stołówka, pomieszczenia gospodarcze i zaplecze techniczne. Z tyłu budynku budowany jest obecnie centralny magazyn części zamiennych Kia. Na parterze, jak przystało na importera motoryzacyjnego, pod koniec maja otwarty zostanie nowoczesny salon Kia należący do dealera AS Motors. Pod i obok budynku znajdują się parkingi na 80 samochodów.

Przy projektowaniu i wyposażaniu nowej siedziby Kia Motors Polska zwrócono szczególną uwagę na wykorzystanie nowoczesnych i proekologicznych rozwiązań.
nowa siedziba Kia w Polsce

„Zmiana siedziby naszej firmy była decyzją strategiczną, związaną nie tylko z dynamicznym rozwojem spółki, wzrostem sprzedaży oraz liczby zatrudnionych pracowników ale przede wszystkim odzwierciedleniem kierunku, w jakim zmierza marka Kia. Jesteśmy producentem nowoczesnych, wysokiej jakości samochodów, dlatego na nowe biuro wybraliśmy miejsce, które odzwierciedla te wartości” – powiedział Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska.

W Polsce Kia Motors rozpoczęła działalność w 1995 roku. Początkowo działała pod nazwą PB Motors, a we wrześniu 1997 roku firma zmieniła nazwę na Kia Motors Polska Sp. z o.o. (KMP). Firma w 100% jest własnością koreańską. Sieć dealerska składa się obecnie z 70 punktów sprzedaży oraz 70 punktów serwisowych, w których pracuje ponad 2.500 osób. W roku 2011 do klientów trafiło w Polsce 16.329 szt. samochodów marki Kia, co oznacza kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich. Koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, ósmą lokatę pośród wszystkich importerów w Polsce.


Nowy adres siedziby Kia Motors Polska Sp. z o.o.

ul. Puławska 366
02-819 Warszawa
tel: 022 546 40 00
www.kia.pl

Czytaj dalej...

Wygraj nawigację na system Bada - konkurs.

9.05.2012

Jak co kwartał Emapa dokonała aktualizacji swoich danych mapowych. Najnowsze dane zawierają m.in. szereg nowo oddanych do użytku dróg, w tym tzw. Most Północny w Warszawie czy kilka odcinków autostrad i dróg ekspresowych (A1 Maciejów - Wieszowa, S19 Kock - obwodnica, S74 Kielce – Cedzyna). Łącznie dodanych zostało aż 1815 km dróg.



Oprócz sieci dróg znacznej rozbudowie uległa baza punktów adresowych i obrysów budynków. Dodanych zostało aż 90 nowych miejscowości z numeracją punktową, w tym 14 miast z populacją ponad 100 000: Kraków, Wrocław, Gdańsk, Lublin, Katowice, Białystok, Gdynia, Częstochowa, Kielce, Gliwice, Olsztyn, Rybnik, Opole, Elbląg. Marcowa aktualizacja danych zawiera w sumie, aż 126 793 nowych punktów adresowych. Jeszcze więcej, bo aż 159 000 wynosi liczba nowo dodanych budynków 2D. Liczba miejscowości je zawierających wzrosła z 33 do 169.

To tylko część z nowych elementów w mapie Polski autorstwa Emapy. M.in. właśnie dzięki częstym i obszernym aktualizacjom łódzka Spółka jest coraz częściej wybierana jako dostawca danych kartograficznych. W ostatnich tygodniach do grona odbiorców jej map dołączył jeden z najpopularniejszych w Polsce serwisów mapowych - Jakdojade.pl, skąd Emapa wyparła amerykańskiego giganta – Google Maps (który jednak nie może poszczycić się dobrej jakości mapą Polski).

Szczegółowe informacje odnośnie dynamicznego rozwoju danych Emapy oraz samej Spółki w ostatnim okresie prezentuje niniejsza infografika.

Emapa aktualizacja

KONKURS

W ostatnich dniach pojawiła się aktualizacja mapy Polski nawigacji DON’T PANIC dla cieszącego się rosnącą popularnością w Polsce systemu Samsunga – Bada.

W związku z aktualizacją producent przygotował konkurs dla posiadaczy smartfonów Samsung Wave, Wave II, Wave 3. Mamy do rozdania 4 pełne licencje na nawigację DON’T PANIC z mapą Polski wraz z nielimitowanymi jej aktualizacjami! Każdy posiadacz smartfonów z systemem Bada będzie mógł wkrótce cieszyć się najnowszą wersją DON’T PANIC.

Nowa wersja DON’T PANIC na Bada (4.4.6) zawiera mapy z grudnia 2011 r., a więc m.in. takie oddane do użytku odcinki dróg, jak obwodnica Wrocławia. Poza dodaniem nowych map poprawione zostały drobne błędy w funkcjonowaniu nawigacji.
Wszystkich zainteresowanych nawigacją na smartfony z systemem Bada zapraszamy do udziału w konkursie! Zadaniem uczestników jest podzielenie się swoimi opiniami (zalety i wady) na temat dotychczas stosowanych nawigacji na naszym forum w dziale poświęconemu temu tematowi. Dla czterech najbardziej aktywnych użytkowników w dziale forum nawigacja przewidziane są nagrody. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 15 maja.

Czytaj dalej...

Pierwsze wyścigi Mistrzostw Polski Kia Picanto

7.05.2012


Kia Lotos Race
Zbigniew Łacisz i Damian Łata podzielili się wygranymi w I rundzie Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto rozegranej na niemieckim torze Eurospeedway Lausitz. Dwa pełne dramaturgii wyścigi rozgrzały kilkadziesiąt tysięcy widzów jacy zdecydowali się pozostać na trybunach, po odrobinę monotonnym wyścigu serii DTM.

Nie zawiedli się ci, którzy oczekiwali emocji i walki znanych już z poprzedniej edycji Pucharu Picanto. Zawodnicy podeszli z dużym respektem do ogromnego oraz wymagającego toru na Łużycach i po starcie dość zachowawczo pokonali trudny zakręt nr 1. Jednak temperatura wyścigu szybko rosła i nie obeszło się bez szkód. Jako pierwszy z wyścigiem rozstał się Maciej Ziemek (zaproszony przez organizatora do rywalizacji VIP), który właśnie po owym pierwszym zakręcie zderzył się z Michałem Gadomskim i Januszem Komorowskim. Wszystkich trzech kosztowało to obecność w wyścigu.
Kia Lotos Race

Tymczasem na czele stawki, bez kłopotów utrzymywał prowadzenie zdobywca pole position, Zbigniew Łacisz. Jego śladem podążał Krzysztof Steinhof, który jednak przez wszystkie 12 okrążeń nie znalazł stosownej okazji do objęcia pozycji lidera.

Na błąd tej dwójki czekał Michał Dobrowolski, który miał do nich znaczną stratę, ale bezpiecznie utrzymywał się na 3 pozycji. O jak najlepsze miejsce starał się także Grzegorz Kubat. Finalista konkursu „Kia Lotos Race 2011” startował z odległego pola, ale systematycznie przesuwał się ku czołówce. Ostatecznie metę osiągnął na 5 miejscu, ustępując jeszcze Filipowi Tokarowi.

Drugi bieg rozpoczął się po 20 minutowej przerwie, a pierwsza dziesiątka z pierwszego ustawiła się przy szpalerze hostess na polach startowych w odwróconej kolejności.
Kia Lotos Race

Dwa pierwsze pola zajęli zatem Bartłomiej Mirecki i Mikołaj Madej (VIP).

Ta dwójka jednak wytrzymała na czele jedynie do pierwszego zakrętu, po nim doszło do kolizji i oba auta straciły sporo miejsc.

Pozycję lidera objął Jakub Sudoł, ale tym razem apetyt na podium miała zdecydowanie większa grupa zawodników. Prowadzenie przechodziło z rąk do rąk niemal na każdym okrążeniu. Doskonale radził sobie jadący z 10 pola Zbigniew Łacisz, który mozolnie wspinał się w rankingu. Za nim podążał konkurent z pierwszego biegu Steinhof. Na 7 okrążeniu Łacisz już prowadził stawkę mając za sobą Konrada Wróbla, Steinhofa i Łatę. Niestety po chwili Picanto lidera zwolniło i mistrz Kia Picanto z 2008 r. do mety dotarł dopiero na 10 pozycji. Jak się okazało, kierowca najprawdopodobniej uszkodził skrzynię biegów.

Z jego pecha ucieszyli się ciasno jadący konkurenci, a z batalii zwycięsko wyszli Damian Łata, Grzegorz Kubat i Konrad Wróbel.

Kia Lotos Race
Zgodnie z regulaminem, po zliczeniu wyników obu wyścigów liderem mistrzostw został Krzysztof Steinhof przed Grzegorzem Kubatem i Zbigniewem Łaciszem.

Nad torem Lausitzring zabrzmiał zatem Mazurek Dąbrowskiego, a zawodnicy mają teraz dwa tygodnie, by przygotować się i swoje samochody do rywalizacji na austriackim torze Red Bull Ring (20.05.2012).


Wyniki wyścigu 1:

1. Zbigniew Łacisz 70 pkt

2. Krzysztof Steinhof 65 pkt

3. Michał Dobrowolski 60 pkt

4. Filip Tokar 58 pkt

5. Grzegorz Kubat 56 pkt

6. Konrad Wróbel 54 pkt

7. Maciej Dreszer 52 pkt

8. Jakub Sudoł 50 pkt

Mikołaj Madej (VIP)

9. Bartłomiej Mirecki 48 pkt

10. Damian Łata 46 pkt

11. Oskar Stępień 44 pkt

12. Patryk Kadlec 42 pkt

13. Marcin Maliszewski 40 pkt

14. Bartłomiej Karpowicz 38 pkt

Tomasz Szmandra (VIP)

15. Bartłomiej Siemieńczuk 36 pkt

16. Dominik Kotarba-Majkutewicz 32 pkt

17. Janusz Komorowski 30 pkt

18. Michał Gadomski (DNF)

19. Maciej Ziemek (DNF)


Wyniki wyścigu 2:

1. Damian Łata 70 pkt

2. Grzegorz Kubat 65 pkt

3. Konrad Wróbel 60 pkt

4. Krzysztof Steinhof 58 pkt

Mikołaj Madej (VIP)

5. Filip Tokar 56 pkt

6. Bartłomiej Mirecki 54 pkt

7. Patryk Kadlec 52 pkt

8. Maciej Dreszer 50 pkt

9. Zbigniew Łacisz 48 pkt

10. Jakub Sudoł 46 pkt

Tomasz Szmandra (VIP)

11. Oskar Stępień 44 pkt

12. Dominik Kotarba-Majkutewicz 42 pkt

13. Bartłomiej Siemieńczuk 40 pkt

14. Bartłomiej Karpowicz 38 pkt

15. Marcin Maliszewski 36 pkt

16. Michał Dobrowolski 34 pkt


Najszybsze okrążenie w rundzie: Filip Tokar 1:54,782

Czytaj dalej...

Skoda Fabia: trzymilionowy sukces

6.05.2012

trzymilionowy egzemplarz Fabii
Skoda wyprodukowała właśnie trzymilionowy egzemplarz Fabii. Jubileuszowy samochód - biała Skoda Fabia GreenLine – zjechała z taśmy montażowej w głównej fabryce producenta w Mladá Boleslav. 



Wyjątkowo wydajna i przyjazna środowisku wersja Fabii trafi do klienta z Niemiec. Ten popularny kompaktowy samochód jest obecny na rynku od 1999 roku. Łącznie, Fabię pierwszej generacji nabyło 1 788 063 klientów, Fabię drugiej generacji kolejne 1 211 937 osób. Te liczby czynią z samochodu jeden z najbardziej udanych modeli wyprodukowanych przez Skoda.

Fabia GreenLine
W samym 2011 roku, dostawy Fabii do klientów z całego świata wzrosły o ponad 16 procent. "Skoda Fabia ma ogromny wkład w historię sukcesu naszej marki i odgrywa jedną z głównych ról w naszej Strategii Wzrostu 2018", podkreślił prezes zarządu Skody, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Obecnie Skoda Fabia jest produkowana w Czechach, Chinach, Rosji i Indiach i jest sprzedawana w 103 krajach z całego świata.

Od 2007 roku, Skoda oferuje ten kompaktowy model również w przyjaznej środowisku wersji GreenLine. Dzięki technicznym innowacjom, takim, jak automatyczny system start-stop czy system odzyskiwania energii z hamowania, Skoda Fabia GreenLine spala zaledwie 3,4 l paliwa na 100 kilometrów. Nowoczesna jednostka diesla 1.2 TDI CR DPF / 75 KM emituje jedynie 89 g CO2 /km. Dostępna w dwóch wersjach nadwozia - hatchback i kombi, Skoda Fabia jest doskonałą bazą do produkcji atrakcyjnych modeli specjalnych.

Fabia Monte Carlo
Jednym z nich jest niezwykle udana, sportowa Fabia Monte Carlo, która na rynku pojawiła się w 2011 roku. Ponadto, rajdowa Fabia Super 2000 przyniosła Skodzie Motorsport zwycięstwo w Intercontinental Rally Challenge IRC w 2011 r. Fabia pierwszej generacji miała swoją premierę w 1999 roku i była produkowana przez osiem lat.

sportowa Fabia
Drugą generację tego kompaktowego samochodu zaprezentowano podczas Geneva Motor Show w 2007 roku. Sprzedaż ruszyła w kwietniu 2007 roku, początkowo tylko w wersji hatchback, później również z nadwoziem kombi. Na początku 2010 roku model w obu wersjach przeszedł rozległy lifting. W 2011 roku Fabia była drugim najczęściej wybieranym przez Polaków samochodem.

Czytaj dalej...

Kia Lotos Race po treningach na Eurospeedway Lausitz

5.05.2012


Kia Lotos Race
Pierwsze wyczynowe kilometry za uczestnikami Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto. Na Eurospeedway Lausitz, gdzie Kia Lotos Race jest serią towarzyszącą drugiej rundzie niemieckich mistrzostw DTM, kierowcy wyścigowych Kia Picanto zaliczyli dwie sesje treningowe.

W pierwszej z nich najlepszy rezultat uzyskał jeden z finalistów konkursu „Kia Lotos Race 2011” Michał Dobrowolski. Tuż za nim uplasowali się Mistrz Polski Kia Picanto 2008 Zbigniew Łacisz, a trzecim czasem popisał się Grzegorz Kubat, zwycięzca „Kia Lotos Race 2011”.
Kia Lotos Race

W dwóch, dwudziestominutowych sesjach zawodnicy po raz pierwszy mieli możliwość sprawdzenia swoich nowych samochodów w „bojowych” warunkach. Na liście startowej znalazło się 18 zawodników i trzech VIP-ów, nie pojawiło się w Lausitz dwóch wcześniej zgłoszonych kierowców. Wszystkie auta przeszły wcześniej z powodzeniem odbiór techniczny. Tor „Lausitzring” okazał się bardzo wymagający, ale także wybaczający sporo błędów popełnianych przez wyścigowych debiutantów. W pierwszym treningu tylko trzech zawodników miało niegroźne przygody, z czego jeden niestety stracił przedni zderzak swojego Picanto.
Kia Lotos Race

W drugim treningu ponownie najszybszy był Dobrowolski przed Łaciszem, a na trzeciej pozycji uplasował się szesnastoletni zaledwie Bartłomiej Mirecki. Pechowcem sesji okazał się Marcin Maliszewski, który jako pierwszy przeżył poważną przygodę na torze i nieco pogniótł bok swojego Kia Picanto. Na szczęście jego mechanicy mają sporo czasu by przywrócić autu doskonałość.

Dzisiaj zawodników czeka jeszcze sesja wieczorna zapoznania z torem, które kierowcy robią pieszo.

Jutro o 17:40 rozpoczynają się kwalifikacje do pierwszego wyścigu Kia Lotos Race na torze Eurospeedway Lausitz.

Czytaj dalej...

Startuje I runda Mistrzostw Polski Kia Picanto

3.05.2012


Mistrzostwa Polski Kia Picanto
Kia Lotos Race rusza! Już w najbliższy weekend, na niemieckim torze Eurospeedway Lausitz zadebiutuje nowa polska seria wyścigowa. Mistrzostwa Polski Kia Picanto, organizowane są przez Kia Motors Polska wraz z LOTOS Oil, przy wsparciu Santander Consumer Bank, PZU oraz ATT i pod patronatem PZM. W tym roku zostaną rozegrane podczas sześciu rund, dwie z nich odbędą się na torze Poznań, pozostałe na obiektach zagranicznych.

Na liście zgłoszeń do inauguracyjnej rundy na „Lausitzring” widnieje 20 nazwisk kierowców, wystartują także trzy samochody „VIP” przeznaczone dla gości.

Wśród uczestników cyklu jest naturalnie Grzegorz Kubat, zwycięzca ubiegłorocznego konkursu „Kia Lotos Race 2011” i zdobywca wyścigówki Picanto „Race”, znalazł się na niej także jego kolega z finału tej imprezy - Michał Dobrowolski. W klasyfikacji „juniorskiej” prym wiedzie dwóch zawodników – mający po 16 lat Bartłomiej Mirecki oraz Maciej Dreszer. W kategorii „seniorów” liderem jest 36-letni Dominik Kotarba-Majkutewicz.

Do swego kolejnego już sezonu za kierownicą Kia przystąpi także Zbigniew Łacisz, który ma na swym koncie starty w Kia Lotos Cup za kierownicą Picanto i zdobyty tytuł Mistrza Polski w tej klasie w 2008 r. Mistrzostwa Kia Lotos Race otwierają nowy rozdział w aktywności polskiego przedstawicielstwa koreańskiej firmy na polu sportów motorowych. Kia dała się już poznać miłośnikom wyścigów w kraju, organizując puchar Kia Lotos Cup w latach 2006-2010, gdzie rywalizowały Picanto pierwszej generacji oraz zdecydowanie mocniejsze i szybsze od nich Pro-cee’dy. Teraz zawodnicy zasiądą w nowej generacji modelu Kia Picanto, z benzynowym silnikiem 1.2 l. o mocy 85 KM i przygotowanym do wyścigów wg. specyfikacji grupy N (klasa 2).

Wyścigi rozgrywane będą według schematu dwóch biegów z 15 minutową przerwą pomiędzy nimi. Na starcie do drugiego, czołowa 10 z pierwszego biegu będzie ustawiana w odwrotnym porządku.

Zawodnicy będą podczas sześciu rund rywalizować o nagrody finansowe i rzeczowe przyznawane po każdej z nich, ale przede wszystkim o tytuł Mistrza Polski oraz o nagrodę główną jaką będzie samochód Kia Picanto.

Wyścigowy weekend Kia Lotos Race na Lausitzring rozpocznie się czwartkowym badaniem technicznym samochodów, decydującym o dopuszczeniu do wyścigu. W piątek zawodnicy odbędą dwie sesje testowe, a w sobotę po południu rozegra się batalia o pole position. Wyścig został zaplanowany na niedzielę i uczestnicy KLR ruszą do niego o godz. 16.00, tuż po ceremonii zakończenia rywalizacji w II rundzie Deutsche Tourenwagen Masters, której towarzyszyć będą na Lausitzring wyścigowe Picanto.

Kolejna runda Kia Lotos Race także rozegra się poza granicami naszego kraju, zawodnicy wyruszą na tor Red Bull Ring w Austrii, który również będzie dla nich zupełnie nowym obiektem. Wyścig w Spielbergu odbędzie się 20 maja.

Czytaj dalej...

ARCHIWUM WIADOMOŚCI