Kia K9 − Pierwsze oficjalne zdjęcia

29.02.2012

Kia zaprezentowala pierwsze oficjalne zdjęcia nowego luksusowego sedana Kia K9. Jego premiera rynkowa w Korei przewidziana jest jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Zgodnie z informacją Kia samochód ten, określany dotąd kryptonimem „KH” oferowany będzie na rynku koreańskim jako „K9” − natomiast jego nazwa oraz harmonogram premier na rynkach zagranicznych podane zostaną w terminie późniejszym.


K9 to pierwszy sedan marki Kia z napędem na koła tylne, który poszczycić się może „najlepszymi z najlepszych” − designem, dynamiką jazdy i nowymi technologiami z arsenału Kia. Uważany jest również za jeden z najbardziej wyczekiwanych nowych modeli w roku 2012 zarówno w Korei jak i na rynkach światowych.

Występujący w Korei pod rynkową nazwą Kia K9 nowy model stanowi dopełnienie oferowanych lokalnie samochodów osobowych serii „K”, składającej się z przednionapędowych sedanów K5 i K7, które na rynkach zagranicznych znane są jako Optima i Cadenza.

Litera „K” oznacza nie tylko Kia i jej ojczyznę − Koreę lecz nawiązuje także do greckiego słowa ‘Kratos’ (siła, dominacja) oraz angielskiego przymiotnika ‘Kinetic’ (aktywny, dynamiczny).

Trio sedanów serii „K” pokazuje ogromną determinację marki Kia, aby oferując możliwie szeroką gamę produktową, budować swoją pozycję jako ważnego gracza w światowym przemyśle motoryzacyjnym drogą konsekwentnego rozwoju technologicznego.

Nadwozie K9 potwierdza solidność formy, jaką zwiastowały niedawno opublikowane szkice nowego modelu, a od strony stylistycznej prezentuje wizerunek ‘luksusowego i futurystycznego sedana high-tech’ obdarzonego charyzmą wyrafinowania i odmienności.

Nowy styl designu dla samochodu klasy luksusowej znamionuje wyszukana i odważna linia z czystymi stylizacyjnie lecz dobitnymi przetłoczeniami wzdłuż progów nadwozia, harmonijna kompozycja lamp tylnych LED i elegancja łączącej je chromowanej listwy oraz zintegrowane z tylnym zderzakiem podłużne, także chromowane końcówki wydechu.

„K9 to nasz pierwszy pełnowymiarowy sedan o napędzie tylnym i stworzony bez kompromisów pod względem designu, dynamiki jazdy i nowych technologii. K9 wyznacza zupełnie nowy pułap standardów i wartości w segmencie ‘dużych’ sedanów, po raz kolejny demonstrując światowy zasięg motto Kia „Power to Surprise” – powiedział Soon-Nam Lee, dyrektor marketingu światowego.

Czytaj dalej...

Peugeot 3008 - najnowsze rozwiązania technologiczne

24.02.2012

Peugeot 3008  to samochód który łączy najnowsze rozwiązania technologiczne z wyglądem inspirowanym światem SUV'ów, minivanów oraz hatchbacków. Peugeot 3008 podejmuje wyzwania przyszłości, oferując nową wspaniałą jakość i komfort bezpiecznej jazdy.

Wyposażenie multimedialne: Multimedialne systemy WIP, czyli The World In Peugeot (Cały świat w Twoim Peugeot), występują w dwóch wersjach: WIP Nav i WIP Com 3D*. Te doskonałej jakości systemy pokładowe najnowszej generacji - o eleganckim, nowoczesnym wyglądzie - pozwalają na jednoczesne słuchanie ulubionej muzyki oraz rozmawianie przez telefon. Pozwalają kierowcy skoncentrować się na prowadzeniu samochodu oraz korzystać ze wskazówek nawigacji tak, aby bezpiecznie dotrzeć do celu.

Pakiet Grip Control* Peugeot 3008 zabierze Cię na ulubione drogi zapewniając niewiarygodne wrażenia. Śnieg czy piasek, lato czy zima, Peugeot 3008 dostosowuje się bez problemu pomagając pokonywać przeszkody na drodze. Dzięki specjalnym oponom Mud and Snow (Błoto i śnieg), system Grip Control*, kontrolujący trakcję przednich kół napędowych, poprawia mobilność w grząskim terenie, gwarantując płynną jazdę i niczym niezmąconą wolność.

Inteligentny design

Ergonomia i wygoda: Za kierownicą 3008 czujesz się jak w kokpicie samolotu. Wyprofilowana linia deski rozdzielczej płynnie łączy się z korpusem konsoli centralnej, nadając wnętrzu silny i dynamiczny charakter. Wysoko położone, ergonomiczne stanowisko kierowcy ułatwia prowadzenie pojazdu, potęgując poczucie bezpieczeństwa. Staranność wykończenia deski rozdzielczej i duża ilość naturalnego światła w kabinie, dzięki przeszklonemu dachowi panoramicznemu*, zwiększają komfort kierowcy i pasażerów. Wyświetlacz Head-Up (VTH)* pokazuje na składanej przezroczystej płytce, umieszczonej w polu widzenia kierowcy, najważniejsze informacje dotyczące jazdy, w tym między innymi: prędkość, ustawienia regulatora lub ogranicznika prędkości i wskazania systemu ARTIV* (system wspomagający zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami). Kierowca mając wszystkie te informacje na linii wzroku, podróżuje bezpiecznie, pozostając skupiony na drodze.

Wszystko dla bezpieczeństwa

Elektryczny hamulec postojowy i system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Assist. Montowany seryjnie hamulec postojowy zostaje automatycznie aktywowany w momencie wyłączenia silnika i zwolniony podczas ruszania z miejsca. Z kolei system wspomagający ruszanie na wzniesieniu unieruchamia pojazd na czas niezbędny na przełożenie nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia (2 s.). System dźwiękowej i graficznej pomocy przy parkowaniu przodem i tyłem* System pomocy przy parkowaniu sygnalizuje na ekranie centralnym obecność przeszkód i emituje przez głośnik znajdujący się najbliżej przeszkody sygnały dźwiękowe o częstotliwości uzależnionej od odległości do przeszkody. System ten dostępny jest w dwóch wersjach: z czujnikami tylko z tyłu pojazdu lub zarówno z tyłu, jak i z przodu.

System ARTIV* (system wspomagający zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami). Aby zwiększyć bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem, Peugeot 3008 został wyposażony w nowoczesny system alarmowy, pomagający w zachowaniu bezpiecznej odległości między pojazdami. Wskazuje on odległość (w wymiarze czasowym) do poprzedzającego pojazdu na przezroczystym ekranie wyświetlacza Head-Up*. Za pomocą przełączników można zaprogramować bezpieczny dystans, po przekroczeniu którego na ekranie pojawia się komunikat alarmowy.

Technologia zapewniająca ochronę

W czasie podróży najważniejsze jest bezpieczeństwo. Dla zapewnienia swoim pasażerom spokojnej jazdy, Peugeot 3008 wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne zarówno w zakresie bezpieczeństwa aktywnego, jak i biernego.

Zapobieganie

Aby zapewnić zachowanie optymalnej równowagi, Peugeot 3008 wyposażono w system hamowania łączący kilka funkcji:
- system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) - pomaga zachować kontrolę nad torem jazdy podczas nagłego hamowania.
- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania (REF) - oddzielnie steruje hamowaniem każdego z kół, zapewniając większą skuteczność hamowania, zwłaszcza w zakrętach.
- wspomaganie nagłego hamowania (AFU) - zwiększa siłę hamowania w awaryjnych sytuacjach.

System stabilizacji toru jazdy (ESP) zawiera także 2 dodatkowe funkcje:
- system kontroli trakcji (ASR) - działa na hamulce i steruje pracą silnika w celu ograniczenia poślizgu kół przy ruszaniu.
- system redukcji wahań wokół osi wzdłużnej pojazdu (Dynamic Rolling Control - w standardzie dla najmocniejszych jednostek napędowych) - stale porównuje dane przekazywane przez czujnik w kierownicy i czujnik pochylenia auta, wykrywając podsterowność lub nadsterowność i przywracając auto na właściwy tor jazdy.

Ochrona

Pochłanianie siły uderzenia. W przypadku zderzenia czołowego architektura pojazdu ogranicza przemieszczenie silnika, skrzyni biegów oraz kierownicy do wnętrza auta. Rama wzmocniona solidnymi zabezpieczeniami łagodzi skutki uderzenia bocznego.

Pasy bezpieczeństwa

Przednie pasy bezpieczeństwa są wyposażone w pirotechniczny system napinania pasów i ogranicznik siły napięcia, a tylne - w ogranicznik siły napięcia. Wszystkie pasy są połączone ze wskaźnikami sygnalizującymi odpięcie pasów, umieszczonymi w przedniej części podsufitki.

Poduszki powietrzne

Zabezpieczenia chroniące podróżujących uzupełnia 6 poduszek powietrznych:
- dwie przednie poduszki powietrzne
- dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę
- dwie poduszki kurtynowe, które zapewniają boczną ochronę głowy kierowcy i pasażerów.

Ochrona dzieci

Kanapa w drugim rzędzie jest wyposażona w system ISOFIX, służący do mocowania fotelików dla dzieci. Ponadto elektroniczna blokada (dostępna w zależności od wersji) umożliwia zablokowanie tylnych drzwi i szyb jednym przyciskiem.

Czytaj dalej...

Nowe BMW M6 Coupe oraz Cabrio

23.02.2012

BMW zaprezentowało swoje najnowsze modele BMW M6 w wersjach  Coupe i Cabrio. Dostarczają dużą dawkę wrażeń z jazdy typowych dla aut serii M w połączeniu z urzekającą stylistyką, luksusową aurą, miejscem dla czterech osób oraz innowacyjnym wyposażeniem.

Nowa wersja BMW M6 w odmianach Coupe i Cabrio; duża dawka wrażeń z jazdy typowych dla aut serii M w połączeniu z urzekającą stylistyką, luksusową aurą, miejscem dla czterech osób oraz innowacyjnym wyposażeniem; samochód sportowy o wysokich osiągach i wyjątkowo ekskluzywnym charakterze; zarówno BMW M6 Coupe, jaki i BMW M6 Cabrio zajmują unikatową pozycję w segmencie premium dzięki mieszance dynamicznych osiągów, harmonijnej konstrukcji typu M oraz możliwości eksploatacji na co dzień; dopracowanie obu koncepcji zaowocowało osiągnięciem większej wydajności, stworzeniem optymalnego systemu zmiany indywidualnych ustawień samochodu oraz zaoferowaniem kierowcy szerokiej gamy systemów informacyjno-rozrywkowych z zakresu BMW ConnectedDrive.

- Dynamiczne, a jednocześnie eleganckie nadwozie epatujące atletyzmem typowym dla serii M jest zapowiedzią ponadprzeciętnych osiągów samochodu; BMW M6 Coupe charakteryzuje się wyprofilowanym dachem wykonanym z tworzyw sztucznych zbrojonych włóknami węglowymi (CFRP); miękki dach o wysokiej jakości zastosowany w BMW M6 Cabrio nawiązuje wyglądem do płetwy rekina.

- Wysokoobrotowa, 4,4-litrowa jednostka V8 z pakietem M TwinPower Turbo obejmującym technologię układu turbodoładowania działającego w oparciu o zasadę podwójnego doładowania (Twin Scroll), wspólny kolektor wydechowy, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Direct Petrol Injection oraz układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; rozwijanie mocy w stylu typowym dla samochodów serii M przy zachowaniu bezpośrednich reakcji i wysokiego momentu obrotowego rozwijanego w szerokim zakresie prędkości; najwyższa moc w segmencie; 412 kW/560 KM w zakresie od 6 000 do 7 000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 680 Nm od 1 500 obr./min.; maksymalna prędkość obrotowa 7 200 obr./min.; moc silnika o 10 procent wyższa niż u poprzednika; maksymalny moment obrotowy wyższy o 30 procent.

- Przyspieszenie: od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy (BMW M6 Coupe) lub 4,3 sekundy (BMW M6 Cabrio); od 0 do 200 km/h w 12,6 sekundy (13,1); prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie: 250 km/h lub 305 km/h z pakietem M Driver’s Package.

- Wyraźnie lepszy stosunek pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednimi modelami; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 9,9 litra/100 km (BMW M6 Coupe) i 10,3 litra/100 km (BMW M6 Cabrio); funkcja Auto Start Stop i inne technologie z zakresu BMW Efficient Dynamics w standardzie; zużycie paliwa ograniczone o ponad 30 procent w porównaniu z poprzednikami.

- Siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa M Double Clutch Transmission Drivelogic; automatyczny wybór przełożeń zoptymalizowany pod względem trakcji; funkcje Launch Control i Low Speed Assistance; drążek skrzyni biegów typu M; nowoopracowana skórzana kierownica typu M z dźwigienkami do zmiany biegów.

- Moc przekazywana na tylne koła; aktywny mechanizm różnicowy typu M zapewnia w pełni adaptacyjny rozkład siły napędowej pomiędzy tylne koła w celu optymalizacji trakcji i stabilności jazdy podczas dynamicznej zmiany pasów ruchu, a także przyspieszania po wyjściu z zakrętu.

- Charakterystyczna dla modeli serii M harmonijna konstrukcja zapewnia doskonałą specyfikę osiągów stworzoną poprzez precyzyjną interakcję układu napędowego i podwozia, a także aerodynamiki i rozkładu masy; współczynnik mocy do masy – BMW M6 Coupe: 3,3 kg/KM, BMW M6 Cabrio: 3,5 kg/KM.

- Zawieszenie typu M z doskonałą kinematyką osi przedniej i tylnej; dynamiczna kontrola amortyzatorów typu M (Dynamic Damper Control) w standardzie; układ dynamicznej kontroli stabilności DSC z trybem M Dynamic Mode; wspomaganie układu kierowniczego Servotronic typu M; mocowania kadłuba nadwozia wykorzystujące specjalne panele; lekki układ hamulcowy o wysokiej wydajności; oferowane w opcji, unikatowe w skali światowej lekkie ceramiczne hamulce typu M o wysokiej odporności na przegrzanie i zużycie.

- Możliwość indywidualnego skonfigurowania reakcji silnika, reakcji wspomagania M Servotronic, programu zmiany przełożeń Drivelogic, trybu DSC, charakterystyki dynamicznej kontroli amortyzatorów oraz informacji na wyświetlaczu Head Up; indywidualne ustawienia samochodu mogą zostać przywołane za pomocą przycisków M Drive umieszczonych na kierownicy.

- Stylistyka nadwozia o klasycznych proporcjach BMW Coupe/Cabrio, wizerunek sportowego, a jednocześnie eleganckiego BMW serii 6 oraz typowe cechy modelu serii M; specjalne akcenty stylistyczne M są wizualną interpretacją technologii zastosowanych w pojeździe oraz jego osiągów; wymodelowany dolny wlot powietrza składający się z trzech sekcji z aerodynamicznie zoptymalizowanymi spoilerami; nowa osłona chłodnicy typu M w charakterystycznym dla BMW kształcie nerki z podwójnymi czarnymi listwami; wydatne nadkola; typowe dla serii M „skrzela” ze zintegrowanymi kierunkowskazami; aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne i progi boczne; lakier BMW Individual High Gloss Shadow Line; oddzielne światła odblaskowe poniżej tylnych lamp; aerodynamicznie wyprofilowany tylny zderzak z dyfuzorem pomiędzy podwójnymi końcówkami wydechu umieszczonymi po obu stronach; 19- (standard) lub 20-calowe (opcja) kute obręcze aluminiowe typu M z ekskluzywnymi podwójnymi ramionami.

- Luksusowe, eleganckie wnętrze ze specjalnymi przełącznikami M oraz charakterystycznymi akcentami stylistycznymi; nowoopracowana kierownica skórzana z podwójnymi ramionami typu M; dźwignia przekładni M oraz przyciski zmiany trybów pracy pojazdu umieszczone na konsoli centralnej stworzonej specjalnie dla tego modelu; ekskluzywne siedzenia typu M ze zintegrowanym podajnikiem pasa bezpieczeństwa (opcja: wielofunkcyjne fotele typu M); tapicerka skórzana Merino z rozszerzonymi funkcjami; ekskluzywne elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego; podświetlane listwy progowe z oznaczeniem modelu; tablica wskaźników typu M z technologią Black Panel; dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z rozszerzonymi funkcjami; oświetlenie przestrzeni wewnątrz.

- Adaptacyjne reflektory LED w standardzie, szeroka oferta usług mobilnych z zakresu BMW ConnectedDrive, stanowiąca niedościgniony wzór w tym segmencie, jak również w innych segmentach: wyświetlacz Head Up typu M, asystent świateł drogowych, system BMW Night Vision z rozpoznawaniem pieszych, ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), kamera cofania, układ Surround View, funkcja Speed Limit Info, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, informacje o utrudnieniach w ruchu podawane w czasie rzeczywistym oraz aplikacje umożliwiające odbieranie radia internetowego Web Radio, a także korzystanie z serwisów Facebook i Twitter.

- Dostępne niemal wszystkie opcje wyposażeniowe oferowane w nowym BMW serii 6, łącznie z dostępem komfortowym (Comfort Access), aktywnymi fotelami, podgrzewaną kierownicą, mechanizmem domykania drzwi, systemem nawigacji satelitarnej Professional oraz topowym systemem dźwięku przestrzennego firmy Bang & Olufsen.

Czytaj dalej...

Nowa limuzyna Kia

22.02.2012

Kia zaprezentowała pierwsze szkice swojej nowej limuzyny. Samochód ma być dużym sedanem klasy wyższej i mieć tylny napęd.  
Znana na razie pod oznaczeniem KH, tylnonapędowa limuzyna Kia zadebiutuje na rodzimym rynku koreańskim jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że auto nie będzie dostępne dla klientów mieszkających w Europie.

Samochód oferujący szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych jest kolejnym krokiem marki Kia, która chce podnieść swój prestiż i atrakcyjność w oczach przyszłych klientów. Uwagę zwraca m.in. charakterystyczny układ maski w stylu Tiger Nose, który w porównaniu z autami firmy już dostępnymi w sprzedaży wydaje się wyrażać jeszcze większą pewność siebie.

Model KH to według Kia wizytówka tego, co marka ma w tej chwili zdecydowanie najlepszego do zaoferowania.

W najbliższych dniach głównym wydarzeniem dla marki Kia w Europie będzie natomiast premiera modelu cee’d nowej generacji. Auto będzie można zobaczyć po raz pierwszy przy okazji rozpoczęcia marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie.
źródło: samar.pl

Czytaj dalej...

Wyprawa American Dream Trip 2012

21.02.2012

Piątka wrocławskich studentów 2 lata temu pomimo braku pieniędzy postanowiła spełnić swoje marzenia – kupili starego busa za 2000 zł, pomalowali go w kolorowe barwy i wyruszyli w nieznane – w kierunku Portugalii.


Udało im się przejechać kawał świata – odwiedzili już 28 państw. Po drodze przeżyli dziesiątki przygód, stracili wszystkie bagaże w Barcelonie, uciekali przez bykiem i niedźwiedziem, balowali z pastorem w szwajcarskich Alpach, przejechali Ukrainę śladami Mickiewicza, odwiedzili Drakulę w Transylwanii i dotarli aż do Stambułu. Ich przygody spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem internautów – ich fanpage ma ponad 13 tys. fanów, bloga odwiedziło ponad milion osób, powstała nawet książka z ich przygodami, byli w największych polskich telewizjach. W Polsce zaczęły powstawać kolejne projekty zainspirowane ich wyprawami – dziesiątki młodych ludzi starymi autami wyruszają w świat.

Projekt Busem Przez Świat zakłada objechanie całego świata starym ogórkiem. W tym roku studenci wyruszają w kolejny etap – przez Amerykę Północną – wyprawa American Dream Trip 2012. W 3 miesiące kolorowy bus przejedzie przez Kanadę, USA i Meksyk – w sumie ponad 20 tys. km.

W ramach wyprawy American Dream Trip 2012 zostanie zrealizowany film “Jakie jest Twoje marzenie?” - ekipa Busem Przez Świat pokaże Amerykę okiem młodych Polaków i realizując własną wyprawę marzeń starym autem, będą pytać napotkanych ludzi – niezależnie od ich wieku i statusu – o ich marzenia.

Jak zwykle na blogu będzie można online śledzić położenie Busa na mapie, codziennie będą się pojawiać relację i zdjęcia, a co kilka dni filmy.

Poprzednimi wyprawami pokazali, że potrafią realizować swoje marzenia i nie poddają się – busem z 1989 roku, za 2 tys. zł przejechali 30 tys. km i pomimo niejednej awarii skrzyni biegów, kilku napraw auta i kradzieży wszystkich bagaży i dokumentów, zawsze docierali do celu.

Przygotowania do wyprawy oraz relacje można śledzić na ich blogu www.busemprzezswiat.pl i na fanpage www.facebook.com/BusemPrzezSwiat

Można też wesprzeć wyprawę zamawiając pocztówkę z Ameryki na ich blogu i tym samym fundując litr paliwa na wyprawę.

Dalej można też zostać sponsorem wyprawy American Dream Trip 2012 i otrzymać reklamę:

Zapraszamy firmy i osoby indywidualne do wykupienia reklamy na busie i wsparcia wyprawy do Ameryki – koszty paliwa, sprzęt itp.

Sponsorom możemy zaoferować reklamę wśród naszych widzów – są to ludzie młodzi, aktywni, głównie w wieku od 15 do 30 lat z całej Polski ale także z zagranicy (stronę odwiedzili widzowie z ponad 50 państw).
Korzyści dla sponsora

Logo sponsora zostanie umieszczone na samochodzie i przejedzie z nami przez całą trasę, umieścimy je także na stronie internetowej, na wideoblogu, na Facebooku a także na wszystkich materiałach promujących wyprawę – plakatach, filmach itp.


•logo sponsora na busie. Każde 2zł wsparcia to 1cm2 reklamy na busie. W przypadku sponsora generalnego większa przestrzeń reklamowa na aucie (pokrycie całego bagażnika [przód - 25cm*95cm, tył - 25cm*95cm, prawy bok - 25cm*270cm, lewy bok - 25cm*270cm], reklamy na drzwiach bocznych i na pokrowcu koła zapasowego).

•odzież z logo sponsora i logo wyprawy dla całej ekipy – koszulki i bluzy

•logo sponsora na wszystkich filmach realizowanych podczas wyprawy

•film z całej wyprawy zrealizowany po powrocie – nazwa sponsora w nazwie filmu oraz logo w rogu filmu przez cały czas trwania filmu

•pokazy i prelekcje – zdjęcia i relacja z wyprawy będzie pokazywana w trakcie organizowanych spotkań z podróżnikami. Podczas prelekcji zostaną wywieszone plakaty wyprawy z logami sponsorów.

•publikacja logotypu sponsora na oficjalnej stronie internetowej wyprawy w zakładce partnerzy,

•każdy sponsor otrzyma wpis na naszej stronie www z informacją o przystąpieniu do patronatu/sponsoringu wyprawy i opisem prowadzonej działalności

•możliwość wykorzystania wybranych przez sponsora zdjęć i filmów do celów własnych

•wzmocnienie wizerunku sponsora jako wspierającego wyczyn, mający wymiar nie tylko podróżniczy, ale i społeczny

•możliwość przetestowania sprzętu dostarczonego przez sponsora w trudnych warunkach oraz dostarczenie opisów i uwag

Jesteśmy otwarci na propozycje innych form współpracy. Zainteresowanych prosimy o kontakt.


NAZWA WYPRAWY:

AMERICAN DREAM TRIP 2012

TERMIN WYPRAWY


1 lipca – 30 września 2012 ( 3 miesiące)

TRASA


20 tys km dookoła Ameryki Północnej – Kanada, USA i Meksyk.


Kontakt do ekipy

Karol Lewandowski, tel. 660676965

organizator projektu

Busem Przez Świat



badź na bieżąco – zapisz się do subskrypcji http://www.busemprzezswiat.pl/o-projekcie/subskrypcja-badz-na-biezaco/

Czytaj dalej...

Fiat Punto 2012: ewolucja bestsellera.

20.02.2012

Fiat Punto 2012 daje jasny dowód trafności stwierdzenia, iż jego poprzednie edycje od samego początku skazane były w całej Europie na sukces. Jest to ciągle 'bestseller' we Włoszech, a dotychczasowa produkcja modelu Punto od czasu rynkowej premiery w roku 1993 sięga już 8,5 miliona egzemplarzy. Dzięki restylingowi i nowym kolorom nadwozia oraz nowemu wystrojowi wnętrza Fiat Punto 2012 jeszcze bardziej wyraziście podkreśla swą charakterystyczną osobowość. Łączy się to z rynkowym debiutem w tym modelu 85-konnego, dwucylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego TwinAir o pojemności 875 cm3 (nagrodzony tytułem „Światowy Silnik Roku 2011").

Odświeżona stylizacja w duchu elegancji i dynamizmu.

Patrząc od zewnątrz, Punto 2012 wyróżnia się nowym pasem przednim ze zderzakiem lakierowanym w kolorze nadwozia i kierunkowskazami usytuowanymi liniowo po obu stronach wlotów powietrza chłodzącego. Na kolor nadwozia lakierowany jest także zderzak tylny z wydzieloną strefą tablicy rejestracyjnej ponad przestrzenią przeznaczoną dla pomocniczych świateł pojazdu. Kabina zwraca uwagę nowymi tkaninami siedzeń oraz oryginalnymi wstawkami na tablicy przyrządów, podkreślającymi elegancję wystroju. Całości dopełniają 15-calowe, stylowe felgi z lekkiego stopu oraz trzy nowe lakiery metalizowane karoserii: turkusowy Oil, czerwony Ruby oraz szary Corse. Podobnie jak w samochodzie Fiat 500, emblemat TwinAir dla Punto 2012 nie tylko zwraca uwagę na nową dwucylindrową jednostkę napędową, lecz także oznacza związaną z tym wersję modelową o unikalnym charakterze, dostępną także w specjalnym kolorze nadwozia zielony Lime i ekskluzywnej, lśniącej czerni dachu (opcja dodatkowa).

EcoDrive: 85-konny silnik 0.9 TwinAir i nowy wymiar przyjemności prowadzenia.

W nowym Punto 2012 debiutuje turbodoładowana jednostka benzynowa TwinAir o pojemności 875 cm3 i mocy 85 KM, laureat tytułu „Światowego Silnika Roku 2011". Silnik ten jest potwierdzeniem idealnej równowagi pomiędzy ekologią (emisja CO2 98 g/km), a przyjemnością prowadzenia (moc 85 KM przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr/min), jaką zawsze charakteryzował się Fiat Punto. Dzięki specjalnej kalibracji modułu sterującego, silnik ten może pracować w dwóch trybach, przełączanych przyciskiem na desce rozdzielczej. Tryb Normal wyzwala pełną moc niezbędną do dynamicznej jazdy, tryb Eco natomiast, powoduje ograniczenie momentu obrotowego i spadek zużycia paliwa pod kątem ekonomiki eksploatacji i poszanowania środowiska naturalnego.

Osiem jednostek napędowych na wszelkie potrzeby i zainteresowania.

Fiat Punto 2012 jest niezmiennie punktem odniesienia w zakresie zastosowań innowacyjnych jednostek napędowych, które wraz z postępem techniki stają się coraz bardziej dynamiczne, a przy tym oszczędne. Dotyczy to zarówno silników benzynowych (MultiAir i TwinAir), jak i wysokoprężnych (MultiJet), które zawsze łączyły nowoczesność z poszanowaniem środowiska naturalnego. Przykładem mogą być silniki przystosowane do spalania metanu, lecz także technologia Stop&Start ze wskaźnikiem momentu zmiany przełożenia, wchodząca na wyposażenie wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych Euro 5 (oprócz silnika 1.2 8v 69KM i 1.3 Mjet 75KM). System Stop&Start automatycznie wyłącza silnik podczas krótkich postojów, a system GSI „sugeruje" załączenie odpowiedniego w danej sytuacji biegu, celem ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin nawet o 15% w jeździe miejskiej. Wraz z wprowadzeniem nowego turbodoładowanego silnika benzynowego TwinAir o mocy 85 KM trend ten kontynuuje dzisiaj nowy Fiat Punto 2012.

Najbogatsza gama produktowo-modelowa w swoim segmencie.

Gama modelowa Punto na rynku polskim składa się z czterech wersji wyposażenia - Fresh, Estiva, Easy oraz Lounge i ze względu na swoje zróżnicowanie pod kątem wyposażenia oraz dostępnych jednostek napędowych powinna trafić w upodobania szerokiej liczby odbiorców. Dostępna jest także specjalna wersja wyposażenia TwinAir dedykowana rewolucyjnemu, dwucylindrowemu silnikowi o tej nazwie, której charakterystycznym wyróżnikiem są słupki nadwozia i lusterka zewnętrzne w lśniącej czerni, unikalny wzór felgi ze stopu lekkiego i specjalna, materiałowa tapicerka siedzeń Sportex. Nabywca ma do wyboru 13 kolorów karoserii - w tym ekskluzywny dla tej wersji zielony Lime z opcją dachu lakierowanego na czarno.

Czytaj dalej...

Polska prezentacja nowego Forda Focus

17.02.2012

Nowy Ford Focus jest już dostępny w ofercie polskich dilerów marki. Ceny rozpoczynają się od 60 700 zł.
Tyle trzeba zapłacić za podstawową, 5-drzwiową wersję ambiente wyposażoną w benzynowy silnik 1,6 o mocy 105 KM i manualną skrzynię biegów o 5 przełożeniach. Bardzo ciekawą propozycją jest Focus z nowym silnikiem 1,6 EcoBoost (150 i 180 KM) współpracującym z przekładnią 6-biegową. Odmiana o mocy 150 KM w wersji trend to wydatek 71 950 zł. Za wersję 180-konną oferowaną w odmianie trend sport i titanium przyjdzie zapłacić przynajmniej 79 950 zł.

W gamie silników wysokoprężnych znalazły się dwie jednostki o pojemności 1,6 litra (95, 115 KM) oraz trzy 2-litrowe (115, 140, 163 KM). Najtańszy Focus z dieslem to wydatek 68 200 zł (ambiente). Z kolei odmianę 2,0 TDCi 163 KM z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną wyceniono na 94 900 zł (trend sport).

Już w podstawowej wersji ambiente standardem jest system m.in. ABS z elektronicznym podziałem siły hamowania (EBD), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli trakcji (TA) oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA), system 4 poduszek powietrznych oraz bocznych kurtyn powietrznych chroniących osoby w 1 i 2 rzędzie siedzeń.

Wśród nowości mających kluczowe znaczenie dla jakości jazdy nowego Forda Focus znalazły się także: system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja ułatwiająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Czytaj dalej...

Wykorzystanie Semantic Web w branży motoryzacyjnej

16.02.2012

Semantic Web to technologia, która pozwala komputerom i programom lepiej rozumieć słowa zapisane przez człowieka. Przetwarza informacje tak, aby opisane przez ludzi przedmioty stały się rozpoznawalne i łatwe do określenia dla komputerów. Dane są przekazywane w taki sposób, aby można było powiązać ich znaczenia między sobą w ramach odpowiedniego kontekstu.


Technologia semantyczna znajduje zastosowanie szczególnie w dziedzinach, w których do opisu produktu konieczna jest selekcja konkretnej opcji spośród wielu wariantów i współrzędnych. Jak zauważyło grono ekspertów podczas lutowej konferencji Semantic Tech & Business w Berlinie, jednej z najważniejszych konferencji w tym obszarze, branża motoryzacyjna jest doskonałym przykładem rynku, na którym zastosowanie rozwiązań Semantic Web może dawać wymierne korzyści.

Większość koncernów samochodowych w swojej ofercie posiada kilka bądź kilkanaście modeli mających różne wersje silnikowe. Każdy model, wariant, może być wyposażony na wiele sposobów. Po zsumowaniu możliwych kombinacji wynika, że producent dysponuje dziesiątkami tysięcy wersji samochodów, które należy we właściwy sposób sklasyfikować. Przydatne narzędzie, jakim jest konfigurator na stronie www musi być w stanie przyporządkować wszystkie wartości i cechy samochodu, aby konsument otrzymał pożądany produkt. Sposobem na sprawne funkcjonowanie systemu jest osadzenie małych pakietów danych RDFa na stronie internetowej, wykorzystując ontologię VSO (Vehicle Sales Ontology) będącą podzbiorem słynnej ontologii GoodRelations.

Jak zauważają uczestnicy konferencji Semantic Tech & Business w Berlinie sieć semantyczna ma do zaoferowania rynkowi motoryzacyjnemu więcej, niż tylko rozwiązanie problemów z segregacją produktów. Technologia umożliwi osiągnięcie przewag konkurencyjnych, dzięki usprawnieniu sieci kontaktów zarówno z podwykonawcami i dostawcami komponentów w procesie produkcyjnym, jak i z ostatecznymi klientami.

System e-commerce dla brytyjskiego oddziału marki Renault opracowany przez MakoLab we współpracy z prof. Martinem Heppem, jednym z prelegentów lutowej konferencji, jest kompleksowym rozwiązaniem sprzedażowym. Zastosowanie znaczników semantycznych sprawia, że produkty znajdujące się w ofercie są lepiej pozycjonowane w wyszukiwarkach. Stworzony unikalny katalog słów jest zrozumiały dla najważniejszych wyszukiwarek internetowych, dzięki czemu witryna, w której zastosowano GoodRelations plasuje się w czołówce wyników wyszukiwań. W obliczu planowanego przez Google wprowadzenia wyszukiwania semantycznego w oparciu o język GoodRelations, witryna e-commerce zaprojektowana zgodnie z jego zasadami może stanowić istotną przewagę konkurencyjną Renault UK w Internecie. Szacuje się, że dzięki znacznikom semantycznym współczynnik klikalności (CTR) wzrasta nawet o 30%.

Semantic Web wykorzystywane jest głównie do usprawnienia wyszukiwania pożądanych fraz w zawartości strony WWW. Prawdopodobnie już niedługo będzie możliwe wykorzystanie technologii do bardziej skomplikowanych operacji, jak możliwość ustalenia jazdy próbnej wybranego modelu w sposób wręcz automatycznie, w ciągu kilku minut. Strategia MakoLab w dziedzinie Semantic Web w 2012 roku zakłada opracowanie ontologii opisującej zagadnienia związane z samochodami używanymi, możliwości ich konfiguracji oraz stworzenie technicznych rozwiązań IT umożliwiających jej implementację.

Wychodząc poza branżę motoryzacyjną, berlińska konferencja pokazała jak wiele cennych biznesowych korzyści można uzyskać ze stosowania technik Semantic Web. Ta, do niedawna, czysto akademicka dziedzina, wkracza szybko do arsenału najnowocześniejszych technik radzących sobie z rosnącą skalą i złożonością informacji. Znamienne w tym kontekście jest to, iż wykład przewodni konferencji wygłoszony był przez wybitnego specjalistę z dziedziny, a jednocześnie praktyka wdrożeń semantycznych dla... straży pożarnej w Amsterdamie (prezenter sam jest aktywnym strażakiem), gdzie przyniósł wymierne korzyści w postaci skrócenia czasu reakcji zespołów operacyjnych.

Czytaj dalej...

Nowa Kia cee'd

15.02.2012

Kia zaprezentowała kolejne profesjonalne zdjęcia swojego nowego kompaktu. W styczniu prezentowaliśmy pierwsze oficjalnie zdjęcia Kia cee'd drugiej generacji. Dziś po raz pierwszy zostały zaprezentowane również zdjęcia wnętrza.
Możemy zobaczyć, że deska rozdzielcza i kabina nowego cee'da została zaprojektowana zupełnie od nowa. Wskaźniki na panelu środkowym zostały wyraźnie skierowane w stronę kierowcy. Umieszczono na nim duży dotykowy panel nawigacji, obsługę nawiewów i klimatyzacji. Wszystko zostało zaprojektowane bardziej ergonomicznie i wykorzystano materiały lepszej jakości, przez co wnętrze cee'da nabrało bardziej prestiżowego charakteru.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to już wcześniej przedstawialiśmy pierwsze zdjęcia. W porównaniu do obecnego modelu nowa Kia cee’d jest dłuższa, szersza i niższa przy niezmienionym rozstawie osi. Nadwozie najnowszego modelu jest bardziej dynamiczne od poprzednika. Z przodu uwagę zwracają przetłoczenia na przedniej masce, najnowszy grill Kia tzw. "tiger nose", chromowana ramka wlotu oraz nowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Wokół okien bocznych zastosowano również chromowane listwy a z tyłu umieszczono spojler, który nadaje sylwetce auta bardziej sportowy i zadziorny charakter.

Nowa Kia zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Genewie, a do polskich salonów trafi w czerwcu 2012, najpierw będzie ją można nabyć w wersji hatchback a we wrześniu dołączy do niej wersja kombi.

Czytaj dalej...

Mazda CX-5 z systemem SCBS

14.02.2012

Najnowsza Mazda CX-5 została wyposażona w zaawansowaną technologię bezpieczeństwa - system wspomagający hamowanie.

Mazda Motor Corporation opracowała zaawansowaną technologię bezpieczeństwa - miejski system wspomagający hamowanie (Smart City Brake Support - SCBS). Pomaga on kierowcy uniknąć kolizji podczas jazdy z niewielką prędkością. Na polskim rynku system SCBS będzie dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia nowego kompaktowego SUVa Mazdy, modelu CX-5, który zadebiutuje już wiosną .

System SCBS wykorzystuje czujnik laserowy, dzięki któremu wykrywa inny pojazd z przodu. Następnie, system automatycznie zmniejsza odległość pomiędzy powierzchniami roboczymi okładziny klocka hamulcowego i tarczy hamulcowej, skracając w ten sposób czas zatrzymania pojazdu. Jeżeli kierowca nie podejmie żadnego działania w celu uniknięcia kolizji, np. nie naciśnie hamulca, system SCBS automatycznie uruchomi hamulce i jednocześnie obniży moc przekazywaną przez silnik na koła. System SCBS pomaga uniknąć zderzenia lub ograniczyć uszkodzenia powstałe w kolizjach przy niewielkich prędkościach, które są najczęstszym rodzajem zdarzeń z udziałem innych pojazdów.
System wspomagania hamowania (SCBS)

Informacje szczegółowe o działaniu systemu wspomagajacego hamowanie (SCBS)

Podczas jazdy z prędkością około 4–30 km/h, laserowy czujnik zamontowany w górnej części przedniej szyby wykrywa obecność pojazdu przed samochodem i przyspiesza hamowanie, jeżeli system obliczy, że istnieje ryzyko wystąpienia kolizji. Następnie, o ile kierowca nie podejmie żadnego działania w celu uniknięcia zderzenia, np. nie naciśnie hamulca, system SCBS automatycznie uruchomi hamulce. Jeżeli różnica prędkości pomiędzy samochodem a jadącym przed nim pojazdem będzie mniejsza niż 30 km/h, zadaniem systemu będzie próba uniknięcia kolizji lub ograniczenia jej skutków.

Mazda intensyfikuje badania i prace rozwojowe nad bezpieczeństwem, prowadzące do powstania w przyszłości wolnego od wypadków i bezpiecznego zmotoryzowanego społeczeństwa. Mazda planuje rozszerzenie oferty zaawansowanych technologii związanych z bezpieczeństwem, takich jak system SCBS, w swoich nowych samochodach, poczynając od modelu Mazda CX-5. Celem jest zwiększenie przyjemności z jazdy w połączeniu z wysoką dbałością o środowisko i wzorowym poziomem bezpieczeństwa.

Czytaj dalej...

Kia Track’ster

13.02.2012

Kilka dni temu prezentowaliśmy pierwsze szkice nowego Kia Track’ster. Podczas salonu motoryzacyjnego w Chicago, Kia ujawniła więcej informacji na temat tego modelu.

Kia Track’ster to nowoczesny hatchback bazujący na modelu Soul. Został wyposażony w turbodoładowany 2-litrowy silnik o mocy 250KM oraz napęd na 4 koła (AWD) oraz sześciobiegową ręczną skrzynię biegów. Jest to niewątpliwie jeden z najgorętszych prototypów zaprezentowanych podczas salonu motoryzacyjnego Chicago Auto Show 2012, a również jednym z ładniejszych konceptów jakie Kia kiedykolwiek zaprezentowała.

Tom Kearns, odpowiedzialny za projekt  Kii Track’ster, stwierdził, że głównym założeniem było stworzenie samochodu wyglądającego agresywnie jak buldog, a jednocześnie takiego aby stylistyka nie odstraszyła klientów.

Bardzo wyraźnie widać, że Track’ster bazuje na modelu Soul. Jest to jednak wersja 2-dzrzwiowa, obniżona z wyraźnie poszerzonymi nadkolami. Z przodu uwagę zwraca duży wlot powietrza oraz okrągłe LED-owe światła do jazdy dziennej. Z tylu uwagę zwracają oryginalne światła wkomponowane w tylną szybę oraz podwójna końcówka wydechu. Uwagę zwracają zastosowane felgi aluminiowe w rozmiarze  245/40 R19 z przodu oraz 285/35 R19 z tyłu.

Wnętrze

We wnętrzu zastosowane ciekawe połączenie kolorów czerwonego, białego i szarego, całość wygląda bardzo oryginalnie. Z przodu zamocowano 2 fotele, tylną kanapę usunięto a w jej miejscu zmontowano kolo zapasowe i rozpórkę usztywniającą nadwozie.

Czytaj dalej...

Fiat Freemont AWD - swoboda i bezpieczeństwo

11.02.2012

Już samym wyglądem Fiat Freemont napawa poczuciem nieograniczonej swobody i stwarza przekonanie, że potrafi stawić czoła każdej sytuacji jakie mogą się pojawić w codziennym życiu.
Nowa wersja z napędem na 4 koła AWD (All-Wheel Drive) akcentuje jeszcze wyraźniej wszechstronność crossovera łączącego osobowość SUVa z łatwością prowadzenia samochodu typu kombi i siedmioosobowym wnętrzem typowym dla vanów. Fiat Freemont AWD z napędem na cztery koła może być wyposażony w 170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II lub benzynowy 3.6 V-6 o mocy 280 KM - oba współpracujące z nową, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Jest to zaawansowany technologicznie i w pełni zautomatyzowany zespół napędowy, który pozwala bezpiecznie poruszać się samochodem nawet w warunkach uznawanych za ekstremalne.

Nowa wersja AWD ma szansę dotrzeć do szerszego grona Klientów a tym samym zwiększyć sprzedaż tego modelu na rynku Polskim na którym samochody z napędem na 4 koła cieszą się niesłabnącą popularnością. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy ten pierwszy Fiat produkowany w partnerstwie z amerykańską Chrysler Group zgromadził ponad 25.000 zamówień, stając się bestsellerem w kategorii pojazdów 7-miejscowych na rynku włoskim. W Polsce od czerwca roku 2011 sprzedano 112 samochodów z napędem na przednią oś.

Napęd AWD: większe bezpieczeństwo we wszystkich warunkach jazdy

Fiat Freemont AWD posiada aktywny system napędu na cztery koła typu 'on demand' (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układu czujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając maksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach).

Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które działa bardziej elastycznie i dokładniej niż sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe) lub układ Torsen®, współpracuje ponadto z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. Pracując z założenia w trybie 'on demand' system AWD Fiata Freemont nie powoduje nadmiernego zużycia paliwa.

Silniki 2.0 MultiJet II oraz benzynowy 3.6 V-6 i sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów

Fiat Freemont AWD napędzany jest turbodoładowanym 170-konnym silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II o zmiennej geometrii łopatek turbiny lub 280-konnym silnikiem benzynowym Pentastar 3.6 produkcji Chrysler Group. Silniki te współpracują z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną, która charakteryzuje się doskonałymi osiągami oraz kulturą pracy zapewniając najwyższy komfort podróżowania i dynamikę jazdy.

25.000 zamówień w ciągu 6 miesięcy: bestseller w kategorii 7-miejscowych crossoverów na rynku włoskim

Nowa wersja AWD ma szansę pomnożenia dotychczasowego sukcesu sprzedaży. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy ten pierwszy Fiat produkowany w partnerstwie z amerykańskim koncernem Chrysler Group zgromadził ponad 25.000 zamówień, stając się bestsellerem w kategorii pojazdów 7-miejscowych na rynku Italii.

Freemont AWD przyciąga także nowych Klientów, w tym takich, którzy na nowo poznają markę Fiat. Wynik ten potwierdzają wstępne badania poziomu satysfakcji konsumenckiej, które wykazują, iż jest on najwyższy od czasu premiery Fiata 500 (dot. rynku włoskiego).

Czytaj dalej...

Hyundai ogłosił ceny nowego modelu i40 w wersji sedan

9.02.2012

Po udanym debiucie modelu i40 kombi w czerwcu ubiegłego roku, firma Hyundai Motor Poland wprowadziła właśnie do sprzedaży model i40 w wersji sedan. Jest to kolejny samochód odzwierciedlający ekspansję Hyundaia przebiegającą pod szyldem nowego sloganu marki: New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości).

Łączący w sobie dynamizm i wyjątkową elegancję i40 dostępny jest w czterech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Osiągają one moc od 115 KM do 177 KM, a dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu w całym zakresie obrotów silnika, i40 prowadzi się wyjątkowo komfortowo zarówno podczas jazdy w mieście jak i na autostradzie i40 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej. Wśród opcjonalnych rozwiązań High-tech znajduje się asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, jak również Bluetooth® z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja oraz kamera cofania.

W aspekcie komfortu i wygody, i40 może być wyposażony w elektryczny hamulec postojowy, system wentylacji przednich siedzeń, podgrzewane siedzenia przednie i tylne, automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewaną kierownicę. i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).

Samochód objęty został unikalnym programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care (5 lat pełnej gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat assistance i 5 lat opieki technicznej).

Czytaj dalej...

Track’ster - najnowszy koncept Kia.

7.02.2012

Kia zaprezentowała pierwsze szkice swojego koncepcyjnego modelu Track’ster. Koncept powstał na podzespołach  Kia Soul i został przygotowany z myślą o  rozpoczynających się w tym tygodniu Chicago Auto Show 2012.
Dzięki dużemu rozmiarowi felg, tylnemu spojlerowi, znacznie poszerzonym nadkolom i opadającemu dachowi, koncept kia wygląda bardzo agresywnie. Uwagę zwracają też wysoko zamontowane tyle lampy LED-owe.

Wg informacji Kia, Track’ster bedzie napędzany silnikiem o mocy 247 KM. Na razie nie wiadomo czy model wejdzie do produkcji, czy to tylko pokaz możliwości desingerów Kia. Możliwe, że bedzie to dwudrzwiowa sportowa wersja obecnie produkowanego modelu Soul.

Czytaj dalej...

Aplikacje mapowe w sklepach on-line

6.02.2012

Od niedawana produkty Spółki Emapa są jeszcze łatwiej dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Tak sztandarowe aplikacje producenta jak seria Emapa Transport, Emapa Geomarketing czy Cartall Truck nabyć można już także w sklepach on-line oraz na portalu aukcyjnym Allegro.pl


Na przełomie stycznia i lutego uruchomiona została sprzedaż programów Spółki Emapa poprzez nowe kanały – sklepy internetowe Emapa (www.emapa.pl/sklep) i Cartall (http://cartall.com.pl/sklep.aspx) oraz portal aukcyjny Allegro.pl (użytkownik „Emapa_sklep”). Za ich pośrednictwem można w łatwy sposób za pomocą kilku kroków zakupić jeden z pięciu desktopowych produktów Emapy oraz wszystkie dostępne produkty marki Cartall
.
„Wychodząc naprzeciw obecnym oczekiwaniom Klientów staramy się udostępnić możliwie najwygodniejszy proces zakupu naszych produktów – zarówno tych przeznaczonych na rynek B2B, jak i dedykowanych Klientowi indywidualnemu (marka Cartall)” – mówi Marcin Maroszek, Menedżer Działu Marketingu w Spółce Emapa. „Obecnie oprócz standardowych form zakupu oferujemy również możliwość nabycia większości naszych rozwiązań w Internecie – zarówno poprzez sklepy on-line umieszczone na witrynach firmowych, jak i przez najpopularniejszy w Polsce portal aukcyjny, Allegro.pl. Dzięki temu wszyscy zainteresowani mogą ograniczyć proces zakupu do kilku kliknięć myszką, a produkt w ciągu 2 dniu trafia do ich rąk. Wkrótce na Allegro.pl uruchomimy również sprzedaż programów spod marki Cartall”.
Sprzedaż na portalu aukcyjnym odbywa się w znany wszystkim, standardowy sposób. W sklepach on-line umieszczonych na witrynach Spółki płatność on-line dokonywana jest za pośrednictwem systemu Dotpay, udostępniającego trzy formy płatności (karta kredytowa, przelew z konta internetowego, przekaz/przelew bankowy) i obsługującego większość dostępnych w Polsce kont internetowych. Przesyłki dostarczane są Pocztą Polską bądź bezpiecznym i szybkim system kurierskim, dzięki czemu odbiorca zyskuje pewność, że przesyłka na czas trafi w jego ręce. Dodatkową zachętą do zakupów on-line w przypadku produktów ze „Sklepu Emapa” jest fakt, iż całkowity koszt wysyłki ponosi sprzedawca (podobnie, jak w przypadku aukcji na Allegro.pl).

Sklepy on-line posiadają jeszcze jedną zaletę - kupujący tam jest uprawniony do korzystania z atrakcyjnych rabatów na zakup dowolnych produktów w czasie obowiązywania na nie promocji. Aktualne informacje o obowiązujących promocjach znaleźć można na stronie www.emapa.pl oraz na profilu Spółki Emapa na Facebooku. Już wkrótce ruszy pierwsza z nich!

Czytaj dalej...

Mobilny Show Car wydarzeniem roku

2.02.2012

Firma Etis sp z. o. o wyprodukowała najnowocześniejszy Show Car dla firmy Inter Cars. Projekt koncepcyjny, techniczny jak i proces produkcji to dzieło Spółki Etis.
W 2011 r pojazd został wykorzystany do 191 prezentacji, w których wzięło udział ponad 5000 osób na terenie całego kraju. Obecnie firma Inter Cars przygotowuje się do Road Show 2012 r.




Pojazd produkcji Spółki Etis to profesjonalna, mobilna sala szkoleniowa przygotowana dla 45 osób, wyposażona w:

  • Bezprzewodowe rozkładanie na boki
  • Automatycznie otwierane drzwi.
  • Multi Media dostarczone przez firmę LG w zakresie obrazu z konwertowaniem 2 D do 3D wraz z dźwiękiem przestrzennym.
  • Ogrzewanie, klimatyzacja
  • Niezależne zasilanie prądowe.
  • Oświetlenie w 100 % wykorzystujące technologie LED
  • Ciepła, zimna woda.
Całość dopełnia bardzo nowoczesna i dynamiczna prezentacja produktów oraz materiałów szkoleniowych, dostarczanych przez partnerów.

Czytaj dalej...

Światowy debiut pięciodrzwiowej Skody Citigo

1.02.2012

Już podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, po raz pierwszy zostanie zaprezentowana nowa pięciodrzwiowa Skoda Citigo. Przedstawiciele mediów będą mieć możliwość poznania modelu nieco wcześniej. Zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i trzydrzwiowej, Citigo pojawi się na niektórych europejskich rynkach już w połowie maja 2012.

Citigo wprowadza markę Skoda do szybko rozwijającego się segmentu aut miejskich. Nowy model z powodzeniem pojawił się na czeskim rynku jeszcze pod koniec 2011 r. Producent przewiduje, że od tego roku, Citigo, który powinien wzbudzać zainteresowanie wśród wszystkich grup klientów Skody, rozpocznie swój wkład w Strategię Wzrostu Skody.

Zgodnie z założeniami, marka ma do 2018 roku zwiększyć swą globalną sprzedaż do minimum 1,5 mln samochodów rocznie. W 2011 producent pobił kolejny rekord w swej 117-letniej historii, sprzedając na całym świecie aż 879 200 samochodów.

 Citigo należy do jednych z najbardziej przestronnych przedstawicieli segmentu. Wpisując się w hasło marki: "Przemyślane rozwiązania", samochód imponuje liczbą praktycznych funkcji, które m.in. ułatwiają poruszanie się po mieście czy przewóz bagaży.

Projektanci Citigo położyli również ogromny nacisk na bezpieczeństwo, co przełożyło się na uzyskanie maksymalnej noty pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Citigo to także pierwszy model Skody, który został oznakowany nowym logo marki Skoda.
Samochód napędzany jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach mocy: 60 KM lub 75 KM.

Na rodzimym rynku, najmłodszy i najmniejszy członek rodziny Skoda już zdołał uzyskać tytuł “Najlepszego Samochodu Miejskiego” w największym motoryzacyjnym plebiscycie Czech, „Samochód Roku 2012”.

Czytaj dalej...

ARCHIWUM WIADOMOŚCI